Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Skąd się wzięła nazwa MOKATE?

Historie nazw

Historia firmy MOKATE swoje prapoczątki miała w 1900 roku, gdy Józef Mokryš założył sklep z towarami ,,kolonialnymi’’ w miejscowości Dobra na Śląsku Cieszyńskim, który znajdował się wówczas pod władztwem monarchii Austro-Węgierskiej. W ślady Józefa poszedł również jego młodszy brat- Alojzy, który otworzył sklep w Goleszowie. Postanowił zmienić pisownię nazwiska z „Mokryš” na ,,Mokrysz’’.  Nazwa dla firmy brzmiała Mokrysz, gdyż wówczas najbardziej popularny był naming pochodzący od nazwiska. Wkrótce sklep Alojzego został przekształcony w restaurację.

Rodzinny interes zajmował się różnorodnymi branżami, lecz trwał niezmiennie przez trzy następne pokolenia pod niezmienioną nazwą. Wreszcie w 1990 roku wnuk pierwszego właściciela- Kazimierz Mokrysz przekazał przedsiębiorstwo swojej żonie - Teresie Mokrysz. Nastąpiła wówczas zmiana nazwy firmy na MOKATE. Etymologia nazwy wiąże się z decyzją pani Mokrysz, która stwierdziła, że nazwa powinna powstać od akronimu cząstek trzech słów : MOkrysz-KAzimierz-Teresa. Przedsiębiorcza pani Teresa zdecydowała się również na zmianę profilu działalności firmy i rozpoczęła w Ustroniu produkcję śmietanki do kawy. W 1992 roku do portfolio firmy dołączyło MOKATE Cappuccino. Była to zupełna nowość na polskim rynku, dlatego też firma zdecydowała się na intensywną kampanię telewizyjną, która zawierała  instruktażowy filmem dotyczący przyrządzania cappuccino. Zaledwie 2 lata później Polska wprost oszalała na punkcie tego  napoju z pianką. Firma MOKATE zdecydowała się także na pierwsze próby eksportu do krajów sąsiadujących z Polską.

Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie MOKATE rozpoczęła inwestycje związane z rozbudową przedsiębiorstwa. 30 marca 1995 roku miało miejsce uroczyste otwarcie nowej siedziby MOKATE. Z kolei w 1998 kolejnego nowego magazynu. Nowoczesny zakład produkcyjny umożliwił podwojenie produkcji oraz rozszerzenie oferty asortymentowej aż na 200 pozycji. Rozwój firmy pozwolił na eksportowanie jej produktów aż do 30 krajów. 


Przełomowym rokiem dla MOKATE był rok 2000, gdy w Ustroniu powstał oddział proszkowni rozpyłowej w 12-piętrowej hali. Dzięki tej inwestycji MOKATE uniezależniło się od importu zabielaczy i spieniaczy z zewnątrz. Firma od tej chwili sama stała się dostawcą tych produktów. Ważne było również oddanie do użytku nowoczesnego magazynu rolkowo-przesuwowego oraz budowa nowego oddziału MOKATE w Żorach. Wprowadzone inwestycje pozwoliły od 2001 roku MOKATE eksportować swoje wyroby na wszystkie kontynenty. Poza Polską zaczęły funkcjonować również MOKATE INTERNATIONAL zlokalizowane np. w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech. W wielu krajach firma otworzyła też swoje przedstawicielstwa. Od tego momentu zaczęło również intensywnie przejmować przedsiębiorstwa ze swojej branży.  W październiku 2002 roku MOKATE przejęła głównego polskiego producentów herbaty - Consumer. Z kolei w 2005 roku firma stała się właścicielem czołowego czeskiego producenta herbaty- firmy DUKAT, w 2006 roku czeskiego producenta instantów – TIMEX, a w 2009 czeskiej palarni kawy ziarnistej – Marila.

 

 

Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.

Przykładowe plakaty reklamowy marki MOKATE.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Mokate

 

Dzięki tak licznym przejęciom w port folio MOKATE znalazły się 
1.    KAWY:
•    Mokate Cappucino, 
•    Miksy kawowe
•    Kawy mielone i ziarniste
•    Kawy instant
•    Kawy zbożowe,
2.    HERBATY:
•    Minutka,
•    Loyd,
•    Babcia Jagoda 
•    Grzańce Loyd 
•    Dieta Fit
3.    ŚMIETANKI
4.    KAKAO
5.    NAPOJE CZEKOLADOWE
6.    VENDING

Warto również dodać, ze od 2010 roku Grupę MOKATE tworzy 9 firm, przy czym siedzibą czterech z nich jest Polska. Są to: Mokate Sp. z o. o. w Żorach, Mokate S.A. w Ustroniu, FPUH w Ustroniu oraz Global Coffee Group w Ustroniu. Poza granicami kraju działają: Mokate Czechy, Timex Czechy, Mokate Słowacja, Mokate Węgry i Mokate Ukraina. 
Należy dodać, że MOKATE jest obecnie czołowym producentem 
wszystkich podstawowych kategorii kawy, a w produkcji i sprzedaży flagowego wyrobu marki-  cappuccino – jest liderem z prawie 80-procentowym udziałem rynkowym.


CIEKAWOSTKI:


1. Nazwa dla produktu – Cappuccino, który jest flagowym napojem marki MOKATE pochodzi od włoskiej nazwy tego napoju kawowego. Z kolei pierwotna historia nazwy wiąże się z kolorem brązowego habitu mnichów z zakonu kapucynów- z jęz. włoskiego  cappuccini. 
2. Zatrudnienie we wszystkich podmiotach wynosi 1 600 osób (dane z grudnia 2010 roku)
3.  O rosnącym znaczeniu MOKATE może świadczyć umowa z czołową firmą rynku kaw mielonych i ziarnistych – Lavazza.  W 2011 roku MOKATE otrzymało od firmy Lavazza miano autoryzowanego przedstawiciela tej globalnej marki w Polsce.
4. Instytut Nauk Ekonomicznych PAN umieścił MOKATE na liście 21. najbardziej innowacyjnych firm w Polsce.
5. Na specjalnie stworzonej przez MOKACIE stronie internetowej www.mokatekawiarnia.pl konsumenci mają okazję odwiedzić Kawiarnię Mokate, gdzie mogą znaleźć aplikacje interaktywne zawierające interesujące opowieści, przepisy, gry oraz odnośnik do serwisu społecznościowego Mokate VIP. 
6.    NAGRODY:
•    Tytuł „Wybitnego Eksportera Roku 2011” przyznany MOKATE przez ministra rolnictwa.
•    Tytuł „Lidera Polskiego Eksportu 2011” przyznany MOKATE Sp. z o.o. w Żorach przez Stowarzyszenie Eksporterów Polskich.
•    Produkt marki MOKATE  „Cappuccino One Cap” zostaje wyróżniony mianem „Produktu na medal”.
•    Herbata Minutka w ramach konsumenckiego plebiscytu uznana została za „Produkt Roku 2011”.
•   Za wkład w rozwój gospodarki regionu i Polski Teresa Mokrysz otrzymała „Kryształowy Laur” w ramach XX Edycji Laurów Umiejętności i Kompetencji.

 

Opakowania są istotnym elementem systemu identyfikacji wizualnej marki.

Przykładowe opakowania napojów czekoladowych MOKATE.

 

 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook