praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
M&M's to marka lubianych na całym świecie, czekoladowych cukierków w kolorowej polewie, która znajduje się w portfolio koncernu Mars.
Inspiracją do produkcji takiego przysmaku stała się o dziwo wojna domowa w Hiszpanii. Otóż gdy amerykański przedsiębiorca - Forrest Mars przebywał w Hiszpanii zaobserwował żołnierzy, którzy aby uchronić czekoladę przed roztopieniem pokrywali ją twardą, cukrową skorupką.
Po powrocie do USA Forrest Mars podzielił się nowiną z Bruce'm Murrie i rozpoczęli próby wytworzenia czekoladowego cukierka pokrytego cukrową, kolorową skorupką. Mężczyznom chodziłoby cukierek "topił się w ustach, a nie w dłoni". W końcu efekt udało się osiągnąć i w 1941 roku powstały cukierki z charakterystyczną literką 'm'.
Pierwotnie innowacyjne cukierki były skierowane wyłącznie dla żołnierzy armii Stanów Zjednoczonych. Szybko jednak kolorowych M&M's zyskały pozytywną opinię i rozgłos, więc producenci zdecydowali się wprowadzić je do obrotu publicznego. Cukierski zyskały ogromną popularność, gdyż były bardzo konkurencyjne - ówczesne sklepy, samochody czy domy nie posiadały klimatyzacji dlatego też inne słodycze ulegały roztopieniu.
Sukcesem marki M&M's oprócz samej koncepcji ich wytwarzania jest także towarzyszący marce system identyfikacji wizualnej i zastosowanie kreatywnych reklam. Sympatię odbiorców zyskały postacie uosabiające cukierki M&M’s, które stały się globalnymi bohaterami marki. Brand hero uosabiają odmienne typy charakterologiczne, dzięki czemu marka mogła zbudować w reklamach z ich udziałem zabawną, frapującą narrację. Zapewnia to marce lekki, żartobliwy i kreatywny wizerunek.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.