praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Specjalizujemy się w projektach, których przedmiotem jest tworzenie nazw firm. Naszymi klientami są firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, dążących do zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku m.in. poprzez podejmowanie optymalizacji w zakresie własnego wizerunku.
Każda dobra nazwa dla firmy musi spełniać wymogi przepisów prawnych. Odrębne wymagania względem nazwy stosuje się do osób fizycznych prowadzących działałność gospodarczą, umów spółki cywilnej oraz spółek osobowych, a inne względem spółek kapitałowych. Wiedza o formie prawnej pozwala przygotować nazwę, która będzie dopasowana do jej skali.
Opracowując założenia dla nowej nazwy starannie analizowany jest rynek na jakim funkcjonuje lub ma działać firma. Celem tego jest stworzenie nazwy, która nie tylko będzie unikalna, ale również stanowić będzie wyróżnik wśród konkurencji. Nazwa kreatywna otwiera również przed firmą nowe obszary, które mogą być zagospodarowane przez nią wraz z rozszerzaną działalnością.
Prawidłowo stworzona ciekawa nazwa dla firmy powinna zawierać w sobie odpowiednio zdefiniowane skojarzenia oraz obietnicę. Ważną kwestią jest dopasowanie siły perswazyjności nazwy do skali działalności spółki.
W małych przedsiębiorstwach, gdzie nie ma marek produktowych, stworzona nazwa firmy musi być na tyle sugestywna, by jasno przybliżać korzyści jakie oferuje.
Ciekawe nazwy powinny być poprawne gramatycznie, semantycznie i logicznie. Sytuacja, w której wprowadzony jest celowo błąd ortograficzny może być odebrana jako niestosująca się do panujących zasad, a tak nazwana firma jako nierzetelna.
Na globalnym rynku weryfikacja nazwy w innych językach powinna stanowić standard. Nigdy nie wiadomo, kiedy firma rozpocznie współpracę z kontrahentami z innych państw, a poprawność językowa nie będzie powodem problemów. Do klasyki lapsusów znaczeniowych zaliczyć należy niemiecką markę oświetleniową OSRAM działającą w Polsce.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.