praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Pozycjonowanie marki produktu lub firmy to działania zmierzające do tego by w świadomości docelowych klientów produkt zajął określone, wyróżniające się miejsce w stosunku do oferty konkurencji. Ma to na celu skłonić go do jego zakupu.
Warto w tym miejscu zadać sobie pytanie czym jest pozycja produktu. Dlaczego myśląc o „Marlboro” widzisz kowboja? Ponieważ marketerzy zadbali o to, by wrażenia i odczucia jakie niesie kontakt z marką był reprezentowany takimi obrazami. Obrazy przenoszą skojarzenia. Skoro na zdjęciach i w reklamach widzieliśmy do tej pory twardego faceta, to tak też jest postrzegamy produkt, który się pojawiał w jego towarzystwie. Jako produkt dla twardych mężczyzn. Jeśli więc się takim postrzegasz, powinieneś kupić papierosy. Do wspomnianych obrazów dochodzi oczywiście cały zestaw elementów, które muszą z wizerunkiem osoby być powiązane – nazwa produktu, logo, materiały reklamowe.
Wyjdźmy jednak od drugiej strony. Nikt kto stworzył markę Marlboro na początku nie wymyślił najpierw kowboja tylko… papieros. I do na dodatek z myślą o kobietach, bo tak początkowo była pozycjonowana marka.
Wszystkie powyższe działania miały na celu usystematyzować informacje o marce oraz wskazać drogę do poszukiwania odpowiedniej nazwy, jeśli takiej marka jeszcze nie posiada. Gdy uzyskamy odpowiedzi na powyższe pytania i opracujemy nazwę oraz logo dla produktu, wówczas można przystąpić do dalszych działań związanych ze strategią segmentacji marki.
Istnieje wiele sposobów pozycjonowania marki na rynku. Wymieńmy najistotniejsze:
Za modelowy przykład realizacji ostatniej strategii należy podać firmę Apple, której hasło „Think different” wraz z budowaniem wizerunku firmy na silnych emocjach, otworzyło nową erę komputerów klasy PC. Z biegiem lat, firma konsekwentnie kładąc nacisk na estetykę i nowatorstwo swoich produktów oraz jasno definiując swoją grupę docelową, stworzyła oryginalny wizerunek stylu życia, w jaki można wkroczyć, posiadając produkty Apple. Przyjęta strategia błękitnego oceanu uczyniła Apple jedną najbardziej wartościowych marek na świecie.
Należy pamiętać, że wprowadzona na rynek marka musi stale być zasilana nowymi komunikatami. Pozycjonowanie marki to zestaw sukcesywnie dodawanych, modyfikowanych narzędzi i działań, jakie powinny być zastosowane łącznie by marka była odbierana w oczekiwany przez twórców sposób. To również odpowiedni model sprzedaży oraz obsługi klienta, który powinien być spójny z przekazem marki.
Dlatego też, opracowanie nazwy i identyfikacji wizualnej marki otwiera dopiero drogę do kształtowania jej pozycjonowania na rynku, a nie stanowi uwieńczenie prac, o czym warto pamiętać będąc zwłaszcza małą firmą, która dopiero wchodzi na rynek.
Artykuł opublikowany w serwisie www.mambiznes.pl
Pozycjonowanie marki polega na takim działaniu, którego celem jest podniesienie pozycji produktu czy usługi w świadomości klientów. Wszystko to ma na celu skłonić odbiorcę do wybrania konkretnej oferty. Tworząc markę Twoim zadaniem jest tak ją wyróżnić i wypromować, aby klient wybierając produkt czy usługę, wskazał właśnie Ciebie.
Jest wiele sposobów na pozycjonowanie marki. Jedną z nich jest strategia polegająca na takim działaniu, które ukazuje przedsiębiorstwo w roli lidera. Przykładem może być określenie produktu jako numer 1 na rynku. Taktyka, która jest dość często wykorzystywana, a równocześnie skuteczna, polega na wprowadzanie na rynek towaru, który do tej pory nie istniał. Do strategii pozycjonowania można zaliczyć również działanie polegające na wykorzystywaniu prestiżu produktów już istniejących. Celem takiego funkcjonowania jest dążenie do faktu aby stali klienci zrezygnowali z dotychczasowej oferty i zaczęli wybierać produkty promowane.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.