Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Od korka do żyletki, czyli jak powstała maszynka Gillette

Historie nazw

Gillette  to znana na całym świecie marka maszynek oraz akcesoriów do golenia. Do 2005 roku marka była produkowana przez koncern The Gillette Company, jednak wraz z przejęciem firmy znalazła się w portfolio Procter & Gamble.


Historia marki związana jest z osobą Kinga Campa Gillette – pomysłodawcy bezpiecznej maszynki do golenia z wymiennymi dwustronnymi ostrzami i uchwytem. Pod koniec XIX wieku Amerykanin zatrudnił się jako sprzedawca w firmie produkującej korki do butelek. Podczas rozmyślania nad projektem jednorazowego korka do butelek King C. Gillette wpadł na pomysł wynalezienia maszynki do golenia, która byłaby dużo lżejsza i wygodniejsza w użyciu niż tradycyjna brzytwa. Aby spełnić swój plan King C. Gillette w 1901 roku założył firmę The Gillette Company, której siedziba znajdowała się w Bostonie w stanie Massachusetts (USA). Jak można się domyślić nazwa firmy pochodzi od nazwiska wynalazcy.

 

Nazwa dla marki Gillette pochodzi od nazwiska wynalazcy.

King Camp Gillette, rok 1906 
pomysłodawca pierwszej maszynki do golenia z wymiennymi jednorazowymi ostrzami i uchwytem
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/King_Camp_Gillette#/media/File:King_Camp_Gillette.jpg


Po uprzednim przygotowaniu szkicu opracowanej maszynki King C. Gillette postanawia stworzyć próbne ostrza z zakupionego w sklepie żelaznym zwoju bardzo cienkiej blachy. Po wyliczeniach wynalazcy wyszło, że za kwotę 16 centów można przygotować 500 ostrzy. Gillette postanawia więc przez najbliższe lata rozwinąć i udoskonalić swój pomysł (m. in. przygotowuje projekt specjalistycznej maszyny do produkcji nożyków) oraz znaleźć fachowców,  którzy potrafiliby profesjonalnie wyciąć i zaostrzyć blaszki do golenia z obu stron.  Plany te mogły wejść w życie, gdy King zaczął współpracę z inżynierem Williamem Nickersonem, który pomógł mu w budowie maszyny służącej do produkcji ostrzy. W 1903 roku, po wielu latach zmagań i zainwestowaniu 25 tysięcy USD nareszcie ruszyła produkcja ostrzy. Ta jakże ciekawa nazwa firmy dla maszynek również zaczerpnięty został od nazwiska założyciela firmy - Kinga C. Gillette.

Pierwsze stalowo-węglowe ostrza z uchwytem starczały na około 20 goleń. Nożyki te były sprzedawane w opakowaniach po 12 sztuk, a kupić jeżyło można w perfumeriach, u jubilera czy w sklepach handlujących produktami żelaznymi. Niestety w pierwszym roku produkcji biznes nie szedł zbyt dobrze - sprzedano jedynie 168 sztuk nożyków. Jednak dzięki perswazyjnej reklamie w następnym roku The Gillette Company sprzedała aż  1,2 mln ostrzy. Kolejnym sukcesem w 1904 roku dla firmy było opatentowanie przez Gillette maszynki do golenia z wymiennym dwustronnym ostrzem. Warto w tym miejscu zaznaczyć,  że  King C. Gillette  jest często mylnie uważany za pierwszego twórcę maszynek do golenia. Działające na podobnej zasadzie urządzenia były produkowane w XIX  wieku w USA czy w Niemczech. Jednak maszynki, o których mowa były zaostrzonej jednostronnie, a mocowanie żyletki w maszynce było dość skomplikowane. Gillette zaproponował maszynki o dwustronnym ostrzu, którego mocowanie ze względu na znajdujące się   żyletce otwory było znacznie prostsze. 


Okres wielkiego rozkwitu firmy zaczął się w 1915 roku, gdy Hollywood zaczęło promować modę na depilację nóg i brwi. Dzięki wizerunkom wydepilowanych gwiazd Hollywood  The Gillette Company sprzedała w 1915 roku aż już 70 mln ostrzy.

 

Plakaty są elementem systemu identyfikacji wizualnej marki.

Przykładowy plakat reklamowy marki Gillette.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Gillette

 


Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook