Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Nazwa firmy jednoosobowej

Opinie i porady

W Polsce przeważają na rynku małe i średnie przedsiębiorstwa. Czy wiesz, że na początku 2016 r. liczba jednoosobowych działalności prowadzonych w Polsce wyniosła 3 miliony, co stanowiło ok. 72% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce? Dlatego kwestia nazwy firmy jednoosobowej i jej tworzenia jest bardzo ważna dla większości przedsiębiorców – przecież każdy chce się wyróżniać dobrą i chwytliwą nazwą.

Do stworzenia dobrej nazwy działalności gospodarczej, wcale nie są potrzebne wielkie inwestycje finansowe. Chociaż od razu trzeba zaznaczyć, że nie jest to proste zadanie – przecież nazwa Twojej firmy musi być bardzo starannie przemyślana – to główny i najważniejszy element wizerunku Twojej firmy.

Jeżeli kiedykolwiek próbowałeś wymyślić nazwę dla jakiejś firmy, szczególnie dla swojego biznesu, pewnie wiesz, że nie jest to łatwy orzech do zgryzienia. Być może samo wymyślenie jakiegoś słowa nie będzie stanowić dla Ciebie żadnego problemu, ale trzeba jeszcze sprawdzić, czy nazwa ta będzie odpowiednia dla danego biznesu, odpowiednia zarówno pod względem marketingowym, jak i prawnym. W związku z tym szukanie nazwy dla firmy może stać się pracochłonnym i czasochłonnym zadaniem. Przecież idealna nazwa dla Twojego biznesu musi być bardzo dobrze przemyślana, dobrze dobrana do profilu sprzedawanych przez Ciebie towarów czy oferowanych usług. Ponadto musi być to nazwa, która od razu w głowie klienta, który pierwszy raz się z nią styka, wywoła skojarzenia z branżą, w której działasz i nie tylko – przede wszystkim wywoła pozytywne skojarzenia solidności, profesjonalizmu, prestiżu, dobrej jakości. Jak widzisz, nie może być to słowo dobrane przypadkowo, dlatego warto jest poświęcić dłuższy czas na poszukiwania nazwy dla firmy.

Tak jak widzisz, znalezienie tej idealnej nazwy nie jest prostą sprawą, jednak jeżeli masz w sobie choć szczyptę kreatywności, czasu i wiedzy z zakresu podstawowych zasad tworzenia nazw firm, możesz samodzielnie wymyślić nazwę, która z czasem może stać się następną „Nike”, „Apple” czy „Starbucks”.

Każda z firm reprezentowanych przez te brandy zaczynała od małej działalności, a ich siedzibami były w początkowych fazach nawet garaże. Popularność każdej marki przychodzi z czasem, więc jeżeli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, bądź kreatywny i cierpliwie dąż do wyznaczonego celu. To się opłaci.

Nazwa dla firmy jednoosobowej - wymogi prawne

Nazwa dla firmy jednoosobowej powinna składać się z dwóch części – z części, która wymagana jest przez przepisy prawne, o której przeczytasz poniżej, oraz z części, która może być dowolnie dobrana, np. może to być jakieś fantazyjne słowo.

Przepisy prawa wymagają, żeby w nazwie dla firmy jednoosobowej zostało umieszczone co najmniej imię i nazwisko jej właściciela. To znaczy, że nazwa dla firmy musi zawierać imię i nazwisko jej właściciela, ale można do niej dodać dodatkowe, dowolne elementy, np. nazwa dla jednoosobowej firmy zajmującej się sprzątaniem, której właścicielką jest Ewa Nowak może nazywać się „Ewa Nowak – usługi sprzątające”, lub „Błysk - Ewa Nowak” – ważne, aby w nazwie pojawiło się imię i nazwisko właścicielki firmy.

Nazwa firmy jednoosobowej

Dobra nazwa dla firmy jednoosobowej

Wielkie korporacje przeznaczają na tworzenie nazw firm czy produktów bardzo duże środki pieniężne. Istnieją jednak pewne sposoby, by stworzyć dobrą nazwę dla firmy jednoosobowej samodzielnie, nie wydając na to fortuny. Tworząc dobrą nazwę dla swojego biznesu powinieneś trzymać się pewnych zasad, o których przeczytasz poniżej.

Dobra nazwa powinna być:

Co jeszcze warto wiedzieć o tworzeniu nazwy firmy

To, przed czym przestrzega większość twórców nazw, to wszelkiego rodzaju lapsusy językowe. Wszelkie błędy pojawiające się w nazwach firm, produktów czy usług są bardzo źle postrzegane przez klientów. Zadbaj o poprawność językową oraz sprawdź, czy brzmienie lub pisownia nazwy nie będzie oznaczała czegoś niepożądanego w obcych języka – nigdy nie wiadomo, gdzie przyjdzie Ci prowadzić interesy. Nazwa powinna być neutralna w tłumaczeniu na języki obce. Przykładem może być tutaj wpadka firmy Chevrolet. Firma ta wprowadziła samochód o nazwie Chevrolet Nova. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie mały, drobny szczegół, że w języku hiszpańskim „no va” oznacza „nie jedzie”. Akurat w przypadku samochodu może stanowić to duży problem).

Nie stosuj długich lub trudnych do wymówienia nazw. Nazwy krótkie i łatwe w wymowie są znacznie lepiej zapamiętywane przez ludzi. Dodatkową zaletą, jest lepszy wygląd struktury graficznej, np. na pieczątkach.

tworzenie nazwy dla firmy

Dobra nazwa dla firmy nie będzie Cię ograniczać. W jaki sposób wybór nazwy dla Twojej firmy może Cię ograniczyć? Jeżeli postawisz na nazwę, która wskazuje na zbyt wąską dziedzinę działalności napotkasz na poważną przeszkodę w momencie, w którym zechcesz poszerzyć zakres towarów czy usług oferowanych przez Twoją firmę. Przykładowo, gdy nazwiesz swoją restaurację: „Rybka na talerzu” będzie ona jednoznacznie kojarzyć się z potrawami przyrządzanymi z ryb. Gdy zechcesz poszerzyć swoją ofertę np. o burgery wołowe, to nazwa Twojej restauracji zacznie Cię ograniczać. Dlatego właśnie zawsze warto jest nadać swojemu biznesowi nieco szerszą nazwę, bo nigdy nie wiadomo, co może przynieść przyszłość.

Kolejna praktyczna wskazówka: nie twórz nazwy dla swojej firmy sam – zaangażuj w ten proces kilka osób. Tworząc nazwę dla firmy, dobrym pomysłem jest wymyślenie kilku haseł, z których później wyselekcjonować można najlepszą. Jak? Najprościej jest zaangażować rodzinę lub znajomych. Gdy opracujesz pomysły, podaj im je i zapytaj, co sądzą. Po jakimś czasie dowiedz się, która nazwa zapadła im w pamięci najbardziej i tę nazwę wybierz.

 

Często zadawane pytania

Jaką wybrać nazwę dla jednoosobowej działalności gospodarczej?

Tworzenia nazwy nie jest wcale takie proste jakby na początku się wydawało. Działanie to wymaga dużo czasu i pracy oraz posiadania wiedzy w zakresie namingu. Wybór ciekawej i unikalnej nazwy to nie wszystko. Znak należy dokładnie Znak towarowy należy zbadać pod kątem formalno-prawnym. Tworząc nazwę wybieraj oznaczenia, które wywołują pozytywne emocje oraz skojarzenia. Używaj słów profesjonalnych, świadczących o dobrej jakości produktu czy usługi. Unikaj znaczeń potocznych oraz sformułowań przypadkowo wybranych, które mogą tylko zniechęcić odbiorcę do zapoznania się z ofertą Twojej firmy.  

Na co należy zwrócić uwagę podczas tworzenia nazwy? 

Dobra i ciekawa nazwa firmy jednoosobowej działalności gospodarczej powinna być czytelna, prosta i krótka. Zadbaj aby oznaczenie Twojej domeny internetowej było tożsame z wybraną przez Ciebie nazwą firmy. To jest o tyle ważne jeżeli chcesz działać w Internecie. Wybieraj nazwy odróżniające oraz oryginalne, które przyciągają Twojego klienta. Unikaj błędów językowych oraz polskich znaków, które utrudniają odbiór Twojej nazwy. Jeżeli potrzebujesz pomocy w procesie tworzenia nazwy kliknij tutaj

 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook