Zapytaj o ofertę
źródłem marki jest dobra nazwa
Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Nazwa dla sklepu

Opinie i porady

Dobra nazwa dla sklepu to ważny element Twojej przewagi na rynku. Istnieje wiele pomysłów na wykreowanie nazwy dla swojego sklepu. Istnieją też pewne zasady, jakie powinny towarzyszyć procesowi tworzenia nazwy. 

Charakterystyka dobrej nazwy

Nazwa sklepu powinna odznaczać się prostotą. Prosta nazwa łatwiej zapadnie w pamięci klienta, niż ta bardziej skomplikowana, składająca się z kilku słów. Co więcej, klienci nie będą mieć problemu z jej wymówieniem i ponownym powtórzeniem znajomym. 

jak nazwać sklep

Po drugie, nazwa dla sklepu powinna oddawać specyfikę usług jakie oferuje sklep oraz prezentować jego charakter. Już na wstępie powie tym, jakie produkty można w nim znaleźć oraz jaki klimat panuje w jego wnętrzu. Ponadto, nazwa sklepu musi być odpowiednia. Umiejętnie dobrana i kierowana do konkretnej grupy docelowej, skutecznie zachęci klientów, którym dedykujemy nasze usługi.

Co więcej, nazwa sklepu powinna być także gramatycznie i logicznie poprawna. Nawet najbardziej atrakcyjna nazwa z błędem ortograficznym, nie przyciągnie, a odstraszy klientów. Warto pamiętać także o niewprowadzaniu do nazwy wyrazów, które mają w naszym języku kilka znaczeń np. laska, babka, golf. Stwarza to niepotrzebne ryzyko wprowadzenia klientów w błąd. 

Łączenie różnych wyrazów

Nazwy sklepów mogą powstać jako połączenie dwóch lub więcej wyrazów. Sposobem na ustalenie nazwy może być wypisanie kilkunastu słów kluczowych, które mają związek z daną branżą i połączenie ich. Np. spodnie, jeansy, sklep, shop, ubrania, zakupy – JeansShop. Można także wypisać wspomniane słowa kluczowe i przetłumaczyć je na różne języki np. angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i następnie połączyć ze sobą słowa, których brzmienie jest najbardziej interesujące.

Można także spotkać się z tym, że nazwa jest zwykłym rzeczownikiem, który nie jest popularny i nie jest mu przypisywane żadne szczególne znaczenie. Przykładami jest sklep myśliwski Sarenka.

ciekawa nazwa dla sklepu

Tworzenie skojarzenia z nazwą

Istnieją także lokale, których nazwa od razu nasuwa miłe skojarzenia. Przykładem jest cukiernia Fabryka Pyszności, sklep turystyczny Woda, Góry, Las, czy sklep zoologiczny Siedem Życzeń. Dla kontrastu można odnaleźć również nazwy sklepów, które raczej wprowadzają w osłupienie. Przykładem jest sklep spożywczy Słodka Dziurka, odzieżowy Coco Szmatel, apteka Placebo oraz delikatesy alkoholowe Melanż. 

Wykorzystanie imienia w nazwie

Sklep może także w nazwie posiadać imię. Przykładem może być popularny sklep Agata Meble, obuwie Bartek oraz sklepy osiedlowe, jak U Anny czy U Basi. Takie nazwy wskazują na to, czym dana firma się zajmuje, jednak nie świadczą o charakterze oferowanych usług. 

Nazwa kreatywna

Nazwa sklepu może być także kreatywna – w takim przypadku istnieją duże szanse na skuteczne zwrócenie uwagi klientów. Jako przykład może posłużyć sklep z książkami Book się rodzi, odzieżą KupCiuszek, czy Qupse. Nazwy same w sobie zachęcają do zaglądnięcia do wnętrza i sprawdzenia oferty danego sklepu. 

Nazwa profesjonalna

Istnieją także nazwy dla sklepów, które nasuwają skojarzenia, charakteryzujące zarazem typ oferowanych usług. Nazwami oddającymi charakter działalności są z pewnością salon sukien ślubnych Salon Passion, sklep z żywnością Lux Food, czy z kosmetykami House of Beauty. Dzięki takim nazwom klient może od razu zidentyfikować dany sklep i przypisać mu daną cechę. To z kolei, skutecznie motywuje określonych klientów do skorzystania usług danej firmy, czy zakupu w określonym sklepie. 

Zobacz również:

Nazwa dla firmy Nazwa dla produktu Grupy nazw Slogany i hasła reklamowe Renaming Nazwa dla firmy spożywczej Nazwa dla firmy odzieżowej Jak znaleźć idealną nazwę dla firmy handlowej Profesjonalna nazwa dla firmy informatycznej

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 8 dodać 0

Administratorem Państwa Danych Osobowych jest BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą w Lublinie (20-314) ul. Przyjaźni 9/80, NIP: 7381890884, REGON: 362446190, z którym możliwy jest kontakt pod tym adresem e-mail: biuro@brandelaw.pl.

Państwa dane osobowe będą wykorzystywane jedynie do celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pomocą formularza, a zatem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO, czyli realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora danych.

Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, choć konieczne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Państwa dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak do czasu udzielenia odpowiedzi na pytanie lub do czasu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu wobec ich przetwarzania albo żądania ich usunięcia, a po tym czasie w calach archiwalnych i statystycznych – w okresie przewidzianym w procedurach wewnętrznych administratora danych, a także w celu ustalenia i zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z tym procesem, aż do czasu ich wygaśnięcia, przez okres przewidziany przepisami prawa.

Podanie danych osobowych i wysłanie formularza jest dobrowolne. Mają Państwo prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, żądania ich usunięcia i zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego monitorującego przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom. Nie będą one również udostępniane odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państw trzecich, czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

powrót do góry
f