Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Nazwa dla sklepu

Opinie i porady

Dobra nazwa dla sklepu to ważny element Twojej przewagi na rynku. Istnieje wiele pomysłów na wykreowanie nazwy dla swojego sklepu. Istnieją też pewne zasady, jakie powinny towarzyszyć procesowi tworzenia nazwy. 

Charakterystyka dobrej nazwy

Nazwa sklepu powinna odznaczać się prostotą. Prosta nazwa łatwiej zapadnie w pamięci klienta, niż ta bardziej skomplikowana, składająca się z kilku słów. Co więcej, klienci nie będą mieć problemu z jej wymówieniem i ponownym powtórzeniem znajomym. 

jak nazwać sklep

Po drugie, nazwa dla sklepu powinna oddawać specyfikę usług jakie oferuje sklep oraz prezentować jego charakter. Już na wstępie powie tym, jakie produkty można w nim znaleźć oraz jaki klimat panuje w jego wnętrzu. Ponadto, nazwa sklepu musi być odpowiednia. Umiejętnie dobrana i kierowana do konkretnej grupy docelowej, skutecznie zachęci klientów, którym dedykujemy nasze usługi.

Co więcej, nazwa sklepu powinna być także gramatycznie i logicznie poprawna. Nawet najbardziej atrakcyjna nazwa z błędem ortograficznym, nie przyciągnie, a odstraszy klientów. Warto pamiętać także o niewprowadzaniu do nazwy wyrazów, które mają w naszym języku kilka znaczeń np. laska, babka, golf. Stwarza to niepotrzebne ryzyko wprowadzenia klientów w błąd. 

Łączenie różnych wyrazów

Nazwy sklepów mogą powstać jako połączenie dwóch lub więcej wyrazów. Sposobem na ustalenie nazwy może być wypisanie kilkunastu słów kluczowych, które mają związek z daną branżą i połączenie ich. Np. spodnie, jeansy, sklep, shop, ubrania, zakupy – JeansShop. Można także wypisać wspomniane słowa kluczowe i przetłumaczyć je na różne języki np. angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i następnie połączyć ze sobą słowa, których brzmienie jest najbardziej interesujące.

Można także spotkać się z tym, że nazwa jest zwykłym rzeczownikiem, który nie jest popularny i nie jest mu przypisywane żadne szczególne znaczenie. Przykładami jest sklep myśliwski Sarenka.

ciekawa nazwa dla sklepu

Tworzenie skojarzenia z nazwą

Istnieją także lokale, których nazwa od razu nasuwa miłe skojarzenia. Przykładem jest cukiernia Fabryka Pyszności, sklep turystyczny Woda, Góry, Las, czy sklep zoologiczny Siedem Życzeń. Dla kontrastu można odnaleźć również nazwy sklepów, które raczej wprowadzają w osłupienie. Przykładem jest sklep spożywczy Słodka Dziurka, odzieżowy Coco Szmatel, apteka Placebo oraz delikatesy alkoholowe Melanż. 

Wykorzystanie imienia w nazwie

Sklep może także w nazwie posiadać imię. Przykładem może być popularny sklep Agata Meble, obuwie Bartek oraz sklepy osiedlowe, jak U Anny czy U Basi. Takie nazwy wskazują na to, czym dana firma się zajmuje, jednak nie świadczą o charakterze oferowanych usług. 

Nazwa kreatywna

Nazwa sklepu może być także kreatywna – w takim przypadku istnieją duże szanse na skuteczne zwrócenie uwagi klientów. Jako przykład może posłużyć sklep z książkami Book się rodzi, odzieżą KupCiuszek, czy Qupse. Nazwy same w sobie zachęcają do zaglądnięcia do wnętrza i sprawdzenia oferty danego sklepu. 

Nazwa profesjonalna

Istnieją także nazwy dla sklepów, które nasuwają skojarzenia, charakteryzujące zarazem typ oferowanych usług. Nazwami oddającymi charakter działalności są z pewnością salon sukien ślubnych Salon Passion, sklep z żywnością Lux Food, czy z kosmetykami House of Beauty. Dzięki takim nazwom klient może od razu zidentyfikować dany sklep i przypisać mu daną cechę. To z kolei, skutecznie motywuje określonych klientów do skorzystania usług danej firmy, czy zakupu w określonym sklepie. 

 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook