Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Nazwa dla sklepu muzycznego

Opinie i porady

Przedsiębiorca, zastanawiający się, jak nazwać sklep muzyczny, po przeczytaniu artykułu będzie wiedział, jakie cechy posiada dobra nazwa firmy, a do tego, będzie wiedział, jakie kruczki prawne związane z tworzeniem nazw, mogą po drodze na niego czyhać.


Jak to wygląda od strony prawnej?

 Niestety wielu przedsiębiorców, przy tworzeniu nazwy dla firmy muzycznej nie zdaje sobie sprawy, że wymyślona nazwa, jako znak towarowy może być już w użytku. Posługiwanie się zastrzeżoną już nazwą firmy, może ściągnąć na nich niemałe kłopoty. To wszystko wynika z ustawy, która przewiduje karę grzywny dla osoby posługującej się znakiem towarowym, która nie jest do tego upoważniona.

Zrezygnowanie używania znaku towarowego oraz jego zmiany mogą być kłopotliwe w sytuacji, gdy biznesmen zainwestował w promocję i budowanie renomy swojej marki spore pieniądze. Niestety, w takiej sytuacji, wymienione konsekwencje są nieuniknione.Możesz się przed tym uchronić, poprzez sprawdzenie zastrzeżonych znaków towarowych w ogólnodostępnych wyszukiwarkach tychże znaków. W razie niejasności wiedz, czym jest znak towarowy: znakiem towarowym nazywamy każde oznaczenie, które można przedstawić w formie graficznej, ważne, żeby forma miała moc wyróżniającą. Mogą to być, np. formy przestrzenne, grafiki, zapachy, dźwięki, kolory, domeny internetowe, etc.

nazwa dla sklepu muzycznegoŹródło: fotolia.com


Użyj podanych wskazówek, a stworzysz świetną nazwę dla swojego sklepu muzycznego

1. Postaw na przejrzystość. Jest to fundament przy tworzeniu nazw dla firm i nie bez powodu. Proste nazwy łatwiej się zapamiętuje, a co za tym idzie, łatwiej je powtórzyć. Krótka nazwa powinna mieć nie więcej niż trzy sylaby: Apple, Nike, Opel. Widzisz?


2. Nieśmiertelność terminu. Zakładając firmę, oczekujesz, że będzie prosperować przez kilka lub kilkanaście ładnych lat. Dlatego też, nazwa sklepu muzycznego powinna być ponadczasowa. Tak samo dobra dzisiaj, jak i za 10 lat. Żeby to osiągnąć, nie możesz ulegać dynamicznie zmieniającym się trendom. Twórca nazwy Coca – Coli zignorował panującą modę i oryginalna nazwa napoju używana jest do dziś. 


3. Nazwa zrozumiała dla wszystkich. Przy tworzeniu nazwy dla firmy wystrzegaj się stosowania polskich znaków – ś, ż, ć. Pamiętaj, że nazwa będzie powtarzana bardzo często przez telefon, np. w celach urzędowych. Warto dłużej pomyśleć nad nazwą i uniknąć zbędnych pytań "er zet czy ż z kropka?", "u otwarte?". Uwierz, że takie posunięcie ułatwi Ci życie. 



4.
 Może jeszcze tego nie wiesz, ale Twój sklep w przyszłości, może wyjść na rynek zagraniczny, dlatego też stwórz nazwę, która będzie zrozumiała również dla obcokrajowców. Akurat w branży muzycznej jest dużo terminów, które dla osób z różnych regionów znaczą to samo, więc zadanie masz ułatwione! W przypadku innych nazw, sprawdź je przynajmniej w podstawowych językach – angielskim, niemieckim, francuskim czy hiszpańskim. Dzięki temu unikniesz kompromitacji.


Tylko skąd wziąć inspirację? 

 Źródeł jest mnóstwo! Jak już zostało wspomniane, rynek muzyczny jest bogaty w ciekawie brzmiące terminy. Twoja nazwa firmy nie musi jasno wiązać się z muzyką. Możesz poszukać interesujących terminów w słownikach, do których masz dostęp, łącz ze sobą wyrazy, pogłówkuj trochę, ale nie przesadź. Bo od razu widać, która z nazw firm jest przekombinowana. 
Cóż mogę Ci życzyć owocnych poszukiwań oraz otwartego i twórczego myślenia. Być może stwierdzisz, że to zadanie jest zbyt trudne. Nic straconego, bo zawsze możesz zwrócić się o pomoc do agencji namingowej, która z radością stworzy idealną, pod każdym względem, nazwę dla sklepu muzycznego.

 

Często zadawane pytania

Jaką wybrać nazwę dla sklepu muzycznego?

Podczas tworzenia nazwy sklepu muzycznego, wybieraj oznaczenia ponadczasowe, oryginalne i unikalne. Zaciekaw swojego klienta już podczas pierwszego spotkania. Stwórz taką nazwę, która spowoduje, że klient wybierze właśnie Ciebie. Pamiętaj, że znak towarowy jest wizytówką firmy. To on będzie Cię reprezentował w kontaktach handlowo-biznesowych. Nie pozwól na to, aby Twoja nazwa zniechęcała kontrahenta, a wręcz odwrotnie, jej zadaniem jest przyciągnąć odbiorcę poprzez wywołanie pozytywnych emocji i skojarzeń. Jeżeli chcesz, aby Twoja nazwa była najczęściej wybieraną na rynku zapytaj o nazwę.

Czego unikać przy tworzeniu nazwy dla sklepu muzycznego?

Proces tworzenia nazwy firmy nie jest łatwy. Nie wystarczy zbudować fajne oznaczenie, które będzie się Tobie podobało. Twój znak ma zaciekawić odbiorcę, a tym samym przyciągnąć jego uwagę. To jednak nie wszystko. Podczas wyboru nazwy dla Twojej marki unikaj bezwzględnych i względnych przesłanek odmowy rejestracji znaku. Na chwilę obecną nie ważne jest czy chcesz zastrzec znak czy tylko wprowadzić go na rynek. Unikanie tych przeszkód pomoże Ci bezpiecznie działać w branży. 

Jak ochronić nazwę sklepu muzycznego?  

Sama rejestracja firmy w CEIDG nie wystarczy aby skutecznie chronić jej nazwy. Odpowiednim urzędem do którego należy się zgłosić jest Urząd Patentowy. Zastrzeżony znak towarowy otrzymuje osłonę prawną, która zapewnia bezpieczne funkcjonowanie na rynku. Podczas zastrzeżenia oznaczenia otrzymujesz szereg narzędzi, które pozwalają na szybką reakcję podczas naruszeń Twojego prawa przez nieuczciwe podmioty. 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook