Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Nazwa dla firmy transportowej

Opinie i porady

Niezależnie czy dopiero zaczynasz swoją działalność w branży transportowej, czy chcesz odświeżyć wizerunek już istniejącej firmy? Odpowiednio dobrana nazwa może być kluczem do sukcesu Twojego biznesu. Czytając artykuł dowiesz się jak stworzyć nazwę dla marki transportowej, która zrobi wrażenie na Twoich klientach. 

 

 

Co warto wiedzieć o tworzeniu nazwy dla firmy transportowej? 

Tak jak w każda gałąź gospodarki również branża transportowa jest zmuszona podporządkować się coraz to nowym trendom pojawiającym się na światowym rynku, który cechuje się dużą złożonością i dynamiką. Dlatego Twoim zadaniem jest dostosować się do oczekiwań klienta, a także do warunków rynkowych. Konkurencja rynkowa jest duża, a Ty prowadząc działalność gospodarczą musisz się wyróżniać na rynku. Tutaj sama dobra oferta, dostosowanie do potrzeb klienta może nie wystarczyć. Podstawą budowania silnej marki jest dobra nazwa firmy, która potrafi zainteresować odbiorcę przyciągnąć jego uwagę. Dobrym fundamentem w budowaniu relacji z klientem jest odpowiednio wybrane oznaczenie firmy. Tylko ciekawa i atrakcyjna nazwa wyróżni Cię na rynku transportowym.

Charakterystyczne trendy nazewnicze w branży transportowej

Tworzenie nazwy firmy czy produktu obecnie wymaga pomysłowości i kreatywnego podejścia do sprawy. Konkurencja w branży jest duża, dlatego Twoim zadaniem jest stworzyć unikalne i oryginalne oznaczenie, które pozwoli Cię wyróznić na runku. Poniżej znajdziesz kilka przykładów nazw, które powstały na podstawie znanych marek związanych z transportem. 

Akronimy  

Użycie skrótów jest dość częstą formą używaną podczas tworzenia nazwy. Najczęściej powstaje wówczas gdy twórca marki lub jej właściciel stwierdzi, że nazwa jest za długa, zbyt skomplikowana albo utrudnia jej zapamiętanie. Takim przykładem jest znana na całym świecie marka DHL. 

DHL czyli Dalsey Hillblom Lynn. 

Marka powstała w 1969 roku i początkowo zajmowała się dostarczaniem dokumentów z San Francisco do Honolulu. Swoja nazwę zawdzięcza pierwszym literom nazwisk założycieli. W 1983 roku DHL została pierwszym dostawcą usług ekspresowych w wschodniej Europie. Łączy około 220 krajów na całym świecie zatrudniając ponad 100 tys. osób. 

Neologizmy  

Użycie wyrazów, które posiadają niejedno znaczenie daje możliwość stworzenia unikatowej nazwy, która zaciekawi klienta i zachęci do jej odkrywania. Przykładem takiej nazwy jest FLIXBUS.  

FLIXBUS 

Marka powstała z połączenia dwóch niemieckich startupów, które w 2011 roku rozpoczęły wspólnie przewóz autokarowy. Obie firmy szybko zdobyły popularność dzięki niskim cenom biletów. Nazwa pochodzi od skrótu słowa FLEXIBILITY oznaczającego elastyczność oraz BUS czyli autobus.

 

 

Nazwiska 

Nazwy, które pochodzą od nazwiska założycieli cieszą się sporą popularnością. Do takich nazw w branży transportowej należą DB Schenker. 

DB SCHENKER 

Firma powstała w 1872 roku w Wiedniu. Swoją nazwę zawdzięcza Gottfriedowi Schenkerowi jednemu z założycieli marki. W 2002 roku firma została przejęta przez Deutsche Bahn i od tego momentu nosi nazwę DB Schenker. Jest jedną z najbardziej znanych przedsiębiorstw logistyczno-transportowych na świecie. 

 

 

Łatwość w zapamietywaniu

Szybkie zapamiętywanie daje możliwość zdobycie jak największej grupy odbiorców. Takim przykładem nazwy jest aplikacja Uber czy Ola Cabs. 

UBER

Marka powstała w 2009 roku w Stanach Zjednoczonych, gdzie Garrett Camp i Travis Kalanick postanowili stworzyć aplikację mobilną, która ułatwiłaby zamówienie usług transportu samochodowego poprzez kojarzenie pojazdów, którzy są członkami aplikacji. Pierwotnie nazwa firmy brzmiała UberCap. W języku niemieckim ubercap oznacza po prostu “super taksówkę”. Z biegiem czasu nazwa została skrócona do Uber. 

 

 

OLA CABS  

Marka jest aplikacją, która powstała w Indiach. Została założona przez dwóch absolwentów IIT Bombay. Obecnie jest największą platformą taksówkową w Indiach i zrzesza ok. 2 milionów kierowców i posiada 250 miliona użytkowników. Rozszerzyła swoją działalność na teren Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii czy Sri Lanki. 

 

 

Cechy marki  

Nazwy, które wskazują na cechy marki, jej zastosowanie, przedstawiają jej wizję, pomagają pozycjonować firmę oraz przekazać swoje główne założenia. Takim przykładem jest marka Bolt. 

BOLT 

Marka powstała dla aplikacji mobilnej, której celem jest pośredniczenie w organizowaniu transportu osobowego i w dostarczaniu żywności przez rowerzystów. Założycielem marki jest Markus Villig, który jako młody student w 2013 roku chciał dobrze zainwestować pieniądze otrzymane od rodziców. Jego celem było stworzenie aplikacji, która umożliwiłaby zamawiania taksówek w Tallinie i Rydze. Z czasem usługa została rozwinięta o transport za pomocą rowerów i hulajnóg, które zostały wykorzystane do transportu jedzenia. Bolt to jedna z najbardziej rozwijających się startupów, działa w 150 miastach jest tzw. jednorożcem czyli taką firma, która jest wyceniona na co najmniej miliard dolarów. Aplikacja początkowo nosiła nazwę Taxity ale w 2019 roku nazwę zmieniono na Bolt. W języku angielskim słowo bolt oznacza błyskawicę, piorun. Nazwa jest zatem symbolem szybkości, łatwego przemieszczania się po mieście. 

 

 

WIZZ AIR        

Wizz Air to węgierskie linie lotnicze powstałe z 2003 roku. Zaliczane są do tzw “takich linii lotniczych”. Jej nazwa powstała dzięki angielskiemu słowu wizz, które oznacza szybkość, zwinność oraz błyskotliwość. Natomiast słowo AIR oznaczającego powiertrze, przez co marka jest kojarzona z lataniem. 

 

 

Trendy w branży transportowej 

 

Skąd czerpać inspirację do stworzenia nazwy dla marki transportowej?   

Jednym z elementów tworzenie marki jest wybranie dla niej nazwy. Warto pamiętać, że oznaczenie ma być łatwe do zapamiętania przez klientów. Niestety czynność ta jest bagatelizowana, a nawet pomijana. Musisz wiedzieć, że nazwa firmy jest to Twoja najlepsza wizytówka. Jej zadaniem jest reprezentować firmę w kontakcie z klientem i pracownikami. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które naszym zdaniem mogą Cię zainspirować do działania. 

Potrzeby odbiorcy     

Sprawdź co lubi Twój potencjalny klient. Pomyśl co szuka, czego potrzebuje i co go interesuje. Spróbuj znaleźć słowa, które budzi emocje. 

Patrz w przyszłość  

Wybierając nazwę zastanów się jak będzie wyglądać Twoja marka w przyszłości. Dostosuj ją do otoczenia dziś i spróbuj wybierać takie nazwy, które będą odzwierciedlać Twoją wizję i misję. 

Stwórz osobowość marki   

Osobowość marki to zbiór cech ludzkich, które często można przypisać danej marce. Dobrze dobrany charakter marki oraz jej osobowość sprawi,  że stają się one bardziej przyjazne dla klienta. 

Z biznesowego punktu widzenia oryginalna nazwa firmy przyciąga uwagę klientów i szybko zapada im w pamięć. Dotyczy to zarówno spółek funkcjonujących w branży budowlanej, przewozowej, informatycznej, jak i działających w wielu innych sektorach. Przewóz towarów oraz osób to bez wątpienia trudny biznes, jednak jak się okazuje, coraz bardziej opłacalny. Na rynku przybywa więc przedsiębiorstw transportowych, jednak ich nazwy często są do siebie zbliżone. 

Warto postawić na nieszablonowe określenie, gdyż wybrane przez nas słowo lub zlepek słów może przyczynić się do rozpoznawalności spółki na rynku, a co więcej, może także pomóc firmie wyróżnić się na tle konkurencji. 

Dlatego z myślą o Tobie i Twojej firmie przygotowaliśmy gotowe nazwy dla firmy, które są atrakcyjne, chwytliwe oraz łatwe do zapamiętania. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zdobytemu przy pracy związanej z zastrzeżeniem znaków towarowych nasze rozwiązania nazewnicze są unikatowe i wstępnie przygotowane do ich rejestracji. Jeżeli, któraś z nazw podoba Ci się zapytaj czy może zostać zastrzeżona w Twoje branży. 

Poszukiwanie nazwy dla firmy a względy marketingowe

Zastanawiając się, jak nazwać firmę transportową, warto mieć na uwadze względy marketingowe. Prowadzoną działalność gospodarczą można oczywiście nazwać własnym imieniem i nazwiskiem, jednak stosunkowo rzadko zdarza się, by rozpoznawana na całym świecie spółka miała w nazwie imię. Podstawowym minusem takiego nazewnictwa jest przede wszystkim fakt, że niewiele ono mówi o samym przedsiębiorstwie czy o branży w której funkcjonuje. Ze względów praktycznych warto więc zadbać, aby nazwa dla firmy transportowej była:

W trakcie prowadzenia działalności, nazwę przedsiębiorstwa można zmienić. Trzeba jednak pamiętać, że zbyt częste dokonywanie takich zmian nie sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku firmy na rynku. 

Jak zastrzec znak towarowy w branży transportowej? 

Zastrzeżenie znaku towarowego ma chronić Twoją nazwę firmy przed bezprawnym jej wykorzystaniem. Zarejestrowana nazwa firmy zabezpieczy Twoją markę przed plagiatem i wykorzystaniem jej przez nieuczciwą konkurencję w swoich reklamach. Jeżeli chcesz zastrzec znak towarowy w branży transportowej, musisz podjąć kilka kroków, które ułatwią  Ci uzyskanie prawa ochronnego. 

Wstępna analiza znaku

Sprawdzenie czy nazwa bądź logo firmy spełniają wymogi formalno-prawne. Jest to podstawowy element przygotowania oznaczenia do jego rejestracji. Wstępna analiza znaku ma na celu sprawdzić dostępność oznaczenia oraz pozbawić możliwość wystąpienia bezwzględnych przesłanek odmowy rejestracji znaku towarowego. Pamiętaj, nie zwlekaj z decyzją zastrzeżenia znaku towarowego, gdyż w Urzędzie Patentowym istnieje zasada “kto pierwszy ten lepszy”. Oznacza to, że prawo do otrzymania certyfikatu otrzymuje znak, który jest wcześniej zgłoszony do urzędu. To tylko wskazuje jak ważna jest wstępna analiza znaku. Jeżeli potrzebujesz sprawdzić swoje oznaczenie skontaktuj się z nami i skorzystaj z darmowej analizy znaku.   

Klasyfikacja nicejska

Wybranie obszaru i zakresu działania znaku jest podstawowym elementem w zgłoszeniu do Urzędu Patentowego. Dobrze dobrana klasyfikacja towarowo-usługowa pomoże Ci bezpiecznie działać w branży transportowej. 

Rejestracja znaku towarowego jest procesem, który odpowiednio w Polsce trwa ok. 6-7 miesięcy, natomiast w Unii Europejskiej proces może być nawet krótszy i trwać ok.5-6 miesięcy. Po otrzymaniu prawa ochronnego uzyskasz prawo do używania symbolu R w “kółeczku”, czy brać udział w promowaniu marki na takich platformach jak Strefa Dobrych Marek Allegro czy Amazon Brand Registry.

Cechy dobrej nazwy firmy transportowej 

Dobra nazwa firmy to taka, która jest unikalna, łatwa do zapamiętania i odzwierciedla misję Twojej marki. Istnieje kilka cech dobrej nazwy, które wymieniliśmy poniżej.

Krótka 

Zasadą jest aby nazwa firmy czy produktu była prosta i krótka. To ułatwia jej zapamiętanie. 

Dopasowana 

Przed dokonaniem zgłoszenia nazwy do Urzędu Patentowego zbadaj czy wybrane przez Ciebie oznaczenie nie jest już zarezerwowane i czy już ktoś nie wpadł na taki sam pomysł jak Ty i nie uprzedził Cię w rejestracji znaku towarowego

Oryginalna i kreatywna 

Dobra nazwa to taka, która wyróżnia się na tle konkurencji i przyciągnie uwagę Twojego klienta. 

Uniwersalna  

Nazwa, która budzi przyjemne emocje trafi do większej grupy odbiorców, przez co staniesz się popularną firmą w branży transportowej.  

 

Często zadawane pytania 

Jak szukać dobrej nazwy dla firmy?

Wybór nazwy firmy jest trudnym zadaniem, wymaga od przedsiębiorcy sporo pracy i poświęconego czasu. Dlatego wychodząc naprzeciw potrzebom klienta przygotowaliśmy gotowe rozwiązania nazewnicze, które są atrakcyjne, łatwe do zapamiętania oraz posiadają zdolność odróżniającą potrzebną do rejestracji znaku towarowego.  

Gdzie zarejestrować znak towarowy?

To ty wybierasz teren na, którym chcesz być chroniony. Jeżeli działasz na rynku krajowym wniosek rejestracyjny należy złożyć do Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej. Natomiast jeżeli chcesz aby Twoja firma prowadziła również biznes poza granicami kraju, rejestracji znaku należy dokonać w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook