Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Nazwa dla firmy spożywczej

Opinie i porady

Dobra nazwa dla firmy spożywczej to istotny element każdej komunikacji marketingowej. Obecnie mamy wiele możliwości na odnalezienie tej jedynej, właściwej nazwy, będącej dla nas gwarantem sukcesu na rynku. Poniższy artykuł przedstawia kilka uwag, które ułatwią nam realizację tego celu.

Cechy dobrej nazwy w branży spożywczej

Nazwa firmy spożywczej powinna charakteryzować się prostotą i chwytliwością. Im prościej, krócej, tym szybciej zapada w pamięć klientom. Przykładem jest firma Chaber – producent pieczywa chrupkiego, a także Koral – ogólnopolski producent lodów, wywodzący się z Nowego Sącza. Ale to nie jedyna droga do sukcesu w znalezieniu właściwej nazwy dla naszej działalności.

Zlepki słów, neologizmy, gry słowne – to wszystko może przyczynić się do tego, że nazwa dla firmy spożywczej, będzie oryginalna, a zarazem stanie się szybko rozpoznawalna dla potencjalnych klientów. Tak też było w przypadku firmy Mlekpol, której nazwa powstała ze zlepka pierwszych liter wyrazów: „mleko” oraz „Polska”.

Szukając nazwy dla firmy w branży spożywczej, nie można zapominać o podstawowych regułach, tj. poprawność gramatyczna oraz spójność logiczna. Przysłowiowe 'byki”, nawet jeśli są celowym zabiegiem marketingowym, mogą odstraszyć klientów i przypiąć firmie etykietę nieprofesjonalnej.

nazwa dla firmy spożywczej

Nazwa firmy a jej lokalizacja

Wśród firm spożywczych panuje trend, aby zapożyczać nazwę od miejsca, w jakim ma siedzibę przedsiębiorstwo. Tym sposobem powstały takie firmy jak: Krasnystaw, Muszynianka, Włoszczowa, Piątnica i Piwniczanka.

Czy taki wybór nazwy jest właściwy? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Czynnikiem mogącym decydować o takim wyborze nazwy, są zasoby z jakich słynie miejscowość. Tym też kierowali się założyciele wymienionych wyżej przedsiębiorstw.

Właściwa nazwa = przekonanie do zakupu

Odpowiednie określenie przedsiębiorstwa spożywczego jest bodźcem przyciągającym uwagę klientów. Ów wybór może zostać zrealizowany poprzez nawiązanie do tradycji, jak na przykład: Historyczne smaki oraz poprzez podkreślenie rodowodu, tj. Włoski aksamit. Ponadto, miano naszej firmy może mieć genezę z nazw produktów, a nawet sformułowań dotyczących opakowań wytworów spożywczych. W ten sposób możemy zaczerpnąć inspiracji z biedronkowej Owocowej rapsodii czy Klikających kapsli od firmy Frugo. 

Najczęstsze błędy przy tworzeniu nazwy

Pierwszym znaczącym błędem, jaki występuje w tworzeniu nazwy - jest jej długość. Nazwa firmy spożywczej nie może być zbyt długa, gdyż może uniemożliwić to jej łatwe zapamiętanie przez klientów.

jak stworzyć nazwe dla sklepu spożywczego

Kreując nazwę warto sprawdzić znaczenie słów, jakie chcemy użyć. Dzięki temu możemy uniknąć sytuacji niezrozumienia ze strony klientów, w przypadku poszerzenia działalności naszej firmy na inne regiony kraju lub poza granice państwa. I tym sposobem tworząc cukiernię o krótkiej i żartobliwej nazwie Oczęta, możemy być potraktowani z przymrużeniem oka przez hiszpańskiego klienta, dla którego wymienione „Oczęta” będą budziły zdziwienie, z racji podobieństwa w wymowie do hiszpańskiej liczby 80.

Błędem jest również użycie końcówki „ex” w nazwie. Stworzony przez nas Spożywczex, nie tylko brzmi nieatrakcyjnie, ale ponadto niczym nie wyróżnia się na tle konkurencji.

O czym jeszcze warto zapamiętać?

Nazwa firmy spożywczej powinna wywoływać pozytywne odczucia wśród grupy docelowej. Stworzona nazwa winna być unikalna, wyróżniająca się pośród już istniejących na rynku firm. Nazwa powinna być związana z przesłaniem, jakie w swojej działalności realizuje firma spożywcza. Zastrzeżenie nazwy jako znaku towarowego jest kolejnym aspektem, który może przyczynić się do jej upowszechniania.

 

Często zadawane pytania

Jaką wybrać nazwę dla firmy spożywczej?

Tworząc nazwę dla firmy spożywczej wybieraj oznaczenia proste i krótkie. Chwytliwa i oryginalna nazwa pozwoli przyciągnąć Ci jak najwięcej klientów, a tym samym stać się popularnym w branży. Używaj nazw unikalnych i odróżniających. Jednocześnie zwróć uwagę aby znak był kojarzony z gałęzią gospodarki w której działasz. Jeżeli będziesz się stosował do powyższych wytycznych stworzysz silną i atrakcyjną markę. Potrzebujesz pomocy w wyborze nazwy firmy kliknij tutaj.  

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla firmy spożywczej?

Tworząc nazwę dla firmy spożywczej unikaj nazw długich i skomplikowanych. Zbyt trudne oznaczenie utrudnia nawiązanie relacji produkt a klient. Używanie nazw zawierających polskie znaki lub słowa pochodzące z języka potocznego mogą ograniczyć ich odbiór za granicami kraju. Wybierając nazwę sprawdź czy wytypowane przez Ciebie oznaczenie jest wolną nazwą. Jest to warunek konieczny w momencie zastrzeżenie znaku towarowego, ponieważ korzystanie z nazwy już zajętej może przysporzyć Ci wiele kłopotów prawnych jak również finansowych. Więcej na temat czego unikać podczas tworzenia nazwy firmy znajdziesz tutaj

Jak ochronić nazwę firmy spożywczej? 

Podstawą ochrony jest zastrzeżenie znaku towarowego w odpowiednim urzędzie patentowym. W Polsce jest nim Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej (UPRP). Uzyskane prawo ochronne obowiązuje na terenie całego kraju przez okres 10 lat z możliwością przedłużenia. Jeżeli natomiast chcesz działać na szerszym obszarze  należy złożyć wniosek o rejestrację do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Co ważne, przed rejestracją nazwy w Polsce jak i poza granicami kraju należy zrobić wstępną weryfikację znaku, która ma na celu ustalić czy dane oznaczenie może być nazwą zastrzeżoną. Jednak działanie takie jest dość pracochłonne i czasochłonne oraz wymaga fachowej wiedzy.




Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook