praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Rynek branży modowej powstał w latach 40-tych XX wieku i co ciekawe został zapoczątkowany rozwojem nurtów muzycznych, głównie w Stanach Zjednoczonych. W Polsce prawdziwy rozkwit branży rozpoczął się w momencie przemian ustrojowych zapoczątkowanych w 1989 roku. Branża odzieżowa to sektor, który zajmuje się produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą odzieży i akcesoriów. Jest to rynek dość zróżnicowany pod wzg rodzajów, stylów i jakości oferowanych usług. Jest to jedna z największych branży na świecie. Wartość globalnego rynku w 2020 roku wyniósł ok.1,6 biliona euro. Największym wynikiem sprzedażowym mogą pochwalić się Chiny. W Polsce w 2023 roku wartość branży została oszacowana na ok. 65 mld PLN.
Ubrania są bez wątpienia jednymi z najbardziej popularnych artykułów kupowanych zarówno przez kobiety, jak i przez mężczyzn. Nic więc dziwnego, że coraz większa liczba osób decyduje się na prowadzenie działalności polegającej na handlu odzieżą, również używaną. Zakładając sklep z ubraniami warto zatroszczyć się o ciekawą i oryginalną nazwę - dotyczy to zarówno sklepów stacjonarnych, jak i tych funkcjonujących w sieci.
Obecnie dość popularną tendencją jest wymyślanie nazw obcojęzycznych, jednak najczęściej są one kojarzone z markami, które pochodzą z zagranicy. Chwytliwa nazwa dla firmy odzieżowej wcale nie musi być kojarzona z obcą kulturą - wręcz przeciwnie - można postawić na rodzime, polskie słowa, które również mogą nam pomóc odnieść sukces na rynku i wyróżnić się na tle konkurencyjnych spółek.
Trendy w modzie są wynikiem wielu czynników tj. kultura, ekologia czy gusta konsumentów. Niekiedy są wyznaczone przez znane marki, projektantów, którzy przez swoją wizję wpływają na odbiorcę i jego upodobania. Podobne zjawisko występuje podczas tworzenia brandu marki odzieżowej. Jednak to potrzeby i preferencje konsumentów, konkurencja na rynku czy zmiany środowiska wyznaczają trendy nazewnicze firm odzieżowych. Poniżej znajdziesz niektóre tendencje nazewnicze w branży odzieżowej.
Sprzedaż internetowa zyskuje na znaczeniu i rozwija się bardzo szybko. Popularyzacja m-commerce czyli robienia zakupów przez urządzenia mobilne oraz s-commerce czyli handel wspomagający mediami społecznościowymi wpływa obecnie na sprzedaż.
SHEIN
Marka została założona w 2008 roku jako chiński koncern odzieżowy. Dzięki temu, że firma połączyła ze sobą niskie ceny oraz rozległą kampanię marketingową w internecie, stała się jedną z najbardziej rozpoznawanych marek sklepów internetowych na świecie. Shein jest najczęściej wybieraną firmą odzieżową w Rosji, Brazyli czy Australii. Każdego dnia na stronę trafia ok. 500-1000 nowych produktów. Obecność Shein na TikToku i YouTube sprawiło, że sklep internetowy zyskał ogromną popularność wśród tzw. Pokolenia Z. W maju 2021 roku Shein była najczęściej pobieraną aplikacją do e-zakupów. Obecnie serwis społecznościowy jest warty 54 mld dolarów. Sklep internetowy Shein jest dostępny w 150 krajach na całym świecie i zatrudnia ok. 10 tys. pracowników. Nazwa firmy nawiązuje do angielskiego słowa shine, które oznacza “błyszczeć”, “świecić”. Nazwa wskazuje na piękno ubrań, które wyróżniają się dzięki swojej lśniącej nazwy.
ZALANDO
Marka Zalando została stworzona w 2008 roku w Niemczech przez Roberta Gentza i Davida Schneidera. Firma dzięki rozwojowi już po 3 latach osiągnął obrót pół miliarda EUR. Swoją popularnością zapewne zawdzięcza niebanalnej strategii marketingowej. Spoty reklamowe powstają z poczuciem świetnego humoru. Początkowo marka miała nosić nazwę Salando, ale zrezygnowano z tego pomysłu ponieważ obawiano się negatywnych reakcji ze strony koncernu obuwniczego Salamander. Dlatego też postanowiono zmienić pierwszą literę na Z. Nazwa powstała zupełnie przypadkowo. Ale czy w tym gigantycznym biznesie istnieją przypadki? Zalando to największy sklep internetowy w Niemczech, który proponuje odzież i obuwie.
Nazwa Twojej firmy to odzwierciedlenie pomysłów i kreatywności. To jakie oznaczenie wybierzesz może zaważyć na Twoim przyszłym powodzeniu w prowadzeniu biznesu. Pierwsze wrażenie jest ważne podczas spotkania z klientem, który szuka dla siebie najbardziej atrakcyjnej oferty i chce zapsokoić swoje mniejsz czy większe potrzeby. Tworząc biznes i zdobywając klienta musisz przyciągnąć jego uwagę swoją oryginalną i unikalną nazwą. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pozwolą Ci zbudować silną i rozpoznawalna nazwę na rynku odzieżowym.
Teraz już wiesz, że przy tworzeniu nazwy, pomysłów możesz szukać w najbliższym otoczeniu. Jeżeli zależy Ci na czasie i potrzebujesz gotowej nazwy dla firmy sprawdź co dla Ciebie przygotowaliśmy. Jeżeli jednak masz swoje pomysły, ale nie wiesz jak je wdrożyć w życie wykorzystaj wiedzę i doświadczenie naszych ekspertów, którzy pomogą Ci stworzyć atrakcyjną i unikalna nazwę.
W tworzeniu chwytliwej i atrakcyjnie brzmiącej nazwy dla firmy odzieżowej można korzystać z różnych pomysłów. Jednym z nich okazuje się być wymyślanie nowych słów, tak zwanych neologizmów. Trzeba jednak podkreślić, że nazwanie przedsiębiorstwa samodzielnie stworzonym przez siebie słowem nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Taka nazwa najczęściej nie tylko nic nie mówi potencjalnym klientom, ale też może nie zostać szybko przyjęta na rynku.
Drugim sposobem na stworzenie ciekawej nazwy jest gra słów. Nazwa ma przyciągnąć uwagę, a to niewątpliwie uda się tylko w przypadku oryginalnego nazewnictwa.
Wymyślenie dobrej nazwy dla firmy odzieżowej z całą pewnością nie jest łatwe. Jednak jeśli nam się to uda, możemy mieć pewność, że nie tylko wzbudzimy sympatię klientów. Dzięki temu możemy też skutecznie wyróżnić się z tłumu, a to w czasach dużej konkurencji jest naprawdę ważne, by odnieść sukces.
Kreacja nazwy i logo firmy to ważny element w budowaniu wizerunku i rozpoznawalności marki na rynku odzieżowym. Jednak nie ma jednej uniwersalnej recepty na to jak stworzyć dobrą nazwę. Poniżej znajdziesz kilka cech atrakcyjnych nazw dla firm, które wyróżnią Cię na rynku.
Nazwa firmy powinna być unikalna oraz odróżniać się od konkurencji. Należy unikać podobnych lub identycznych oznaczeń, które są już zarezerwowane przez innych.
Dobrze jest aby nazwa firmy była zgodna z charakterem, stylem i asortymentem branży. Dostosowanie nazwy do branży ułatwią komunikację z klientem, pozwalą nawiązać szybki kontakt i umocnić głębokie relacje z odbiorcą.
Nazwa firmy powinna być łatwa do zapamiętania. Zbyt długie i skomplikowane nazwy utrudniają kontakt z grupą docelową. Idealną sytuacją jest aby nazwa firmy była tożsama z nazwą domeny internetowej.
Zadaniem logo czy nazwa firmy jest zainteresować klienta. Nazwa powinna być ciekawa, intrygująca, a nawet zabawna.
Budowanie marki jest zadaniem wielowymiarowym, wymagającym sporej pracy. Same pomysły i dobra koncepcja może nie wystarczyć. Wszystkie Twoje ruchy muszą być przemyślane i co ważne bezpieczne. Pozwoli Ci to zbudować silną markę, która będzie się cieszyć popularnością. Jeżeli dopełniłeś wszystkich formalności związanych z powstaniem firmy, nie zapomnij o wybraniu bezpiecznej nazwy, która uchroni Cię przed kłopotami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej. Jeżeli chcesz sprawdzić czy Twoja nazwa może zostać zastrzeżona w Urzędzie Patentowym skontaktuj się z Nami. Nasi specjaliści sprawdzą dostępność nazwy i pomogą Ci w rejestracji znaku towarowego w odpowiednim urzędzie.
Zastrzeżenie nazwy bądź logo Twojej firmy jest nieodłącznym elementem do bezpiecznego i swobodnego funkcjonowania na rynku. Występowanie konkurencji na rynku nie jest niczym złym pod warunkiem, że odróżnisz się od niej. To właśnie zastrzeżony znak towarowy identyfikuje Twoją firmę w branży. Jego zadaniem jest odróżnić Cię od konkurencji. Niepożądanym zjawiskiem jest tzw. “nieuczciwa konkurencja”, która w bezprawny sposób może chcieć wykorzystać Twoje logo bądź nazwę firmy do swoich celów. Aby zabezpieczyć się przed bezprawnym działaniem dokonaj zastrzeżenia znaku towarowego w Urzędzie Patentowym. W momencie jego rejestracji otrzymasz narzędzia prawne, które w szybki i skuteczny sposób pomogą Ci zabezpieczyć markę przed plagiatem. W momencie zastrzeżenia znaku towarowego otrzymujesz wyłączne prawo do znaku. Nikt bez Twojej zgodny nie może wykorzystać Twojej nazwy.
Szukasz fajnej i chwytliwej nazwy? Świetnie trafiłeś. Zajmujemy się tworzeniem atrakcyjnych i unikalnych nazw i logo dla firm z każdej dziedziny, również odzieżowej. Podobają Ci się nasze nazwy skontaktuj się z nami. Sprawdź naszą ofertę i zadaj pytania o jej dostępność.
Tworzenie nazwy czy kreacja logo jest dość wymagającym zadaniem, z którym musi się zmierzyć każdy przedsiębiorca. Niestety nie ma uniwersalnej recepty na stworzenie chwytliwej nazwy. Do każdego projektu należy podejść indywidualnie. Jednak warto wybrać nazwę, która jest oryginalna, chwytliwa oraz co bardzo ważne unikalna. Unikanie nazw podobnych lub identycznych uchroni Cię przed pojawieniem się sprzeciwów w momencie rejestracji znaku towarowego.
Dobra nazwa dla firmy to taka, która wyróżnia markę na tle konkurencji. Przy wyborze oznaczenia zwróć uwagę na jej długość. Unikaj nazwa zbyt skomplikowanych, które utrudniają jej zapamiętanie.
Rejestracji znaku towarowego dokonasz składając wniosek do właściwego Urzędu Patentowego. Jednak to działanie musi być poprzedzone wstępną analizą znaku, która urchroni Cię przed zgłoszeniem znaku już zarezerwowanego. Dodatkowo, wybrane przez Ciebie oznaczenie będzie pozbawione bezwzględnych przesłanek, które z urzędu odrzucają możliwość zastrzeżenia znaku towarowego.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.