Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Nazwa dla firmy budowlanej

Opinie i porady

Szukasz idealnej nazwy dla swojej firmy budowlanej? Czytając nasz artykuł dowiesz się jaka nazwa przyciąga uwagę klientów. Poznaj sprawdzone metody i inspirujące pomysły, które pozwolą Ci znaleźć idealną nazwę dla Twojego biznesu w branży budowlanej. 

nazwa dla firmy budowlanej

 

Co warto wiedzieć o branży budowlanej?

Budownictwo to branża, która ma ogromny wpływ na gospodarkę zarówno światową jak i poszczególnych państw. W Polsce na rynku budowlanym jest zatrudnionych ok. 1,2 mld osób. Nieustanny popyt na nowe mieszkania, ciągle rozwijająca się infrastruktura to świetne rozwiązanie dla nowych firm budowlanych. I to jest właśnie szansa dla Twojego biznesu. Jednak konkurencja na rynku jest duża. Dlatego Twoim zadaniem jest zadbać o dobrą nazwę, która wyróżni Cię spośród dużej konkurencji. Stworzenie silnej pozycji na rynku ułatwi Ci oryginalne i chwytliwe oznaczenie, które pomoże Ci stać się liderem w branży budowlanej.

 

Czym charakteryzują się nazwy w branży budowlanej?

Prowadzenie swojej działalności to dla wielu osób spełnienie marzeń. Ale należy mieć na uwadze, że osiągnięcie tego celu wiąże się z wieloma czynnikami, które wymagają sporo czasu i energii. Celem każdego przedsiębiorcy jest zbudowanie marki o atrakcyjnej nazwie, która przyciągnie wielu klientów i będzie rozpoznawana na rynku budowlanym. 

Branża budowlana jest dość zróżnicowana, a jej nazewnictwo ma swoje korzenie w różnorodnych dziedzinach. Poniżej znajdziesz nasz podział, który pozwoli Ci usystematyzować pochodzenie nazw w branży budowlanej. 

 

Poznaj historię jednej z największych marek budowlanych w Polsce 

BUDIMEX 

Firma Budimex jest jedną z najbardziej znanych i rozpoznawanych marek budowlanych w Polsce. Powstała w 1968 roku jako firma zajmująca się eksportem usług budowlanych za granicę. W 1995 roku firma zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych, a w 2000 roku została przejęta przez hiszpańską grupę Ferrovial. Prawdopodobnie swoją nazwę zawdzięcza słowu “budownictwo’ i “import-eksport”. Obecnie firma zatrudnia ok. 7 tysięcy osób i współpracuje z 10 tys. kontrahentów. 

 

 

Skąd czerpać inspirację do tworzenia nazwy dla firmy budowlanej?

Tworzenie nazwy firmy to nie lada wyzwanie, które wymaga czasu i ciekawych pomysłów. Konkurencja w branży jest spora, dlatego przy wyborze nazwy skup się na konkretnych działaniach. Chcemy Ci pomóc, przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci znaleźć inspirację do tworzenia nazwy. Pamiętaj! Podejmuj tylko trafne decyzje i wybieraj krótkie i łatwe do zapamiętania nazwy.  

 

Trendy w branży budowlanej  

 

Rozpoznawalność, atrakcyjność i unikatowość

To zrozumiałe, że każda osoba, która decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej, chce odnieść sukces na rynku. Zastanawiając się, jak nazwać firmę budowlaną, warto zwrócić uwagę na trzy aspekty:

 

Poznaj wybrane marki budowlane stworzone przez naszą kancelarię

VINSEN 

Nazwa powstała dla firmy budowlanej tak aby odzwierciedlić jej specjalizację w trudnych i często prawie niemożliwych zadaniach. Nazwa została zainspirowana szczytem Antarktydy - górą VINSON, która należy do część Korony Ziemi zajmującej ósme miejsce pod względem wysokości. VINSEN to abstrakcyjna nazwa, która w polskim języku nie posiada żadnego znaczenia. Celem nazwy jest podkreślenie wysokiej jakości usług. Uzupełnieniem projektu nazewniczego było powstanie sloganu “NIEMOŻLIWE JEST MOŻLIWE” To hasło podkreśla, że firma jest w stanie zrealizować prawie wszystko. Dopełnieniem Naszej pracy było stworzenie logo, które odwołuje się do wzniesień górskich i pięknych barw lodowców. 

PRAXTON 

Nazwa PRAXTON powstała dla firmy remontowo-budowlanej. Inspiracją do jej stworzenia było słowo “PRAKTYKA”, które jest kojarzone z profesjonalizmem i rzeczowym działaniem. Firma działa zarazem na rynku polskim jak i niemieckim, dlatego nazwa musiała być zrozumiała w różnych językach. Projekt był oparty na przedstawieniu marki jako lidera w realizacji powierzonych jej zadań. Przedstawia firmę jako fachowca, która podejmie się wymagających prac budowlanych. Uzupełnieniem projektu było stworzenie logo, które prezentujemy poniżej. 

KENGER 

Nazwa powstała dla firmy budowlanej, która stawia na najlepsze rozwiązania. Nazwa powstała aby odzwierciedlić specyfikę firmy, która zajmuje się pokryciami dachowymi. Kenger to mocna i solidna nazwa, która kojarzy się ze stabilnością i budownictwem. Jest nazwą abstrakcyjną oraz unikalną. Uzupełnieniem naszej pracy było stworzenie logotypu, który podkreśla męski charakter nazwy. Połączenie czerni oraz czerwieni idealnie wpisuje się w konwencję branżową podkreślając techniczny charakter firmy. 

Kto pierwszy ten lepszy - czyli kiedy należy zarejestrować znak towarowy?

Zarejestrowanie znaku towarowego jest ważnym krokiem w tworzeniu bezpiecznego biznesu na rynku. Nie ma jednej odpowiedzi kiedy zarejestrować nazwę firmy. Ale w Urzędzie Patentowym obowiązuje zasada kto “pierwszy ten lepszy”. Oznacza to, że prawo ochronne przysługuje temu, kto pierwszy złożył wniosek spełniając wszystkie wymogi formalno-prawne. Dlatego tak ważne jest aby jak najszybciej podjąć decyzje o rejestracji znaku towarowego. Szybka reakcja uchroni Cię przed sytuacją, w której ktoś Cię uprzedzi. Jeżeli planujesz dopiero rozpocząć działalność gospodarczą jest to idealny moment aby sprawdzić dostępność oraz zdolność odróżniającą Twojego znaku towarowego. Potrzebujesz pomocy przy wstępnej weryfikacji nazwy? Nasz zespół dokonuje bezpłatnej analizy znaku, w której dowiesz się czy Twoja nazwa firmy może uzyskać prawo ochronne.  

 

Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy? 

Rejestracja znaku towarowego to ważny krok w tworzeniu bezpiecznej i silnej marki. Znaki towarowe służą do identyfikacji produktów i usług, które oferujesz jak również umożliwiają odróżnienie ich od konkurencji. Poniżej znajdziesz korzyści, które wynikają z rejestracji znaku towarowego. 

  • wyłączne prawo do korzystania ze znaku - oznacza to, że nikt inny nie ma prawa używania tego samego lub podobnego znaku bez Twojej zgody. Oczywiście takie działanie jest niemożliwe w takiej samej kategorii klas towarowo-usługowych.
  • wzrost wartości przedsiębiorstwa - znak towarowy może być przedmiotem sprzedaży czy licencjonowania. Używanie symbolu R w kółeczku podwyższa wartość i rangę firmy przez co staje się ona bardziej wiarygodną i prestiżową. 
  • łatwiejsze dotarcie do klienta - zastrzeżony znak towarowy uprawnia Cię do brania udziału w programach promujących markę tj. Strefa Dobrych Marek Allegro czy Amazon Brand Registry.

Jednak aby zarejestrować znak towarowy należy spełnić wymogi formalno-prawne, które są nieodłącznym elementem procesu rejestracyjnego. Jeżeli potrzebujesz pomocy w zastrzeżeniu znaku towarowego służymy radą i doświadczeniem. 


Recepta na dobrą nazwę

Dobra nazwa to taka, którą jest łatwo zapamiętać. Wyróżnia się na tle konkurencji oraz posiada pozytywny przekaz o marce. Niestety nie ma uniwersalnej recepty na stworzenie nazwy dla firmy. Do każdej kreacji należy podejść indywidualnie. Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, które przybliżą Ci temat brandingu. 

  • zdefiniuj cele oraz odbiorcę swojej nazwy. Im lepiej poznasz swój rynek, tym łatwiej zbudujesz markę, która odpowie na potrzeby i preferencje klienta. 
  • burza mózgu. Wygeneruj jak najwięcej pomysłów na nazwę, korzystaj z różnych źródeł inspiracji tj. słowników synonimów, idiomów czy neologizmów. 
  • łącz słowa - używaj różnych wyrazów, często połączenie dwóch czy trzech słów pozwoli Ci zbudować unikalne rozwiązania. 
  • zweryfikuj swoje propozycje z innymi. Często osoby postronne podchodzą do zadania kreacji nazwy w sposób obiektywny. 
  • wybieraj tylko najlepsze rozwiązania - tylko oryginalne, atrakcyjne i unikalne nazwy pomogą Ci stworzyć silną markę.

Często zadawane pytania  

Jak stworzyć fajną nazwę dla firmy?

Inspiracji na tworzenie nazwy jest wiele i to od Ciebie zależy jaką drogę wybierzesz w kreowaniu marki. Najważniejsze jest aby wybrać atrakcyjną, unikatową i chwytliwą nazwę dla firmy, która zostanie szybko zapamiętana przez odbiorców. 

Jak wymyślić nazwę dla firmy budowlanej?

Dobrze jest aby nazwa firmy była dopasowana do branży, w której działasz. Wybierając nazwę nie wprowadzaj klienta w błąd, przez co przysporzysz sobie wiele kłopotów. Począwszy od źle zrozumiałego przekazu marki, a skończywszy na braku możliwości rejestracji znaku w Urzędzie Patentowym. 

Gdzie znaleźć gotową nazwę dla firmy?

Gotowe rozwiązania nazewnicze znajdziesz na naszym serwisie Rmaket.pl Przugotowane nazwy są oryginalne, chwytliwe i atrakcyjne i co ważne posiadają zdolność odróżniającą. 

 

 



Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook