praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Budownictwo to branża, która ma ogromny wpływ na gospodarkę zarówno światową jak i poszczególnych państw. W Polsce na rynku budowlanym jest zatrudnionych ok. 1,2 mld osób. Nieustanny popyt na nowe mieszkania, ciągle rozwijająca się infrastruktura to świetne rozwiązanie dla nowych firm budowlanych. I to jest właśnie szansa dla Twojego biznesu. Jednak konkurencja na rynku jest duża. Dlatego Twoim zadaniem jest zadbać o dobrą nazwę, która wyróżni Cię spośród dużej konkurencji. Stworzenie silnej pozycji na rynku ułatwi Ci oryginalne i chwytliwe oznaczenie, które pomoże Ci stać się liderem w branży budowlanej.
Prowadzenie swojej działalności to dla wielu osób spełnienie marzeń. Ale należy mieć na uwadze, że osiągnięcie tego celu wiąże się z wieloma czynnikami, które wymagają sporo czasu i energii. Celem każdego przedsiębiorcy jest zbudowanie marki o atrakcyjnej nazwie, która przyciągnie wielu klientów i będzie rozpoznawana na rynku budowlanym.
Branża budowlana jest dość zróżnicowana, a jej nazewnictwo ma swoje korzenie w różnorodnych dziedzinach. Poniżej znajdziesz nasz podział, który pozwoli Ci usystematyzować pochodzenie nazw w branży budowlanej.
BUDIMEX
Firma Budimex jest jedną z najbardziej znanych i rozpoznawanych marek budowlanych w Polsce. Powstała w 1968 roku jako firma zajmująca się eksportem usług budowlanych za granicę. W 1995 roku firma zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych, a w 2000 roku została przejęta przez hiszpańską grupę Ferrovial. Prawdopodobnie swoją nazwę zawdzięcza słowu “budownictwo’ i “import-eksport”. Obecnie firma zatrudnia ok. 7 tysięcy osób i współpracuje z 10 tys. kontrahentów.
Tworzenie nazwy firmy to nie lada wyzwanie, które wymaga czasu i ciekawych pomysłów. Konkurencja w branży jest spora, dlatego przy wyborze nazwy skup się na konkretnych działaniach. Chcemy Ci pomóc, przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci znaleźć inspirację do tworzenia nazwy. Pamiętaj! Podejmuj tylko trafne decyzje i wybieraj krótkie i łatwe do zapamiętania nazwy.
To zrozumiałe, że każda osoba, która decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej, chce odnieść sukces na rynku. Zastanawiając się, jak nazwać firmę budowlaną, warto zwrócić uwagę na trzy aspekty:
VINSEN
Nazwa powstała dla firmy budowlanej tak aby odzwierciedlić jej specjalizację w trudnych i często prawie niemożliwych zadaniach. Nazwa została zainspirowana szczytem Antarktydy - górą VINSON, która należy do część Korony Ziemi zajmującej ósme miejsce pod względem wysokości. VINSEN to abstrakcyjna nazwa, która w polskim języku nie posiada żadnego znaczenia. Celem nazwy jest podkreślenie wysokiej jakości usług. Uzupełnieniem projektu nazewniczego było powstanie sloganu “NIEMOŻLIWE JEST MOŻLIWE” To hasło podkreśla, że firma jest w stanie zrealizować prawie wszystko. Dopełnieniem Naszej pracy było stworzenie logo, które odwołuje się do wzniesień górskich i pięknych barw lodowców.
PRAXTON
Nazwa PRAXTON powstała dla firmy remontowo-budowlanej. Inspiracją do jej stworzenia było słowo “PRAKTYKA”, które jest kojarzone z profesjonalizmem i rzeczowym działaniem. Firma działa zarazem na rynku polskim jak i niemieckim, dlatego nazwa musiała być zrozumiała w różnych językach. Projekt był oparty na przedstawieniu marki jako lidera w realizacji powierzonych jej zadań. Przedstawia firmę jako fachowca, która podejmie się wymagających prac budowlanych. Uzupełnieniem projektu było stworzenie logo, które prezentujemy poniżej.
KENGER
Nazwa powstała dla firmy budowlanej, która stawia na najlepsze rozwiązania. Nazwa powstała aby odzwierciedlić specyfikę firmy, która zajmuje się pokryciami dachowymi. Kenger to mocna i solidna nazwa, która kojarzy się ze stabilnością i budownictwem. Jest nazwą abstrakcyjną oraz unikalną. Uzupełnieniem naszej pracy było stworzenie logotypu, który podkreśla męski charakter nazwy. Połączenie czerni oraz czerwieni idealnie wpisuje się w konwencję branżową podkreślając techniczny charakter firmy.
Zarejestrowanie znaku towarowego jest ważnym krokiem w tworzeniu bezpiecznego biznesu na rynku. Nie ma jednej odpowiedzi kiedy zarejestrować nazwę firmy. Ale w Urzędzie Patentowym obowiązuje zasada kto “pierwszy ten lepszy”. Oznacza to, że prawo ochronne przysługuje temu, kto pierwszy złożył wniosek spełniając wszystkie wymogi formalno-prawne. Dlatego tak ważne jest aby jak najszybciej podjąć decyzje o rejestracji znaku towarowego. Szybka reakcja uchroni Cię przed sytuacją, w której ktoś Cię uprzedzi. Jeżeli planujesz dopiero rozpocząć działalność gospodarczą jest to idealny moment aby sprawdzić dostępność oraz zdolność odróżniającą Twojego znaku towarowego. Potrzebujesz pomocy przy wstępnej weryfikacji nazwy? Nasz zespół dokonuje bezpłatnej analizy znaku, w której dowiesz się czy Twoja nazwa firmy może uzyskać prawo ochronne.
Rejestracja znaku towarowego to ważny krok w tworzeniu bezpiecznej i silnej marki. Znaki towarowe służą do identyfikacji produktów i usług, które oferujesz jak również umożliwiają odróżnienie ich od konkurencji. Poniżej znajdziesz korzyści, które wynikają z rejestracji znaku towarowego.
Jednak aby zarejestrować znak towarowy należy spełnić wymogi formalno-prawne, które są nieodłącznym elementem procesu rejestracyjnego. Jeżeli potrzebujesz pomocy w zastrzeżeniu znaku towarowego służymy radą i doświadczeniem.
Dobra nazwa to taka, którą jest łatwo zapamiętać. Wyróżnia się na tle konkurencji oraz posiada pozytywny przekaz o marce. Niestety nie ma uniwersalnej recepty na stworzenie nazwy dla firmy. Do każdej kreacji należy podejść indywidualnie. Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, które przybliżą Ci temat brandingu.
Inspiracji na tworzenie nazwy jest wiele i to od Ciebie zależy jaką drogę wybierzesz w kreowaniu marki. Najważniejsze jest aby wybrać atrakcyjną, unikatową i chwytliwą nazwę dla firmy, która zostanie szybko zapamiętana przez odbiorców.
Dobrze jest aby nazwa firmy była dopasowana do branży, w której działasz. Wybierając nazwę nie wprowadzaj klienta w błąd, przez co przysporzysz sobie wiele kłopotów. Począwszy od źle zrozumiałego przekazu marki, a skończywszy na braku możliwości rejestracji znaku w Urzędzie Patentowym.
Gotowe rozwiązania nazewnicze znajdziesz na naszym serwisie Rmaket.pl Przugotowane nazwy są oryginalne, chwytliwe i atrakcyjne i co ważne posiadają zdolność odróżniającą.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.