Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Miłosna historia, czyli jak marka Olay zaistniała na rynku

Historie nazw

Olay - nazwa dla marki kosmetyków do pielęgnacji twarzy znajdująca się w portfolio koncernu Procter & Gamble. Aktualnie Olay jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Oprócz tego zdobyła także pozycję lidera w swojej branży na rynkach takich krajów jak USA, Wielka Brytania i Chiny.


Historia marki Olay rozpoczęła się w 1949 roku, gdy Graham Wulff -  były chemik firmy Unilever pochodzący z Durban (RPA)  rozpoczął badania nad opracowaniem składu kremu idealnego dla jego ukochanej żony o imieniu  Dinah. Graham Wulff  zauważył, że żona bardzo nie lubi tłustych, gęstych, woskowych kremów które były wówczas dostępne na rynku Dlatego też chciał stworzyć kosmetyk, który sprostałby jej wymaganiom, który nie tylko nawilżyłby jej skórę, lecz również powodował, aby czuła się piękna i kobieca. Stąd więc często mówi się, że marka Olay powstała, jako owoc prawdziwej miłości. Podczas tworzenia produktu Graham przywiązywał dużą uwagę wszystkie dotyczące go szczegóły,  a więc na jego strukturę, czas wchłaniania,  lekko różowy odcień oraz delikatny zapach. Nazwa dla produktu  autorstwaWulffa brzmiała: "Oil of Olay". Etymologia nazwy wiąże się z jednym ze składników kremu – z "lanoliną"- prawdopodobnie Wulff stworzył mieszając litery słowa "lanolina" oraz dodał brakujące  „f” i „y”. Należy dodać, że pierwsze opakowanie kremu  było oczywiście prezentem dla Dinah Wulff. Zachwycona jakością kremu żona Grahama Wulffa namówiła go do stworzenia całej partii produktu. Graham postanowił spróbować dlatego też zaangażował do pomocy Jacka Lowe'a (copywriter). Wkrótce obaj panowie założyli firmę,  która miała zająć się produkcją i marketingiem „Oil of Olay”

 

W ciągu pięciu lat od wprowadzenia na rynek „Oil of Olay” zyskał on ogromną sympatię klientek z RPA. Dlatego też wiedzeni tym sukcesem Wulff i Lowe w roku 1959 roku zdecydowali się na ekspansję zagraniczną. Rozszerzono wtedy działalność na  Anglię, Holandię, Niemcy ,USA i Kanadę. Jako, że firma zaczęła sprzedawać swoje towary w skali międzynarodowej, postanowiono zmienić nazwę produktu w każdym kraju tak , by była ona zbliżona brzmieniem do języka  danego kraju. Doprowadziło to więc do wprowadzenia różnorodnego nazewnictwa: Oil of Olay (Wielka Brytania, USA i Irlandia), Oil of Ulan  (Australia) i Oil of Olaz  (Francja, Włochy, Holandia i Niemcy).

W listopadzie 1970 roku firma Wulffa i Lowe'a została przejęta przez Richardson Merrell Inc (później Richardson-Vicks Inc). Aby chronić znak towarowy RVI do nazwy „Oil of Olay”dodała sub-name "Beauty Fluid". Firma RVI rozszerzyła zakres produktów marki Olay o takie elementy, jak Night of Ulay and Beauty Cleanser. Efektem takich działań był gwałtowny wzrost sprzedaży. Jednak, jak w przypadku wielu marek, firma nie była zarządzana równomiernie, więc występowały różnice w wydajności między krajami.
W 1985 roku firma RVI została przejęta przez koncern Procter & Gamble, który tym samym stał się właścicielem marki Olay. P & G rozszerzył zakres produktowy przejętej marki wprowadzając pełną gamę: hipoalergicznych produktów, środków oczyszczających skórę oraz różnorodnych kremów dopasowanych względem typu skóry czy też wieku użytkownika. Marka obejmuje także mydło i żel do mycia ciała. Na przełomie lat 1999/2000 firma Procter & Gamble podjęła decyzję o unifikacji marki pod globalną nazwą Olay. Zmiana nazwy powstała poprzez skrócenie poprzedniego oznaczenia „Oil of Olay”. Unifikacji nie uległy jedynie nazwy w niemieckojęzycznych regionach oraz we Włoszech, gdzie obowiązującą nazwą pozostała Oil of Olaz  oraz takie kraje jak Holandia i Belgia, gdzie w nazwie firmy pozostawiono jedynie Olaz.

Omawiając historię marki Olay nie można nie wspomnieć o projekcie logo- najważniejszym składniku systemu identyfikacji wizualnej marki. Poniżej znajdują się zmiany znaków towarowych Olay.

 

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.Logo marki Olay z lat 1985-2000.

 

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

Logo marki Olay z lat 2000- 2010.

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.


Aktualny znak firmowy marki Olay.


Według twórcy marki Olay - Grahama Wulffa skuteczną receptą na sukces było działanie zgodnie z obraną misją, jaką była pomoc kobietom, aby wyglądały pięknie i czuły się piękne.

 

CIEKAWOSTKI

 

Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.

Przykładowy plakat reklamowy marki Olay z udziałem polskiej ambasadormi marki
- Joanny Brodzik.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Olay

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook