Zapytaj o ofertę
źródłem marki jest dobra nazwa
Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Milka. Historia kolorowej krowy

Historie nazw

Fioletowa krowa i smak alpejskiego mleka.

Milka to należąca do koncernu Kraft Foofs marka czekolady, słodyczy czekoladowych i kaw.

Historia Milki związana jest ze szwajcarskim cukiernikiem Philippe’m Suchard'em. 17 listopada 1825 roku w Neuenburgu Suchard otworzył swoją pierwszą cukiernię. To właśnie firma  Suchard'a w latach dziewięćdziesiątych XIX wyprodukowała pierwszą tabliczkę mlecznej czekolady o delikatnym smaku. Był to istotne osiągnięcie zwłaszcza, że ówczesne wyroby czekoladowe posiadały ciemny kolor i cierpki smak, co było wynikiem wytwarzania ich bez użycia mleka. Czekolada wytwarzana przez Suchard'a zyskała dużą popularność wśród konsumentów dlatego też powoli firma rozszerzała swoją działalność. Przełomową datą w jej historii firmy stał się rok 1901, gdy dokonano rejestracji nazwy towarowej „Milka”.

Nazwa dla firmy i marki Milka wywodzi się od akronimu słów Milch i Kakao, które w języku niemieckim oznaczają mleko i kakao. 

Przed rokiem 1901 czekolada produkowana przez firmę  Philippe'a  Suchard'a nazywała się „Suchard's Alpen Milk Chocolate”.

Poza nazwą marki, w skład systemu  identyfikacji wizualnej  wchodzi również wzór opakowania. Warto zaznaczyć, że od początku istnienia firmy opakowanie miało fioletowy kolor. Kolejnym składnikiem identyfikacji wizualnej jest oczywiście logo, które w przypadku Milki składa się z grafiki obrazującej fioletową, łaciatą krowę rasy simentalskiej na tle Alp.


Za pomysłodawcę  projektu logo uważa się  Philippe'a  Suchard'a, którymu właśnie krowa kojarzyła się z mlekiem, a znajdujące się w jej tle Alpy – ze Szwajcarią (miejscem, z którego pochodził  Suchard).Jednak w pierwotnym projekcie logo krowa była  „zwyczajna”- posiadała biało – czarne umaszczenie.  

Fioletową krowę dla marki Milka stworzyła dopiero w 1973 roku agencja zatrudniona w celu zaprojektowania nowego logotypu, czyli agencja Young&Rubicam. Produkty marki Milka sygnowane są fioletowo- białą krową na tle Alp widoczną z lewego boku, z lekko pochyloną głową. Na tułowiu krowy umieszczono charakterystyczny napis Milka o białym kolorze.

Od 1973 roku „krowa Milka” jest głównym symbolem  reklamowym marki.

Zobacz również:

Nazwa dla firmy Nazwa dla produktu Grupy nazw Slogany i hasła reklamowe Renaming Historia nazwy firmy UNILEVER Maybelline. Urocza historia marki Mars. Poznaj historię słodkiej marki z USA M&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 3 dodać 3

Administratorem Państwa Danych Osobowych jest BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą w Lublinie (20-314) ul. Przyjaźni 9/80, NIP: 7381890884, REGON: 362446190, z którym możliwy jest kontakt pod tym adresem e-mail: biuro@brandelaw.pl.

Państwa dane osobowe będą wykorzystywane jedynie do celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pomocą formularza, a zatem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO, czyli realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora danych.

Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, choć konieczne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Państwa dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak do czasu udzielenia odpowiedzi na pytanie lub do czasu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu wobec ich przetwarzania albo żądania ich usunięcia, a po tym czasie w calach archiwalnych i statystycznych – w okresie przewidzianym w procedurach wewnętrznych administratora danych, a także w celu ustalenia i zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z tym procesem, aż do czasu ich wygaśnięcia, przez okres przewidziany przepisami prawa.

Podanie danych osobowych i wysłanie formularza jest dobrowolne. Mają Państwo prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, żądania ich usunięcia i zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego monitorującego przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom. Nie będą one również udostępniane odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państw trzecich, czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

powrót do góry
f