praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Milka to należąca do koncernu Kraft Foofs marka czekolady, słodyczy czekoladowych i kaw.
Historia Milki związana jest ze szwajcarskim cukiernikiem Philippe’m Suchard'em. 17 listopada 1825 roku w Neuenburgu Suchard otworzył swoją pierwszą cukiernię. To właśnie firma Suchard'a w latach dziewięćdziesiątych XIX wyprodukowała pierwszą tabliczkę mlecznej czekolady o delikatnym smaku. Był to istotne osiągnięcie zwłaszcza, że ówczesne wyroby czekoladowe posiadały ciemny kolor i cierpki smak, co było wynikiem wytwarzania ich bez użycia mleka. Czekolada wytwarzana przez Suchard'a zyskała dużą popularność wśród konsumentów dlatego też powoli firma rozszerzała swoją działalność. Przełomową datą w jej historii firmy stał się rok 1901, gdy dokonano rejestracji nazwy towarowej „Milka”.
Przed rokiem 1901 czekolada produkowana przez firmę Philippe'a Suchard'a nazywała się „Suchard's Alpen Milk Chocolate”.
Poza nazwą marki, w skład systemu identyfikacji wizualnej wchodzi również wzór opakowania. Warto zaznaczyć, że od początku istnienia firmy opakowanie miało fioletowy kolor. Kolejnym składnikiem identyfikacji wizualnej jest oczywiście logo, które w przypadku Milki składa się z grafiki obrazującej fioletową, łaciatą krowę rasy simentalskiej na tle Alp.
Za pomysłodawcę projektu logo uważa się Philippe'a Suchard'a, którymu właśnie krowa kojarzyła się z mlekiem, a znajdujące się w jej tle Alpy – ze Szwajcarią (miejscem, z którego pochodził Suchard).Jednak w pierwotnym projekcie logo krowa była „zwyczajna”- posiadała biało – czarne umaszczenie.
Fioletową krowę dla marki Milka stworzyła dopiero w 1973 roku agencja zatrudniona w celu zaprojektowania nowego logotypu, czyli agencja Young&Rubicam. Produkty marki Milka sygnowane są fioletowo- białą krową na tle Alp widoczną z lewego boku, z lekko pochyloną głową. Na tułowiu krowy umieszczono charakterystyczny napis Milka o białym kolorze.
Od 1973 roku „krowa Milka” jest głównym symbolem reklamowym marki.
Tylko dobrze skonstruowana nazwa pozwoli Ci zbudować silną markę. Wybranie odpowiedniego oznaczenia pomoże Ci wypromować Twój produkt lub usługę. Tworząc markę wybieraj znaki oryginalne i atrakcyjne dla Twojego odbiorcy. Tworząc obraz klienta zdobędziesz podstawową wiedzę o jego potrzebach, upodobaniach oraz oczekiwaniach. To wszystko pomoże Ci wybrać najbardziej chwytliwą nazwę, która znacznie przyczyni się do zbudowania unikalnego i ponadczasowego znaku towarowego
Dobra nazwa to taka, która przyciąga jak najwięcej odbiorców. Ma to “coś”, co skłania odbiorcę do wyboru właśnie tego produkty czy usługi. Szukając znaku towarowego wybieraj oznaczenia unikalne, atrakcyjne ale i bezpieczne. Unikaj wykorzystywania oznaczeń podobnych lub identycznych, które są zajęte przez innych przedsiębiorców. Ponieważ może to przysporzyć Ci wiele kłopotów zarazem prawnych jak i finansowych. Tworząc dobrą nazwę myśl przyszłościowo, wybieraj nazwy ponadczasowe, które posłużą Ci przez wiele lat. Więcej na tema dobrej nazwy dla firmy przeczytasz w Naszym artykule.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.