Zapytaj o ofertę
źródłem marki jest dobra nazwa
Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Maybelline. Urocza historia marki

Historie nazw

Historia pewnego brata, który pomógł w miłości swojej siostrze

Firma kosmetyczna Maybelline została założona w 1915 roku przez chemika z Nowego Jorku - Thomasa L. Williamsa. To właśnie Thomas Williams opracował skład pierwszej maskary.

Impulsem do stworzenia, produkcji oraz sprzedaży maskary do rzęs była siostra chemika, która chcąc oczarować swojego ukochanego poprosiła brata o pomoc. Williams chcąc pomoc siostrze ukręcił dla niej tusz do rzęs w płynie, który składał się z tlenku węgla i wazeliny.

Nazwa firmy Maybelline jest wynikiem akronimu pochodzącego od imienia siostry Thomasa Williamsa - Maybel oraz słowa „vasline” (wazeliny), czyli składnika produktu do stylizacji rzęs.

Dodać należy, że oczywiście wybranek nie mógł oderwać oczu od Maybel, dlatego też wkrótce siostra kreatywnego chemika wyszła za za mąż. Zmotywowany sukcesem siostry i przy okazji swojego rewolucyjnego produktu Williams postanowił założyć firmę, którą nazwał: Maybelline Company.

W 1917 roku na amerykański rynek trafił pierwszy rewolucyjny tusz do rzęs a już w 1932 r., ze względu na jego dużą popularność wśród klientek Maybelline Company zainstalowało w drogeriach samoobsługowe szafy na swoje produkty. Stanowiło to wówczas rynkową nowość w obszarze merchandisingu. W 1960 roku firma Maybelline wylansowała maskarę, której bazą była woda - nazwa dla tego produktu to tusz do rzęs w spirali Ultra Lash. Za następne sukcesy marki uznać należy wprowadzenie na rynek: wodoodpornej maskary i tuszu Great Lash, który stał się kultowym towarem firmy, a jego formuła wciąż jest pilnie strzeżona przez Maybelline.

maybelline - zarejestrowany znak towarowy

W 1996 roku Maybelline Company stało się własnością firmy L' Oreal. Warto dodać, że sprzedawane na całym świecie produkty pod marką Maybelline od 1991roku reklamuje hasło: „Może to jej urok, może to Maybelline” (w oryginale językowym „Maybe she's born with it. Maybe it's Maybelline”).

W 2004 roku nastąpiła zmiana nazwy firmy z Maybelline Company na Maybelline New York. Naming ten był spowodowany zmianą strategii firmy. Otóż Maybelline chciała zacząć być kojarzona z nowojorskim stylem: kolorami tego miasta, jego charakterem i sukcesami.

Zobacz również:

Nazwa dla firmy Nazwa dla produktu Grupy nazw Slogany i hasła reklamowe Renaming Mars. Poznaj historię słodkiej marki z USA M&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni Knorr - smakuje każdemu. Pikantna nazwa firmy IKEA. Od marzeń chłopaka do globalnej marki Masz jeszcze jedną PEPSI? Historia nazwy produktu

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 5 dodać 1

Administratorem Państwa Danych Osobowych jest BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą w Lublinie (20-314) ul. Przyjaźni 9/80, NIP: 7381890884, REGON: 362446190, z którym możliwy jest kontakt pod tym adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą wykorzystywane jedynie do celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pomocą formularza, a zatem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO, czyli realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora danych.

Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, choć konieczne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Państwa dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak do czasu udzielenia odpowiedzi na pytanie lub do czasu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu wobec ich przetwarzania albo żądania ich usunięcia, a po tym czasie w calach archiwalnych i statystycznych – w okresie przewidzianym w procedurach wewnętrznych administratora danych, a także w celu ustalenia i zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z tym procesem, aż do czasu ich wygaśnięcia, przez okres przewidziany przepisami prawa.

Podanie danych osobowych i wysłanie formularza jest dobrowolne. Mają Państwo prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, żądania ich usunięcia i zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego monitorującego przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom. Nie będą one również udostępniane odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państw trzecich, czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

powrót do góry
f