praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Firma kosmetyczna Maybelline została założona w 1915 roku przez chemika z Nowego Jorku - Thomasa L. Williamsa. To właśnie Thomas Williams opracował skład pierwszej maskary.
Impulsem do stworzenia, produkcji oraz sprzedaży maskary do rzęs była siostra chemika, która chcąc oczarować swojego ukochanego poprosiła brata o pomoc. Williams chcąc pomoc siostrze ukręcił dla niej tusz do rzęs w płynie, który składał się z tlenku węgla i wazeliny.
Dodać należy, że oczywiście wybranek nie mógł oderwać oczu od Maybel, dlatego też wkrótce siostra kreatywnego chemika wyszła za mąż. Zmotywowany sukcesem siostry i przy okazji swojego rewolucyjnego produktu Williams postanowił założyć firmę, którą nazwał: Maybelline Company.
W 1917 roku na amerykański rynek trafił pierwszy rewolucyjny tusz do rzęs, a już w 1932 r., ze względu na jego dużą popularność wśród klientek Maybelline Company zainstalowało w drogeriach samoobsługowe szafy na swoje produkty. Stanowiło to wówczas rynkową nowość w obszarze merchandisingu. W 1960 roku firma Maybelline wylansowała maskarę, której bazą była woda - nazwa dla tego produktu to tusz do rzęs w spirali Ultra Lash. Za następne sukcesy marki uznać należy wprowadzenie na rynek: wodoodpornej maskary i tuszu Great Lash, który stał się kultowym towarem firmy, a jego formuła wciąż jest pilnie strzeżona przez Maybelline.
W 1996 roku Maybelline Company stało się własnością firmy L' Oreal. Warto dodać, że sprzedawane na całym świecie produkty pod marką Maybelline od 1991 roku reklamuje hasło: „Może to jej urok, może to Maybelline” (w oryginale językowym „Maybe she's born with it. Maybe it's Maybelline”).
W 2004 roku nastąpiła zmiana nazwy firmy z Maybelline Company na Maybelline New York. Naming ten był spowodowany zmianą strategii firmy. Otóż Maybelline chciała zacząć być kojarzona z nowojorskim stylem: kolorami tego miasta, jego charakterem i sukcesami.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.