Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Lavazza ponad 100 lat sukcesu

Historie nazw

Lavazza to włoska marka różnorodnych produktów kawowych obecna w 80 krajach na 5 kontynentach. Siedziba firmy znajduje się na Corso Novara  59  w Turynie. Warto podkreślić, że  firma posiada tylko jedyną fabrykę Lavazza.

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

 

Historia marki Lavazza rozpoczęła się w 1884 roku, kiedy to pomysłowy młodzieniec - Luigi Lavazza przyjechał do Turynu mając jedynie w kieszeni 50 włoskich lirów (było to wówczas mniej niż 20 USD). Aby móc sobie pozwolić na wieczorową naukę podstaw handlu i zarządzania Luigi – syn ubogiego rolnika- imał się wielu zajęć np. był robotnikiem, sprzedawcą. W końcu 24 marca 1895 roku otworzył w Turynie delikatesy na Via San Tommaso, które nosiły nazwę Lavazzo. Nazwa dla firmy pochodzi od nazwiska założyciela. W ofercie delikatesów były: mydła, przyprawy, kawa i wiele innych produktów. Warto także podkreślić, że w sklepie Lugiego można było nie tylko kupić kawę, ale także się jej napić. Z biegiem czasu sklep Włocha prosperował coraz lepiej. Przełomowym momentem jego funkcjonowania było wprowadzenie przez Lavazzę nietypowego i nie stosowanego wcześniej pomysłu biznesowego, a mianowicie parzenia kawy złożonej z różnorodnych gatunków ziaren. Ta idea zdecydowanie odróżniła go od innych włoskich sprzedawców kawy.

W 1922 roku Luigi Lavazza rozpoczął inwestycję w nowe technologie. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych maszyn mógł on znacząco zwiększyć swoją produkcję. Dzięki temu   Lavazza znalazła się wśród dziesiątki czołowych włoskich importerów i producentów kawy. Kolejnym doskonałym posunięciem  Lugiego  okazało się wprowadzenie w 1925 roku szczelnych pergaminowych opakowań. Opakowania  Lavazzy powodowały, że zawarta w nich kawa długo zachowywała aromat i smak. Ta cecha zapewniła Lavazzie wielką sympatię konsumentów i tym samym przewagę nad konkurencją. W 1933 roku Luigi przekazał firmę w ręce swoich trzech synów. Następnie Lavazza została przekształcona w spółkę akcyjną. Przez następne lata firma ugruntowała swoją pozycją lidera  na włoskim rynku oraz stała się znaną i ceniona marką kawy na całym świecie.

 

Nad nowymi rozwiązaniami czuwa  „laboratorium kawy” Training Centre, (TC) które zajmuje się badaniami dotyczącymi kawy, rozwojem produktów marki Lavazza oraz szkoleniami prowadzonymi dla ekspertów czy technologów. Podobno to właśnie dzięki przy pomocy TC powstała stworzona pod kierownictwem Ferrana Adrià (słynny mistrz kuchni z Katalonii)  kawa èspesso marki Lavazza. TC opracowuje również  smakowite receptury tworzone na bazie kawy. Nazwa produktowa brzmi:  I Piaceri del Caffe („kawowe  przyjemności”).Marka Lavazza zabiegała również by każdy konsument mógł  codziennie wypić dobrze zaparzoną filiżankę kawy, dlatego też w TC opracowano koncept, któremu nadano nazwę LavazzaBLUE. Etymologia nazwy zawiązana jest z akronimem pierwszych słów od których powstał skrót BLUE: „Best Lavazza Ultimate Espresso. Produkt, o którym mowa, to relatywnie łatwy w obsłudze, nowoczesny ekspres do kawy oraz kapsuły zawierające dokładnie odmierzoną porcją kawy Lavazza. Efektem takiego rozwiązani jest idealnie zaparzone espresso.


Marka cieszy się ogromną sympatią odbiorców. Oprócz smaku oferowanej kawy konsumenci zwracają uwagę na takie wartości jak tradycję, otwartość na innowacje i kreatywność w  organizowaniu kampanii reklamowych.

 

Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.

Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.

Źródło: Materiały reklamowe firmy Lavazza
Przykładowe plakaty reklamowe marki Lavazza.

 


Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook