praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Plakat reklamowy marki Milka związany z akcją "Dare to be tender",
a w Polsce nazwanej: "Śmiało, bądźmy delikatni."
Otóż na początku lutego 2012 roku ruszyła kampania Milki „Śmiało, bądźmy delikatni”. W ramach tej kampanii Milka zachęca odbiorców do okazywania pozytywnych, ciepłych uczuć, bycia delikatnym, milszym i bardziej wyrozumiałym wobec innych.
„Każdy uśmiech, pocałunek, słowo „kocham”, „dziękuję” czy zwyczajne przytulenie drugiej osoby sprawiają, że świat wokół nas staje się lepszy, a my mamy okazję do pokazania naszej łagodniejszej, delikatnej natury” – tymi słowami przedstawił kampanię Gabriel Olszewski, Brand Manager marki Milka - „Wachlarz pozytywnych uczuć jest ogromny, dlatego tegoroczną kampanię podzieliliśmy na trzy etapy. Podczas kolejnych, pełnych emocji odsłon naszej kampanii – „Kocham Cię”, „Dziękuję” i „Przytul”, ośmielimy Polaków i zachęcimy ich do wyrażania uczuć i bycia delikatnymi.”
Twarzą kampanii stał się Bilguun Ariunbaatar. Zapytany dlaczego zdecydował się wziąć udział w tej kampanii powiedział: „Jak twierdzi moja babcia, imię Bilguun w języku mongolskim oznacza „tego, który przynosi dobre wiadomości”.(...) udział w kampanii „Śmiało, bądźmy delikatni” to coś dla mnie!”
Pierwszy etap kampanii w związku ze zbliżającymi się Walentynkami (akcja zaczęła się w lutym 2012 r. ) odbył się pod hasłem „Śmiało, powiedz dziś kocham”. W ramach tego etapu Milka przygotowała liczne atrakcje.
Uwagę konsumentów na akcję zwrócił spot reklamowy, który przedstawiał nietypowe zaręczyny, zarejestrowane przez kamerę Milki. Otóż w anturażu w jednej z warszawskich restauracji i towarzystwie znanego z programu "Mam Talent" chóru Sound&Grace, młody, zakochany mężczyzna oświadczył się swojej ukochanej.
Aplikacja interaktywna umożliwiająca przygotowanie
i wysyłanie bliskim sercu osobom miłosnych wyznań.
Twarzą kampanii stał się Bilguun Ariunbaatar.
Na stworzonej przez markę stronie www.fioletowastrona.pl internauci mogli przygotować i wysłać bliskim sercu osobom miłosne wyznania. Zadanie to ułatwiał im specjalnie przygotowany formularz. Każdego dnia trwania akcji wybierano najbardziej oryginalne lub najtkliwsze z wyznań, które następnie były odczytywane na antenie radia RMF FM. Milka zadbała także o to, by biorący udział w akcji konsumenci poczuli się wyjątkowo:
autorzy odczytanych tekstów dostawali od Milki nagrody rzeczowe np. ramkę multimedialną, nocleg w hotelu, ekspres do kawy wraz z dwoma markowymi kubkami zestaw do foundi lub też zabieg w spa.
Co ważne - wszystkie Walentynki przygotowane przez internautów dostarczono do adresatów 14 lutego 2012 roku w formie linku do filmu video z udziałem Bilguun'a Ariunbaatar'a, którego zadaniem było pokazanie wideokartki z tekstem wyznania miłosnego, stworzonego przez uczestnika akcji.
Konsumenci lubią być traktowani wyjątkowo, toteż ten etap bardzo spodobał się opinii publicznej.
Kolejne etapy kampanii to „Dziękuję” i „Przytul” .
W kampanię oprócz Bilguun'a Ariunbaatar'a i RMF FM zaangażowało się także „Dzień Dobry TVN”.
Oprócz promujących akcję występujących na antenie RMF FM trzydziestosekundowych spotów radiowych, spotów telewizyjnych, kinowych i stron internetowych akcja wyszła także do przestrzeni miejskiej. Promocja pojawiła się na nośnikach outdoorowych - billboardach i citylightach oraz zaplanowano by będący twarzą akcji - Bilguun Ariunbaatar, poza promocji akcji na antenie Dzień Dobry TVN, pojawił się także wraz z kamerą na miejskich ulicach i zachęcał ludzi do okazywania sobie uczuć oraz w praktyce prezentował co znaczy „bycie delikatnym”.
Oprócz powyżej wymienionych działań Milka zdecydowała się także na kontekstowe wykorzystanie nośników POS – stworzono do tego celu specjalne kreacje przy wejściach do hipermarketów, które zapraszały klientów do "przejścia na Fioletową Stronę".
Dodatkowym elementem promującym markę w ramach etapu „Przytul” była zorganizowana przez Milkę akcja prowadząca do pobicia Światowego Rekordu Guinnessa w długości przytulania. Otóż w hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie dnia 11 marca 2012 r. o godzinie 9.54 pięć polskich par pobito dotychczasowy rekord Guinnessa o 16 minut – tuliły się one nieprzerwanie przez 25 godzin. Relację z miejsca akcji prowadził relacjonował chętny do przytulania Bilguun Ariunbaatar. Oprócz spotkania z showmanem akcji towarzyszyły także inne atrakcje- obecne tego dnia na dworcu osoby były częstowane gorącą czekoladą Milka oraz mogły zrobić sobie zdjęcie lub przytulić się z maskotką firmy - fioletową krową.
W ramach akcji "Śmiało, bądźmy delikatni" Milka przygotowała także specjalną limitowaną edycję swoich produktów. Od lutego 2012 roku dostępne są trzy nowe czekolady, na ich opakowaniach konsument może znaleźć hasła zachęcające do delikatności, czułości i innych pozytywnych uczuć poprzez uśmiech, przytulenie czy mówienie kocham. Te hasła to: „Dare to love”, „Dare to smile” „Dare to kiss”. Limitowane czekolady Milka proponują trzy smaki - z kolorowymi, kakaowymi drażami, z nadzieniem mlecznym i strzelającymi cukierkami oraz z nadzieniem a la pudding waniliowy.
Obecnie po zakończeniu 3 etapów kampanii Milka prowadzi promocję o charakterze przypominającym. Spoty „Śmiało, Bądźmy Delikatni.” nadal wywołują uśmiech i pozytywne emocje w odbiorcach. Najnowsze spoty prezentowane są na kanale YouTube Milki.
Milka jest skuteczna w prowadzeniu kampanii o charakterze reklamy transformacyjnej, czyli bazującej głównie na emocjach, a nie na nachalnej ofercie sprzedażowej. W ten sposób emocje wywołane w odbiorcy podczas całej akcji promującej Milkę są przez konsumenta kierowane na markę i jej produkty. To z kolei prowadzi do poprawy wizerunku marki oraz zwiększenia sprzedaży.
Pomysłodawcą i częściowym realizatorem (w zakresie zakupu mediów) omawianej kampanii Milki jest domu mediowy Starcom. Realizatorem spotów reklamowych oraz filmów promujących kampanię jest Papaya Films. Z kolei za tworzenie stron www, aplikacje internetowe oraz reklamę w Internecie odpowiedzialna jest agencja Next. Autor reklam outdoorowych to agencja Saatchi & Saatchi. Działalnością PR w ramach tej kampanii zlecona został Alert Media Communications.
Elementem identyfikacji wizualnej akcji „Śmiało, bądźmy delikatni"jest projekt opakowań dla limitowanej edycji czekolad Milka stworzony przez agencję brandingową PND Futura. Koncepcja projektu opakowań jest spójna z całą strategią kampanii. W języku angielskim akcja „Śmiało, bądźmy delikatni" brzmi "Dare to be tender”, dlatego też na opakowaniach znalazły się duże napisy: „Dare to love”, „Dare to kiss”, „Dare to smile”. Wypełnienie typografii wskazuje na smak danej czekolady.Treść niesiona poprzez napisy zachęca do wyrażania uczuć, przekazywanych za pomocą najprostszych słów i gestów.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.