Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Jak wybrać najlepszą nazwę dla firmy?

Opinie i porady

Dobra nazwa firmy z całą pewnością jest pomocna w stworzeniu dobrze prosperującego biznesu. Nie od dzisiaj wiadomo, że każda, nawet jednoosobowa działalność gospodarcza musi mieć swoją nazwę.

Jeżeli kiedykolwiek próbowałeś stworzyć nazwę dla jakiejś firmy, nawet dla własnego biznesu to pewnie wiesz, że nie jest to łatwy orzech do zgryzienia. Być może samo wymyślenie jakiegoś słowa nie będzie stanowić dla Ciebie żadnego problemu, ale trzeba zadbać o to, aby nazwa dla firmy spełniła określone warunki marketingowe i prawne. Jak się okazuje, żeby stworzyć nazwę dla firmy, nie wystarczy jedynie odpowiedzieć sobie na pytanie, kim są potencjalni klienci, czy określić szczegółowo profil przedsiębiorstwa.

najlepsza nazwa dla firmy

Jakie trudności możesz napotkać przy tworzeniu nazwy dla firmy?


Wiedząc, jak ogromną rolę w rozwoju każdego biznesu odgrywa dobra nazwa, na pewno czujesz, że nie możesz pozwolić sobie na nazewniczą wpadkę. Dlatego długimi godzinami i dniami, które mogą przerodzić się w długie tygodnie, a nawet miesiące, zastanawiasz się i rozmyślasz nad doborem odpowiedniej nazwy dla firmy.
Czasami po prostu możesz nie mieć pomysłu na tę jedyną nazwę, która wyróżni Twój biznes spośród innych. Gdzie wtedy szukać pomysłu? Inspiracji można szukać wszędzie – warto prześledzić świat sportu, historii, nauki czy nawet natury, gdyż być może właśnie w ten sposób znajdziesz słowo, które idealnie odzwierciedli charakter prowadzonej przez Ciebie działalności.


Kolejnym problemem, który możesz napotkać jest ten, że chwytliwa nazwa dla firmy powinna sprostać szeregowi warunków. Dobra nazwa dla firmy jest prosta zarówno w wymowie, jak i w piśmie, powinna być krótka, tak żeby szybko zapadała w pamięć. Dobra nazwa powinna być też neutralna w tłumaczeniu na języki obce. Powinna, chociaż nie musi kojarzyć się z branżą, w której działasz. Powinna również kojarzyć się jak najbardziej pozytywnie. Tak jak widzisz, wymogów jest naprawdę dużo. Profesjonaliści pomogą Ci w stworzeniu i dobraniu odpowiedniej nazwy dla Twojej firmy.

Kolejna bardzo ważna kwestia, o którą trzeba się zatroszczyć tworząc nazwę dla firmy, jest bezpieczeństwo prawne tej nazwy. Przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy dana nazwa nie funkcjonuje już w obrocie, szczególnie zwracając uwagę na branżę, w której zamierzasz działać. Kolejną kwestią jest możliwość rejestracji nazwy dla firmy jako znaku towarowego. Dzięki takiej rejestracji uzyskasz wyłączne prawo do posługiwania się nazwą swojej firmy.
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie swojego biznesu bez prowadzenia strony internetowej, dzięki której można zaprezentować swoje produkty i usługi oraz nawiązać kontakt z klientem. Dlatego też przy kreacji nazwy dla firmy bardzo ważną kwestią jest sprawdzenie, czy można założyć domenę internetową pod tą nazwą, dzięki czemu Twoi klienci będą mogli łatwo znaleźć Cię w sieci.

Cechy dobrej nazwy dla firmy:

Być może myśląc nad nazwą dla swojej firmy, nie raz zastanawiałeś się nad tym, co mają w sobie te nazwy, które odniosły spektakularny sukces, chociażby takie światowe koncerny jak Nike czy Apple lub firmy z polskiego podwórka, takie jak Orlen czy Mokate. Wszystkie te nazwy mają pewne wspólne cechy, które warto naśladować. Taką cechą jest na przykład prostota  - dobra nazwa dla firmy powinna być prosta – w przekazie, wymowie, pisowni i brzmieniu. W jaki sposób sprawdzić, czy Twoja nazwa spełnia te warunki? Zrób test słuchawki. Wyobraź sobie, że wypowiadasz nazwę swojej firmy przez telefon – zastanów się, czy osoba po drugiej stronie słuchawki będzie mogła bez kłopotu zrozumieć oraz zapisać tę nazwę, bez zbędnych tłumaczeń z Twojej strony.

Jakie jeszcze cechy ma dobra nazwa dla firmy?

Zastanawiasz się, jak nazwać firmę? Boisz się, że Twoje pomysły mogą okazać się niewystarczające do stworzenia chwytliwej i ciekawie brzmiącej gry słów, dzięki której przedsiębiorstwo będzie rozpoznawalne na rynku?
Jeśli na powyższe pytania odpowiedziałeś twierdząco, to znaczy, że potrzebujesz pomocy w doborze odpowiednich wyrazów, które pomogą Ci właściwie nazwać spółkę.

Przykłady oryginalnych i nieszablonowych nazw dla firm jest całe mnóstwo. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że inaczej należy nazwać spółkę budowlano-remontową, a inną nazwę wybrać dla profesjonalnego gabinetu odnowy czy salonu fryzjerskiego. Na przestrzeni lat nasi specjaliści stworzyli nazwy dla wielu różnego rodzaju przedsiębiorstw: dla kancelarii windykacyjnej, dla portalu edukacyjnego, przychodni lekarskiej, a także opracowali wiele nazw dla marek produktowych.

Nasi specjaliści zadbają nie tylko o chwytliwą i idealnie dobraną nazwę dla Twojej firmy, ale zadbają również o bezpieczeństwo prawne Twojej nazwy.

W poniższym dziale portfolio można zapoznać się z przykładowymi realizacjami, jakie zostały wykonane dla dotychczasowych naszych klientów. Jeśli zobaczyłeś interesujący projekt, zapraszamy do kontaktu.
Tworzenie nowych nazw nie jest naszą pracą, lecz przede wszystkim pasją. Przekonaj się, jaka nazwa dla Twojej firmy będzie najbardziej odpowiednia!

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook