Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Jak przez ponad 125 lat marka Bosch zmieniła poziom naszego życia?

Historie nazw

Bosch jest jednym z najbardziej znanych na świecie producentów sprzętu z branży motoryzacyjnej, elektronarzędzi, sprzętu AGD,  systemów zabezpieczeń, sprzętu z zakresu techniki grzewczej i przemysłowej. Jak wiadomo za każdą firmą stoją ludzie, należy więc przybliżyć sylwetkę założyciela marki Bosch.

Otóż firma Bosch mogła powstać dzięki osobie niemieckiego przemysłowca - Roberta Boscha. Robert Bosch pochodził z wioski Abeck (Abeck  znajduje się pomiędzy Ulm i Heidenheim), był on jedenastym z dwanaściorga dzieci Servatiusa i Marii Boschów. Rodzina Boschów oprócz gospodarstwa rolnego posiadała także  gospodę znajdującą się na uczęszczanej przez podróżnych drodze z Norymbergi do Ulm. W 1876 roku mający 15 lat  Robert Bosch rozpoczął praktykę u mechanika i optyka nazwiskiem Maier w Ulm. Tam właśnie młody chłopiec zainteresował się mechaniką precyzyjną i elektronarzędziami. Uzyskawszy świadectwo czeladnika Bosch postanowił wyruszyć w podróż po świecie. Chciał w ten sposób poszerzyć swoją wiedzę i doświadczenie nie tylko w swoim fachu, ale również w dziedzinie handlu i produkcji.

Robert Bosch starał się pracować wszędzie tam, gdzie mógł się czegoś nauczyć. Warto wspomnieć, że jako „wolny słuchacz” przez okres semestru Robert Bosch uczęszczał  również do Wyższej Szkoły Technicznej w Stuttgarcie. Jak sam twierdził robił to, aby dokładnie poznać terminologię techniczną. Ważnym wydarzeniem w życiorysie twórcy omawianej marki był także wyjazd do USA w 1884 roku. W Stanach Zjednoczonych Robert Bosch znalazł zatrudnienie najpierw u niemieckiego elektrotechnika, a następnie w słynnej fabryce Edison Machine Works. Po powrocie do ojczyzny w 1886 roku 25- letni Bosch bogaty w nowe doświadczenia postanowił otworzyć w Stuttgarcie swój własny biznes. To właśnie wówczas powstał "Warsztat Mechaniki Precyzyjnej i Elektrotechniki". Początki były bardzo skromne - wraz ze swoim uczniem - mechanikiem Robert Bosch podejmował się napraw wszelkiego rodzaju urządzeń elektrycznych, instalacji telegrafów, telefonów, piorunochronów oraz oferował usługi w dziedzinie mechaniki precyzyjnej.

 

produkcja maszyn - jak nazwać firmę

Źródło: istockphoto.com/pl

 

Przełomem w działalności firmy okazało się wynalezienie w 1887 roku przez Boscha zapłonu elektromagnetycznego dla silników stacjonarnych. Dzięki temu urządzeniu Bosch doprowadził do upowszechnienia samochodu jako indywidualnego środka transportu i tym samym zrewolucjonizował światowy przemysł motoryzacyjny. O skali sukcesu młodego Boscha świadczyć może fakt, że po 10 latach od wprowadzenia wynalazku zatrudniał on już w swojej firmie 16 pracowników,  pięć lat później 45,a za  kolejne pięć lat aż 4500. Jak na ówczesne czas był to bardzo szybki rozwój. W 1901 roku sukces rewolucyjnego wynalazku pozwolił Robertowi zakupić plac przy Hoppenlaustrasse w Stuttgarcie, gdzie powstała wytwarzająca iskrowe aparaty zapłonowe fabryka o nazwie: "Elektrotechnische Fabrik Robert Bosch". („Fabryka Elektrotechniczna Robert Bosch”). W nowej fabryce Robert Bosch wykorzystał nabyte w USA doświadczenie, czyli zastosowanie w fabryce produkcji seryjnej opartej na podziale pracy i ośmiogodzinnym czasie pracy. Warto dodać, że to właśnie Bosch jak jeden z pierwszych w Niemczech wprowadził w 1910 roku wolne popołudnia w soboty oraz wielostopniowy system urlopów.

 

 

nazwa dla firmy produkcyjnej

Źródło: pl.fotolia.com/

 

Ze względu na powszechne zapotrzebowanie na wynalazek Boscha firma rozpoczęła międzynarodową działalność. Pierwsze przedstawicielstwo fabryki Boscha otwarto w Anglii w 1898 roku, z kolei pierwszy  zagraniczny zakład produkcyjny otworzono w 1905 roku we Francji. Już w 1914 roku aż 90% produkcji zapłonu iskrowego była sprzedawana za granicą. Kryzys  na rynku motoryzacyjnym spowodował, że w 1926 roku firma Boscha zaczęła dywersyfikować swoją działalność i wprowadziła do portfolio produkty z innych branż.


W 1928 roku w ramach poszerzenia działalności firmy  rozpoczęto produkcję maszynki do strzyżenia włosów Forfex oraz pierwszych elektronarzę̨dzi  z silnikiem w w rękojeści. Kolejnym krokiem była produkcja w latach trzydziestych  pierwszej wiertarki ręcznej (1932 rok),  pierwszej chłodziarki (1933 rok), radia samochodowego czy urządzeń z zakresu techniki grzewczej. Jednak w wyniku II Wojny Światowej działalność firmy została znacząco zahamowana -  firma utraciła swoje zagraniczne zakłady i przedstawicielstwa, a  wiele fabryk Boscha zostało zniszczonych. Warto odnotować, że pomimo  pracy na potrzeby przemysłu zbrojeniowego firma Bosch  wspierała ruch oporu wobec faszyzmu oraz pomagała ludności żydowskiej. Za tą chwalebną działalność Hans Waltz ( właściciel firmy od 1942 , czyli po śmierci Roberta Boscha) otrzymał wiele lat później honorowy tytuł „Sprawiedliwy wśród Narodów Świata”.


Po zakończeniu wojny firma zaczęła powoli rekonstruować swoją działalność. W 1958 roku w firmie Bosch ruszyła produkcja pierwszych pralek,  w 1964 roku  pierwszej zmywarki, a w 1972 roku pierwszej w pełni automatycznej suszarki do bielizny. Obecnie firma Bosch ma swoje przedstawicielstwa w ponad 150 krajach , jej fabryki znajdują się w 60 krajach, a liczba zatrudnionych pracowników to około 300 tysięcy osób. O dużej innowacyjności firmy może świadczyć fakt, że rocznie Bosch zgłasza ok. 3800 wynalazków do opatentowania. Jest to możliwe dzięki wysokim nakładom na badanie i rozwój – obecnie jest to ok. 3 mld euro, czyli aż 7% całkowitego obrotu Grupy Bosch.

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

 Pierwsze logo marki BOSCH.

 

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

Aktualne logo marki BOSCH.


Nazwa dla firmy pochodzi od nazwiska jej genialnego założyciela - Roberta Boscha. Jak było wspomniane po raz pierwszy nazwisko Bosch weszło w skład namingu firmy w 1901 roku. Z kolei projekt logo marki Bosch powstał w 1918 roku. Znakiem graficznym znajdującym się w logo firmy jest przekrój twornika, czyli serca iskrownika zapłonowego dla silników stacjonarnych, będącego flagowym produktem firmy Bosch. Za stworzenie tego symbolu graficznego  odpowiedzialny był Gottlob Honold - główny mechanik w warsztacie Roberta Boscha. Projekt logo nieznacznie zmodyfikowano w 2004 roku- symbol nabrał wówczas stalowego charakteru. Zmianę tą marka zawdzięcza Erikowi Spiekermanowi z firmy United Designers Network.


Identyfikację wizualną marki Bosch uzupełnia jej hasło reklamowe: „Technologia bliżej nas”, które ma podkreślać innowacyjność i jakość oferowanych produktów. Warto podkreślić, że firma  Bosch działa zgodnie z credo: „Lepiej jest stracić pieniądze, niż zaufanie”, które wprowadził Robert Bosch. Właśnie dzięki takiemu stylowi działania produkty sygnowane przez Bosch cieszą się niesłabnącą popularnością.

 

jak nazwać firmę produkcyjnąŹródło: pl.fotolia.com/

CIEKAWOSTKI:

 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook