Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Jak nazwać warsztat samochodowy

Opinie i porady

Podróżowanie koleją lub lot samolotowy to dość popularne rozwiązania jeżeli chodzi o przemieszczanie się. Jednak najchętniej wybieranym środkiem transportu jest samochód. Dotrzesz tam gdzie chcesz oraz w takim tempie w jakim chcesz. Równie częstym wyborem są autobusy. Są zdecydowanie najtańsze.

Rynek branży motoryzacyjnej w Polsce

Rok 2018 był rokiem rekordowym jeśli chodzi o polski rynek samochodów osobowych. Według raportu branży motoryzacyjnej 2018/2019 przygotowanej przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w roku 2017 urzędy zarejestrowany prawie 550 tysięcy nowych aut osobowych oraz dostawczych poniżej 3,5 tony. To o 15 procent więcej niż rok wcześniej. 

Polacy najczęściej wybierają pojazdy marki Skoda, zajmującej 12,8 procent rynku. Pojazdów tej marki zarejestrowano w Polsce 62,2 tysięcy. W 2017 zarejestrowano około 50 tysięcy samochodów marki Toyota. Równie popularny wśród Polaków jest Volkswagen. Pojazdów tej marki zarejestrowano 49,1 tysięcy. Polska jest 7. największym rynkiem motoryzacyjnym Unii Europejskiej. 

A ma być jeszcze lepiej. Firma Exact Systems szacuje, że w roku 2019 trend sprzedażowy będzie potrzymany. Mamy zobaczyć ok 560-580 tysięcy nowych aut, byłby to wzrost o  5-10 procent. Powoduje to spadek przeciętnego wieku aut w Polsce.

Auta używane

Nie tylko rejestrujemy więcej nowych pojazdów. Bardzo chętnie sprowadzamy samochody używane. Świadczy o tym liczba rejestracji pojazdów używanych. Polacy w roku 2017 sprowadzili ponad dwa razy więcej samochodów używanych niż nowych pojazdów.

Dodatkowo, prawie co drugi pojazd sprowadzony do polski w raporcie Polskiego Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) jest klasyfikowany jako stare. Ponad 56 procent importowanych aut to samochody, które liczą powyżej dziesięciu lat. Sprowadziliśmy o 3 procent więcej najstarszych samochodów niż w roku poprzednim.

To jak nazwiesz warsztat samochodowy ma duże znaczenie

Sytuacja na rynku motoryzacyjnym pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość właścicielom warsztatów samochodowych. Klientów na pewno jest wielu. Duża również jest konkurencja. Co zrobić żeby być o krok przed nią? Jakość usługi i czas wykonania to jedne z najważniejszych elementów. Kluczowa również jest nazwa Twojego warsztatu samochodowego.

Dlaczego warto zadbać o wybór odpowiedniej nazwy? Pozwoli Ci to odróżnić się od konkurencji. To, jaką nazwę wybierzesz decyduje w dużej mierze o tym jak widziany będzie Twój warsztat przez klienta.

Nazwa jest bardzo istotna. Jeżeli zadbasz o nazwę prostą, ciekawą i łatwo wpadającą w ucho, przyciągniesz więcej nowych klientów. Ci, z czasem przeradzają się w stałych klientów, którzy cenią sobie markę Twojego warsztatu samochodowego.

Najpopularniejsze sposoby nazywania warsztatów samochodowych

Jednym z elementów strategii wyboru dobrej nazwy jest przyjrzenie się rynkowi. To, na jaką nazwę zdecydowała się konkurencja pozwala zobaczyć jakie rozwiązania się sprawdzają. Jednocześnie, dowiesz się wtedy jaka nazwa może być oryginalna i wyróżnić się spośród wielu innych warsztatów.

Wśród rozwiązań nameingowych na rynku warsztatów samochodów od razu w oczy rzuca się odwołanie do tego czym zajmuje się warsztat. Nazwy takie jak Perfect Service, Leader Service czy Service Master, łączy użycie angielskiego słowa service w swojej nazwie.

Przytoczone przykłady łączy również dobór drugiego słowa w nazwie. Angielskie słowa “perfect”, “master” i “leader” wskazują na to, że usługi oferowane przez warsztat stoją na najwyższym poziomie. Innymi przykładami mogą być EuroMaster lub Auto PRIMO. Ta druga nazwa używa włoskiego słowa “primo” oznaczającego “pierwszy”,

Jak widać po ostatnim przykładzie, innym popularnym rozwiązaniem jest umieszczanie członu ‘Auto’ w nazwie warsztatu samochodowego. Sugeruje to rodzaj wykonywanej usługi. Przykłady to Auto Crew, które może odnosić się również do zgranej kadry pracowników lub do wspólnoty jaką warsztat tworzy z klientami (“crew” z angielskiego to załoga)

Zdecyduj się na oryginalną nazwę

Warto poświęcić zasoby na wybranie oryginalnej nazwy. Przykładem efektywności takie rozwiązania jest historia firmy Norauto. Nazwa tej sieci warsztatów samochodowych również składa się ze słowa “auto”.

Jest to podobne rozwiązanie jak te wymienione w poprzednich akapitach. Nazwa ta wskazuje na rodzaj oferowanej usługi. Jednak słowo nie jest oddzielnym słowem, ani nie stanowi początku nazwy. To sprawia, że nazwa “Norauto” jest nazwą oryginalną i kreatywną.

Marka Norauta powstała we Francji i jest aktywna w wielu krajach Europy. W roku 2017 wykupiła ona sieć warsztatów samochodowych Feu Vert. Nazwa tych warsztatów to równie oryginalne rozwiązanie nejmingowe jak “norauto”.

Feu Vert to nazwa francuska, która w tłumaczeniu na polski oznacza “zielone światło”. Jest to znakomity przykład na oryginalne podejście do nazewnictwa warsztatu samochodowego.

Kolejnym elementem historii Norauto to nazwa konsorcjum do jakiego należy firma. Mobivia to duża firma oferująca nie tylko usługi warsztatowe. Nazwa “Mobivia” jest ciekawym rozwiązaniem, które może kojarzyć się z mobilnością lub z angielskim “automobile”.

Jeśli chcesz wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów do swojego warsztatu samochodowego, postaw na kreatywne podejście do nazewnictwa. Rozwiązania nejmingowego zawierające słowa takie jak warsztat, serwis lub angielska wersję service, nie wydają się być zbyt oryginalne.

Zawarcie w nazwie warsztatu słowa “auto” również nie wydaje się mieć potencjału by wyróżnić Cię wśród konkurencji. Lepiej brzmią nazwy sugerujące znakomitą jakość oferowaną przez Twój warsztat, takie jak np PRIMO. Tutaj jednak musisz być kreatywny. Wiele oczywistych nazw jest już zajętych.

Zdecyduj się na unikalną nazwę swojego warsztatu samochodowego. Staraj się czerpać ze świata motoryzacji. Masz do dyspozycji również inne języki, które są świetnym źródłem ciekawych rozwiązań dla Twojej nazwy.

 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook