Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Jak nazwać sklep

Opinie i porady

Wymiana barterowa to artefakt dziejów. Dzisiaj króluje wymiana handlowa. Nazwanie sklepu tradycyjnego, tak aby przyciągnąć jak najwięcej klientów, może być wyzwaniem. Ten artykuł nakreśli jakie strategie namingowe pomogą Ci zrealizować ten cel.

Polacy na zakupach

Ankieta PAYBACK Opinion Poll rzuca światło na zachowania zakupowe Polaków. Z roku na rok kupujemy coraz więcej. Kupujemy również bardzo często. Mało popularnym rozwiązaniem wydaje się zaopatrywanie się we wszystko czego potrzebujemy raz, czy dwa razy w tyg. 

Aż 29% badanych robi zakupy spożywcze raz dziennie. Na ogół, jednak, nie spędzamy tam za dużo czasu. Prawie 60% uczestników badania przeznacza maksymalnie godzinę na jednorazowy wypad do sklepu. Ok 30% to ci, którzy decydują się spędzić tam 1 do 2 godzin.

Polacy cenią sobie komfort. Wybieramy te sklepy, które są najbliżej. Nieznaczna większość naszych wyborów to okoliczne supermarkety. Co trzecia osoba decyduje się na dyskont. Małe sklepy osiedlowe wskazało 6% ankietowanych.

Dane te wskazują, że jest o kogo walczyć. Potencjalnych klientów jest dużo, a nawyki zakupowe Polaków cały czas ewoluują. Jednak sklepom tradycyjnym nie jest łatwo. Mierzą się one z silną konkurencją ze strony hipermarketów i dyskontów. 

Na zakupach często wybieramy produkty w promocyjnych cenach. Jednak to co kieruje nami najbardziej to chęć zakupu produktu dobrej jakości. Cena jak i dostępność to tylko niektóre pola, na których rozgrywa się walka o klienta. Jednak na to jaki sukces osiągnie Twoja marka, ma wpływ również jej wizerunek. Odpowiednia nazwa to kluczowa część tej układanki.

Nazwa to wizytówka

Decydując się na nazwę, pamiętaj, że jest to swoistego rodzaju wizytówka Twojego sklepu. Odpowiednio wybrana, potrafi przyciągnąć nowych klientów. Dla stałych klientów kojarzyć się będzie z pewną całością wizerunkową.

Pamiętaj, że to jak zdecydujesz się nazwać swój sklep tradycyjny będzie towarzyszyć Ci przez cały czas. Klienci będą mówić o Twojej działalności przez pryzmat nazwy. Pracownicy będą określać swoje miejsce pracy tym właśnie sformułowaniem.

Znajdź czas na to, aby zastanowić się jakiego rodzaju produkty oferujesz. Pomysł o tym z czym chciałbyś, by kojarzono Twój sklep. Załóżmy, że prowadzisz sklep tradycyjny na małym osiedlu. Twój asortyment to głównie pieczywo. Pomysł o tym jakie odczucia towarzyszą człowiekowi, gdy wchodzi do miejsca, gdzie może zakupić pyszne wypieki.

 

Prosto, krótko, kreatywnie

Nazwa powinna być krótka i prosta. Zbyt długie nazwy są ciężkie do zapamiętania. A to przeszkadza chociażby w marketingu szemranym. W takim przypadku, Twoim klientom ciężko będzie powtórzyć znajomym nazwę Twojego sklepu. Prostota to na pewno pomocny drogowskaz. Zwięzła nazwa pozwala zawrzeć wiele w jednym czy dwóch słowach.

Obraz mówi więcej niż tysiąc słów. To powiedzenie nie mogłoby być bardziej prawdziwe jeżeli chodzi o nazewnictwo Twojego sklepu. Zaangażowana wyobraźnia wraz z kreatywnym podejściem skutkuje uzyskaniem nazwy, która zapadnie w pamięć.

Zabawnie i miło dla ucha

Humor to świetne narzędzie, które potrafi przekonać do siebie każdego. Nawiązanie do popularnego motywu to jeden pomysł. Gry słowne to kolejna strategia uzyskania zabawnej nazwy, która przyciągnie klientów. “Florist Gump” to nazwa kwiaciarni w Australii. Właściciele postawili na grę słowną związane z filmem Forest Gump.

Unikaj jednak nazw dwuznacznych, które mogą budzić niesmak u Twoich klientów. Wyczucie smaku ma duże znaczenie. Nejmingowe faux paux potrafi zepsuć plany, nawet wtedy gdy jakość produktów i obsługa klientów jest na wysokim poziomie. O ile sklep monopolowy “Kacuś” na osiedlu akademickim Uniwersytetu Łódzkiego jest dość zabawny i nawiązuje do oferty, to “Bełcik” wydaje się być przesadzonym pomysłem.

Warto myśleć o tym jak nazwa Twojego sklepu tradycyjnego będzie brzmieć. Wypowiadana będzie ona wielokrotnie. Upewnij się, że jest przyjemna dla ucha. Osiągnąć to możesz, na przykład, dzięki użyciu rymów.

Z pomocą może przyjść inne narzędzie poetów - aliteracja. Dzięki niej nazwa będzie miała większy wydźwięk. To nic innego jak powtórzenie głosek w obrębie jednego lub więcej wyrazów. To nada nazwie większej ekspresywności. 

 

Imiona, a może nazwiska?

Częstym rozwiązaniem wśród małych sklepików osiedlowych jest nazywanie ich imieniem. Za przykład posłuży nam “U Kasi”. Plusem takiego rozwiązania może być spersonalizowanie naszego sklepu. Tworzy to wrażenie robienia zakupy u osoby. W dodatku osoby, którą znamy dobrze. W końcu w nazwie figuruje imię, bez nazwiska ani tytułu.

Jednak takie rozwiązanie przeczy wytycznym z poprzednich akapitów. Nazwa tego typu nie wskazuje na rodzaj działalności sklepu. Nie proponuje ona niczego, z czym można by skojarzyć sklep. Nie jest też oryginalna, czy kreatywna.

Jednak przynajmniej jeden przykład pokazuję, że imienna strategia nazewnictwa sklepu tradycyjnego jest owocna. “Piotr i Paweł” to sklepy, które znajdziemy w Polsce od 1990. W tym właśnie roku, Eleonora Woś zdecydowała razem ze swoimi wspólnikami - swoimi synami - nazwać sklep ich imieniem.

Inny skuteczny case to przykład wplątania imienia w nazwę wprost określającą co oferuje sklep. Mowa o “Agata Meble”. Świetnie radzi sobie również “Meble Bodzio”. W tym wypadku zastosowano zdrobnienie imienia Bogusław.

Przyjrzeliśmy się imionom, co jednak z nazwiskami? Rynek udowadnia, że mogą je nosić sklepy osiągające sukces. Marka sklepu “Kruk” zawdzięcza swoją nazwę nazwisku siostrzeńca założyciela, który przejął firmę w 1887 roku. Dzisiaj jest chętnie odwiedzanym sklepem tradycyjnym. Podobnie ma się sprawa ze sklepami obuwniczymi “Badura”.

Ten schemat nazewnictwa jest często używany z powodzeniem. Jednak wspólnym mianownikiem marek, które odniosły sukces, jest to, że nazwiska służące za nazwy dobrze brzmią. Pamiętaj, że nazwa musi być przyjazna dla ucha.

Oryginalność przede wszystkim

Jeśli myślisz o nazwaniu swojego sklepu stacjonarnego, postaw na oryginalny pomysł. To sprawi, że nazwa Twojego biznesu na pewno odróżni go od konkurencji. Będzie ciekawa, więc zachęci klientów.

Może warto nawiązać jednym członem nazwy do rodzaju usługi czy produktu, który oferujesz, jednocześnie nadając nazwie unikalny charakter? Inspiruj się wydarzenia i miejscami z całego świata. Nasza kultura, jak i inne, to bogate źródło nawiązań i skojarzeń. Pamiętaj też, że z taką nazwą zapewnisz sobie ochronę prawną. Tylko Ty będziesz mógł posługiwać się daną nazwą.

Twoja nazwa musi się wyróżniać żeby przyciągnąć klienta. A jest o kogo walczyć. Polacy bardzo chętnie robią zakupy. To jak nazwiesz swój sklep wpłynie na to jaki obraz biznesu stworzysz.

Zwięzłość to jedna z wytycznych przy ustalaniu nazwy. Prosta zostanie zapamiętana i łatwo powtarzana przez klientów. Zastanów się również czy nie mógłbyś wykorzystać swojego nazwiska. Pamiętaj jednak o tym, że Twoja nazwa musi dobrze brzmieć.

Pamiętaj również o humorze, ale ze smakiem.  Najważniejsze to sprawić, żeby nazwa była oryginalna. Kreatywne podejście do nazewnictwa to klucz do sukcesu. Popuść wodze fantazji. 

 


Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook