praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Powstała w 1930 roku międzynarodowa firma Unilever zajmuje się głównie produkcją artykułów żywnościowych, środków czystości i kosmetyków. Obecnie w jej skład wchodzą: brytyjski Unilever PLC oraz holenderski Unilever NV. Koncern Unilever swój początek bierze od fuzji firmy Margarine Unie (holenderskiego producenta margaryny ) oraz firmy Lever Brothers (brytyjskiego producenta mydła). Fuzja nastąpiła ze względu na używanie przez oba przedsiębiorstwa identycznego surowca, a mianowicie oleju palmowego. Połączenie dawało obu firmom możliwość bardziej ekonomicznego importu oleju palmowego.
Logotyp Unilever praktycznie od momentu powstania firmy opiera się na liternictwie. W skład pierwszego logotypu wchodziła: grafika litery „U” w niebieskim kolorze oraz umieszczony pod inicjałem napis „Unilever”. Po 11 września 2001 r., czyli czasie zamachu terrorystycznego na USA, zaostrzone końcówki litery „U” zaczęły być kojarzone z kształtem zburzonych wież WTC.
Chcąc to zmienić władze firmy zleciły projekt logo Milesowi Newlyn'owi. Newlyn podtrzymując tradycję firmy oparł swój projekt na liternictwie - zastosował oryginalne ujęcie inicjału „U”, który składał się z 26 elementów graficznych. Elementy te jako całość, wskazują, że firma posiada świeży wizerunek., bez zbędnego blichtru. Z kolei gdy rozpatrujemy każdy element graficzny oddzielnie, to reprezentuje on sobą poszczególny sektor działalności Unilever. Projekt logotypu wymyślony przez Milesa Newlyna złożony jest więc z niebieskigo inicjału „U” oraz umieszczonego pod nim napisu z nazwą koncernu - „Unilever”.
Obecnie w portfolio Unilever znajduje się ponad 400 rozpoznawalnych na całym świecie marek. Koncern zatrudnia ponad 2oo tys. pracowników w prawie 400 zakładach.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.