Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Historia marki Tchibo

Historie nazw

Niemiecka marka Tchibo jest czwartym co do wielkości producentem kawy na świecie. Generalnie marka oferuje kawę i produkty związane z jej spożyciem, ale w portfolio marki znajdują się również produkty powszechnego użytku takie jak np. elektronika, odzież itp. Produkty sygnowane marką Tchibo są dostępne w ponad 40 krajach na świecie. Jednak nie zawsze tak było.

Nazwa marki Tchibo

Źródło: Fotolia.com

 

Podczas II wojny światowej a także zaraz po jej zakończeniu kawa była towarem deficytowym - w hamburskich magazynach zapasy kawy zostały doszczętnie wyczerpane. Ludziom brakowało smaku i aromatu kawy, więc poszukiwali zamienników – stosowano np. burak pastewny i prażony jęczmień lub wywar z żołędzi. Nic jednak nie mogło zastąpić kawy. Doskonale w potrzeby konsumentów wstrzeliła się wówczas nowo powstała firma Tchibo. Otóż Max Herz po wojnie przejął firmę importową swojego ojca, a  posiadając bezcenne wówczas kontakty z  producentami kawy w Ameryce Południowej zyskał szansę na rozkręcenie swojego własnego biznesu. Dlatego też uzyskawszy pozwolenie na import kawy do Niemiec w dniu 15 marca 1949 roku w Hamburgu Maks Herz i Carl Tchiling-Hiryan założyli firmę Tchibo. Nazwa dla firmy powstała poprzez połączenie pierwszej części nazwiska Carla Tchilinga-Hiryana i słowa „bohne” w  jęz. niem. oznaczającego ziarno. To właśnie dzięki akronimowi Tchi+bo mamy dziś markę Tchibo.
Ze względu na zniszczenia dróg i sieci transportowych spowodowane wojną Maks Herz postanowił sprzedawać kawę za pośrednictwem poczty. Nazwa dla produktu, który jako pierwszy był oferowany przez firmę brzmiała: Kawa świeżo palona Brasil.

Pierwszy sklep pod szyldem Tchibo został otwarty w 1955 roku w Hamburgu. Już w trzy lata od tego momentu - w 1958 roku – na terenie całych Niemczech działało aż 77 sklepów. W tym samym roku mieszanka Tchibo Gold-Mocca stała się najpopularniejszą kawą  wśród Niemców.  

Sympatię odbiorców kawa Tchibo zyskała również dzięki pomysłowej promocji marki. Już w latach 50. Tchibo wyróżniło się na rynku poprzez pakowanie kawy nie w stosowane powszechnie papierowe torby lecz w praktyczne ściereczki kuchenne czy też pojemniki plastikowe lub metalowe, z których wolniej ulatywał aromat. Nowum był także pomysł wysyłki upominków dla stałych klientów. W 1949 roku w okresie świąt Bożego Narodzenia  marka Tchibo wysyła  klientom kawę w specjalnie przygotowanych, ozdobnych pojemnikach. Furorę wśród konsumentów zrobił także magazyn Tchibo wydany po raz pierwszy w 1952 roku – w magazynie zamiast reklam marka  umieściła informacje na temat produkcji kawy Tchibo, przepisy, nowinki dotyczące mody, horoskopy itp. Bestsellerem okazała się także książka kucharska Tchibo z 1973 r.  Oprócz wspomnianej formy promocji Tchibo wpadło na pomysł otwarcia coffeeshopów, w których za niewielką cenę klienci mogli degustować różnorodne rodzaje kaw Tchibo.

 

 

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.
Projekt logo marki Tchibo.

 

Słynny projekt logo Tchibo - parujące ziarno kawy - należy do systemu identyfikacji wizualnej marki  od  1985 roku. Z marką kojarzony jest także Mr. Pithey – postać stworzona w 1961 roku w celach reklamowych.  Mr. Pithey  to mężczyzna w średnim wieku, z wąsikiem występujący najczęściej w ciemnym garniturze i czarnym, filcowym kapeluszu typu Homburg. W reklamach telewizyjnych  Mr. Pithey był przedstawiany jako opiekun marki, który doglądał zbiorów ziaren kawy, czuwał nad ich transportem oraz dbał o jakość receptur udostępnianych do sprzedaży. Mr. Pithey pojawiał się w spotach do końca lat 80 XX wieku. Następnie w 2009 roku, z okazji  60. urodzin Tchibo powrócił on do sklepów jako humanstand (postać z tektury promująca markę).

Firma Tchibo rozwijała się prężnie, dlatego też w latach 90. XX wieku zdecydowano się na jej ekspansję zagraniczną. Do Polski marka trafiła w czerwcu 1992 roku. Warto dodać, że marka Tchibo nadal znajduje się w rękach rodziny Herzów. Obecnym właścicielem jest Michael Herz, który zarządza spółką Maxinvest, w której portfolio znajduje się marka Tchibo.

 

Nazwa marki Tchibo

Źródło: Fotolia.com


CIEKAWOSTKI NA TEMAT KAWY:

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook