Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Historia marki KIA

Historie nazw

Kia Motors to najstarsze koreańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, które zajmuje się  produkują samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych. Obecnie Kia Motors należy do grupy Hyundai Kia Automotive.

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

 


Historia firmy rozpoczęła się w 1944 roku od ręcznej produkcji części do rowerów sprzedawanych na przedmieściach Seulu. Ówczesna nazwa dla firmy brzmiała:  „Kyungsung Precision Industry”.
W marcu 1952 roku nazwa tazostała zmieniony na  „Kia Industry Corp.” Nazwa „Kia” powstała z połączenia dwóch słów „ki” oraz „a”. W języku koreańskim pierwszy człon - „ki” oznacza  powstać lub wywodzić się, z kolei człon drugi - „a” oznacza Azję. W uproszczeniu można więc uznać, że nazwa Kia oznacza „powstać w Azji” lub „wywodzić się z Azji”.

 

 

nazwa dla firmy samochodowej Źródło: istockphoto.com/pl

 

Chcąc sprostać potrzebom lokalnego rynku Kia w 1961 roku rozpoczęła wytwarzanie motocykli, a od 1962 roku zaczęła wytwarzać trójkołowe pojazdy dostawcze K-360. Na początku lat 70. przedsiębiorstwo skonstruowało pierwszy własny silnik benzynowy i rozpoczęła produkcję samochodów. Pierwszym autem wytwarzanym pod marką Kia była ciężarówka o nazwie Tytan powstała w 1971 roku. Nazwa dla produktu- Tytan- w języku koreańskim oznacza właśnie  ciężarówka. Z kolei pierwszym samochodem pasażerskim marki Kia był „Brisa S100” produkowany od października 1974 roku. Warto wiedzieć, że był to licencyjny model Mazdy Familia. Produkcję modelu  Brisa zakończono w 1981 roku.
Nie był to ostatni model wyprodukowany przez firmę Kia na licencji japońskiego koncernu Mazda. Dla przykładu:


W latach 1978-1981 przedsiębiorstwo Kia zajmowało się także montażem samochodów Peugeot 604 i Fiat 132.
Rok po wprowadzeniu Brisy, czyli w 1975 roku na jej podstawie powstał pikap, który był pierwszym modelem Kii przeznaczonym na eksport. W marcu 1990 nastąpiła zmiana nazwy firmy z „Kia Industry Corp.” na  „Kia Motors”. Po tej zmianie firma rozpoczęła intensywną ekspansję swojej działalności na rynki obu Ameryk i Europy.

Do Polski marka Kia trafiła w 1995 roku. Początkowo filia handlowa działała pod nazwą PB Motors, a w 1997 roku przyjęta została nazwa „Kia MotorsPolska SP. z o.o.” Nie od razu jednak marka Kia zyskała w Polsce popularność. Ze względu na to, że koreańskie samochody były traktowane przez Europejczyków jak auta gorszej kategorii nie cieszyły się zaufaniem także w Polsce. Marka podjęła jednak to wyzwanie i już 15 lat później znalazła się w krajowej czołówce  motoryzacyjnych rankingów. W wyniku kryzysu azjatyckiego, którego początek przypada na rok 1997, marka Kia została  przejęta w 1998 roku przez  Hyundaia. W roku 2003 koncern Hyundai nosi nazwę Hyundai Kia Automotive Group.


W latach 2003 – 2008 Kia zdecydowała się wprowadzić na rynek 18 modeli, które przeszły radykalną odnowę. Przełomem momentem w europejskiej historii marki Kia był rok 2006, w którym pokazano model cee’d, który został specjalnie zaprojektowany dla europejskiego klienta. To właśnie ten model w znacznym stopniu przyczynił się wykreowania marce nowego wizerunek, które przełożył się na efekty sprzedażowe i tym samym  przyczynił się do rozwoju firmy. Marka zawdzięcza to także projektantowi pojazdów- Peterowi Schreyer’owi, który nadał autom marki Kia  świeżą, dynamiczną stylistykę. Sympatię odbiorców marka zyskała również dzięki wprowadzonej w 2010 roku 7-letniej gwarancji  na wszystkie modele Kia sprzedawane w Europie. W latach  2009 – 2012 Kia zaprezentowała w skali globalnej 20 ulepszonych lub zupełnie nowych modeli. Tak prowadzona przez markę ofensywa spowodowała dwukrotne zwiększenie sprzedaży względem okresu poprzedniego. Znacząco zwiększyła się także sama wartość marki Kia, która w  roku 2011 wyniosła 4,5 mld USD. Wówczas marka znalazła się na liście Best Global Brands, czyli stu  największych i  najlepszych marek na świecie.

jak nazwać firmę samochodowąŹródło: istockphoto.com/pl

 

Oprócz wspomnianych prac związanych z rozwojem i designem oferowanych produktów marka Kia inwestuje także w kampanie marketingowe, które prowadzą do kreowania jej wizerunku oraz wzrostu wartości marki. Dobry PR Kia zdobywa jako oficjalny partner motoryzacyjny turniejów FIFA w latach 2010 – 2014 oraz UEFA Euro w latach 2008 – 2016.  Działaniem promujący markę jest również sponsoring tenisowego Australian Open oraz Pucharu Davisa.

Kia zgodnie ze swoim mottem: „The Power to Surprise” stara się wciąż pracować nad techniką i designem, aby wykraczać poza oczekiwania klientów. 

 

 CIEKAWOSTKI:

 

 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook