praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Historia marki Parker jest związana z George'm Saffort'em Parker'em - nauczycielem z Janeasville w stanie Wisconsin. Otóż George'a denerwowała niesolidność artykułów piśmienniczych, których używali jego uczniowie, dlatego też postanowił zaprojektować własne pióro. 10 grudnia 1889 roku dopiął swego i opatentował swoje pierwsze wieczne pióro. W 1890 roku założył firmę produkującą przybory piśmiennicze. Zdecydował się na nazwę Parker Pen Co. Jak można się domyślić etymologia nazwy związana jest z nazwiskiem założyciela, co więcej pod koniec XIX wieku modne były nazwy pochodzące od nazwiska właściciela.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Parker
Plakat reklamowy pióra Parker Duofold. Umieszczone na plakacie hasło to:
„Because craftsmanship and quality have no compromise”
W 1917 roku firma Parker sprzedała dużą partię innowacyjnych piór, gdyż Departament Wojny Stanów Zjednoczonych zawarł z nią umowę na wykonanie pióra Trench Pen. Pióro to było zaopatrzone w czarne kulki, których zadaniem była zamiana wody w atrament w specjalnym zbiorniku pióra. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania żołnierze mogli przygotowywać atrament niemal w każdych warunkach. Rok później roczna sprzedaż firmy przekroczyła wartość milion USD. Uzyskując tak duży kapitał zwrotny Parker Pen Co. w 1919 rozpoczęła budowę nowej firmowej fabryki w Janesville. W 1921 roku firma wprowadziła na rynek pióro Parker Duofold. Pióro to posiadało żywy pomarańczowy kolor oraz wspaniałą złotą stalówką.
Kolejnym wzbudzającym ogromne zainteresowania projektem marki Parker było pióro o wyjątkowo smukłej sylwetce. To wykorzystujące szybko schnący tusz pióro było wprowadzone na rynek w 1941 roku. Nazwa dla produktu brzmi: Parker 51. Historia Parker 51 i stworzenie jego nazwy jest związane z 51 rocznicą istnienia firmy Parker, która przypadała na rok 1954, w którym ukazało się owy model pióra.
Model pióra wiecznego Parker 51 w wleganckim etui.
W połowie lat 40-tych w Stanach Zjednoczonych na rynek weszły długopisy. Były one jednak wykonane z bardzo słabych materiałów dlatego też nie stanowiły zagrożenia dla piór Parkera.
Parker postanowił wykorzystać ten fakt i w 1954 roku wyprodukował własny model długopisu o nazwie Jotter. Po kilku modyfikacjach w 1957 roku Jotter uzyskał teksturowaną końcówkę posiadającą kulkę z węglika wolframu. Nowy rodzaj Jottera otrzymał nazwę T-Jotter. Warto podkreślić, że długopis ten stanowi standard branżowy do dzisiejszego dnia. Ważnym produktem marki Parker był też ołówek automatyczny, którego funkcjonowanie określone było na 50.000 słów. Ołówek ten pojawił się w 1968 roku. Z kolei pierwsze pióro kulkowe Parkera zaprezentowano w 1975 roku. Pióro kulkowe posiada zalety zarówno długopisu jak również wiecznego pióra.
Pod koniec lat 80-tych wprowadzono na rynek artykuły z kolekcji Vector. W połowie roku 1990 zaprezentowano Kolekcję Duofold, która cieszyła się ogromnym powodzeniem. Z kolei w 1991 roku Parker zaprezentował kolekcję Insignia. W 1993 firmę Parker Pen Co. przejął koncern Gillette. Z kolei w 2000 roku system identyfikacji wizualnej marki Parker przeszedł w ręce Sanford
Markowe pióro Parkera o nazwie Jointless Lucky Curve zostało użyte do podpisania traktatu pokojowego z 10 lutego 1899 roku, który kończył wojnę hiszpańsko-amerykańską.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.