praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Historia marki rozpoczęła się w 1941 roku, kiedy to po wkroczeniu nazistów do Kalisza, Alferd Nowacki, Niemiec polskiego pochodzenia, otworzył we wsi Winiary koło Kalisza zakład przetwórstwa spożywczego. Za bazę do budowy fabryki obrał nieczynny browar we wsi Winiary. Alfred Nowacki rozpoczął produkcję kostek bulionowych, suszy warzywnych oraz przypraw do zup. Nazwa firmy pochodzi od jej lokalizacji czyli wsi Winiary.
Fabryka znajdowała się w niemieckich rękach do 1945 rok. Po II wojnie światowej była zarządzona przez spółdzielnię, którą założyli wcześniejsi pracownicy fabryki. Następnie zakład przeszedł pod zarząd państwowy, by w 1949 roku stać się własnością państwową. Powstały Zakłady Żywnościowe WINIARY, a w 1960 roku nastąpiła zmiana nazwy firmy na Zakłady Koncernów Spożywczych. Produkowano wówczas kostki bulionowe, susze warzywne oraz przyprawę do zup w płynie.
Ważnym wydarzeniem dla firmy był rok 1974, gdy z linii produkcyjnej zszedł pierwszy Majonez Dekoracyjny Winiary. Gdy w latach 80. uruchomiono nowe linie produkcyjne. Rozbudowano wówczas również suszarnię warzyw, kotłownie i stację zmiękczania wody.Dlatego też fabryka mogła rozpocząć produkcję wody gazowanej, oranżady, gotowych dań obiadowych w puszkach, pasztetów oraz past kanapkowych. W latach 90. firma została przekształcona w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, a następnie zawarto umowę prywatyzacyjną z największym na świecie producentem żywności, a mianowicie ze szwajcarską firmą Nestle. Dzięki temu w polskiej fabryce wprowadzono nowoczesne metody zarządzania, wyeliminowano nierentowne produkty oraz zaplanowano długofalowe strategie marketingowe.W 2001 roku WINIARY S.A. zostały włączone w strukturę Nestle Polska S.A.
Przykładowe plakaty reklamowe marki Winiary.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Winiary
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.