Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Dobre, bo Polskie - czyli historia marki INGLOT

Historie nazw

Inglot to znana polska marka kosmetyków kolorowych powstała w 1985 roku w Przemyślu. Aktualnie sieć sprzedażowa firmy Inglot liczy 313 sklepów, w tym w Polsce znajduje się ich 160.

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

 

Nazwa dla firmy pochodzi od nazwiska jej założyciela - Wojciecha Inglota. Marka nie mogłaby się narodzić gdyby pochodzący z Przemyśla Wojciech Inglot nie rozpoczął studiować chemii na krakowskim Uniwersytecie Jagiellońskim. Ze względu na dobre wyniki młody przemyślanin w  ramach studenckich wymian mógł wyjeżdżać za granicę. Tam właśnie zatknął się z rynkiem funkcjonującym zupełnie inaczej niż miało to miejsce w  PRL-owskiej Polsce. Gdy ukończył studia magisterskie w 1979 roku chciał dalej kontynuować naukę, lecz nie powiodło się mu na egzaminie na studia doktoranckie. Z pomocą przyszedł Inglotowi jego mentor -  prof. Stefan Smoliński, który umożliwił mu pracę w  laboratorium badawczym w Polfie, gdzie Wojciech miał „przeczekać” do następnych egzaminów na studia doktoranckie. Jednak ze względu na panujący wówczas obowiązek wojskowy niestudiujący Wojciech  znalazł się w  krakowskim desancie. Po wyjściu z wojska ponownie zaczął pracę w Polfie. Chociaż praca była zgodna z kierunkiem studiów ukończonym przez Wojciecha Inglota, to jednak czuł on niedosyt. Młody Inglot, który wyjeżdżał za granicę chciał robić karierę oraz porządnie zarobić – uznał że w państwowym przedsiębiorstwie jest to niemożliwe. Na podjęcie ostatecznej decyzji o założeniu własnego biznesu miał wpływ dekret wydany przez gen. Wojciecha Jaruzelskiego. Dekret ów nakazywał państwowym przedsiębiorstwom  pozbycie się  niepotrzebnych urządzeń. Właśnie wtedy Wojciech Inglot wraz ze swoja siostrą Elżbietą zakupili od Polfy takie sprzęty. Od tego momenty siostra Wojciecha Inglota jest wspólnikiem firmy.

 

nazwa dla firmy kosmetycznej Żródło: fotolia.com

 

Nie od razu jednak firma INGLOT zajmowała się produkcją kosmetyków. Pierwszym produktem oferowanym przez INGLOT był płyn do czyszczenia głowic magnetofonowych. Następnie wraz z dotarciem do Polski mody na dezodoranty w sztyfcie firma stworzyła dezodorant. Produkt o namingu VIP miał konkurować z jedynymi dostępnymi na polskim rynku dezodorantami, a mianowicie z Fa i bac. Nieco później -  w 1985 roku Wojciech Inglot postanowił wypełnić lukę na polskim rynku kosmetyków kolorowych. Za pierwszą poważną inwestycję Inglot uważa wyjazd do Nowego Jorku na kongres Amerykańskiego Stowarzyszenia Chemików i Kosmetyków. To właśnie wówczas za równowartość  półrocznych zarobków w Polsce Wojciech zdecydował się wynająć pokój w luksusowym hotelu Waldorff Astroria. Była to jednak świadoma inwestycja, gdyż właśnie tam zatrzymali się znaczący uczestnicy kongresu. Dzięki takiej decyzji mógł nawiązać znajomość z wieloma osobami z branży, którzy podpowiedzieli mu skąd się bierze surowce,  jakie są obecne trendy oraz w co warto zainwestować. Po przeprowadzeniu tych rozmów Wojciech Inglot wraz z siostrą Elżbietą zdecydowali się rozpocząć produkcję lakierów do paznokci. Pierwsze produkty trafiły na rynek w 1987 roku. Od momentu wejścia na polski rynek Wojciech Inglot wiedział, że aby rozwinąć działalność i osiągnąć sukces musi być zupełnie inny niż jego konkurenci. Postanowił, że zaproponuje klientkom bardzo szeroką kolekcję produktów oraz szeroką paletę kolorów poszczególnych kosmetyków. Drogerie oferowały firmom kosmetycznym wąską przestrzeń na półach, dlatego też firma INGLOT otworzyła własne wyspy-stoiska, gdzie mogła pokazać swoją ofertę w pełnej gamie. Mające własne miejsce sprzedażowe INGLOT nie był zmuszony płacić marż detalistom, dlatego też mógł pozwolić sobie na obniżenie ceny swoich produktów nie rezygnując z ich jakości.

Plakaty są elementem systemu identyfikacji wizualnej marki.Ekspansja zagraniczna firmy INGLOT rozpoczęła się od kontaktu z przedstawicielami dużej firmy handlowej z Kanady. Otóż Kanadyjczycy zetknąwszy się w warszawskiej galerii handlowej ze stoiskiem INGLOTA  zaproponowali marce możliwość otwarcia takiej wyspy w swoich galeriach. Pierwszy sklep za granicą INGLOT otworzył w  2006 r. w Montrealu (Kanada). Właśnie  tam na INGLOTA  zwróciła uwagę  firma z Dubaju. Później sieć rozwijała się już lawinowo. Obecnie produkty marki są obecne w kilkunastu krajach na kilku kontynentach.

W Polsce INGLOT jest  liderem branży kosmetyków kolorowych, a jego konkurentami są jedynie dobrze znane marki zagraniczne jak :  L'Oréal, MaxFactor, Maybelline, Bourjois  itp.
Bardzo ważnym rynkiem dla marki INGLOT jest rynek amerykański, gdzie firma prowadzi 3 sklepy. Pierwszy z nich otworzono w Nowym Jorku  w centrum na  broadway'owskim rogu. Drugi znajduje się  w Las Vegas w centrum handlowym Forum Shops przy Caesars Palace. Kolejny to salon połączonego ze studiem makijażu dla profesjonalistów, który umiejscowiony jest w nowojorskim centrum handlowym Chelsea Market. Wojciech Inglot zapowiada, że docelowo firma zamierza posiadać w USA  30 sklepów.
Ostatnio marka INGLOT zabiega o kontrakt kosmetyczny z  nowojorską Metropolitan Opera, której chce zaproponować odporne na pot, upał i światło kosmetyki do makijażu. Jeśli się uda marka zdobyłaby niesamowity rozgłos i prestiż.

Biorąc pod uwagę gusta klientek marki INGLOT, to na terenie Polski najlepiej sprzedają się lakiery do paznokci, w USA hitem jest Freedom System, który umożliwia indywidualne komponowanie  własnej palety kolorów kosmetyków: cieni, produktów do makijażu brwi ,pudrów do twarzy, różów do policzków, korektorów czy pomadek.  W Australii z kolei największą popularnością cieszą się  pudry i fluidy, a w krajach arabskich - kosmetyki do oczu, w tym przede wszystkim te z brokatem oraz błyszczącymi drobinkami.

Receptą na sukces według Wojciecha Inglota jest rozwój oparty na przychodach z bieżącej działalności oraz wystrzeganie się kredytów. Co ciekawe INGLOT unika także wydawania pieniędzy na reklamę w mediach. Nie oznacza to jednak, że marka się nie promuje. INGLOT współpracował np. z Britney Spears podczas amerykańskiej trasy koncertowej Famme Fatale w 2011 roku, gdy marka odpowiadała za makijaż. Filarami firmy są również omówione wcześniej własne sklepy/stoiska oraz  fabryka w Przemyślu, które dają firmie niezależność. W fabryce w Przemyślu produkowane są wszystkie  produkty. Wyjątkiem są tylko kredki do oczy, które firma zamawia w słynącej od XVIII wieku z produkcji kredek i ołówków kosmetycznych  Norymbergi. Posiadanie fabryki w Przemyślu wiąże się co prawda z wyższymi kosztami, ale chroni także INGLOTA przed  niepewnymi podwykonawcami np. anonimowymi  azjatyckimi fabrykami, z których korzysta wiele globalnych marek. Oprócz tego własna fabryka usprawnia wprowadzanie nowości-  czas mijający od opracowania pomysłu do gotowego produktu jest średnio pięciokrotnie krótszy niż w przypadku współpracy z podwykonawcami. Dla przykładu - gdy jakiś kolor w segmencie lakierów do paznokci staje się modny, to INGLOT może go zaoferować już po dwóch tygodniach, a wiele dużych koncernów dopiero po 2-3 miesiącach. Dodatkowym atutem marki INGLOT jest również szeroka paleta barw oferowanych produktów. Obecnie firma posiada w swoim portfolio niemal dwa tysiące kolorów. Wyróżnia to markę na tle konkurentów, którzy średnio posiadają kilkuset barw. INGLOT oprócz jakości dba również o wygląd opakowań swoich kosmetyków.

 

CIEKAWOSTKI:

 

* Wojciech Iglot zmarł 24.02.2013 roku, miał 58 lat. 

 


Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook