Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Czy znasz historię marki Harrods?

Historie nazw

Harrods jest to nazwa słynnego, luksusowego domu towarowego na Brompton Road znajdującego się  w  Londynie w dzielnicy Knnightsbridge. Warto wspomnieć, że oprócz znanego na świecie domu towarowego, w skład Harrods Groupwchodzą również : Harrods Casino, Harrods Estates, Harrods Bank, Harrods Aviation oraz  Air Harrods.

    Logo Harrodsa jest  kaligraficznym napisem słowa "Harrods".


Nazwa dla firmy powstała od nazwiska jej załozyciela- Henry'ego Charls'a Harrod'a, który w 1849 roku otworzył pierwszy sklep, któremu nadał taką nazwę. Początkowo sklep składał się z jednej sali sklepowej, w której pracowało dwóch sprzedawców i goniec, którego zadaniem było roznoszenie zakupów do domów klientów. Pierwotnie Harrods prowadził sprzedaż jedynie artykułów spożywczych, jednak powoli rozszerzał portfolio proponowanych konsumentom dóbr.  Biznes przynosił coraz większe zyski, więc  Henry Charls Harrod przeniósł sklep do 7-piętrowego budynku pochodzącego z 1907 roku. Ekspansję na pewien okres zatrzymał pożar, który zniszczył wspomniany budynek. Odbudowano go jednak bardzo sprawnie dzięki projektowi  architekta Charlesa Williama Stephensa. W formie zaproponowanej przez  Stephensa budynek  przetrwał do czasów obecnych. Ten  najsłynniejszy sklep na świecie ma 330 działów i zajmuje powierzchnię 90 tys. metrów kwadratowych.. Od 1959 roku, czyli czasu od którego Harrods był już firmą notowaną na giełdzie dom towarowy należał do spółki House of Fraser..W latach 1985-2010 Harrods przeszedł w ręce braci Al-Fayed - Aliego i Mohameda. Następnym właścicielem Harrods'a stała się spółka Qatar Investment Authority (powiązana z rodziną z Kataru).

nazwa dla firmy Źródło: istockphoto.com/pl

System identyfikacji wizualnej zawiera w sobie oprócz wspomnianych nazwy firmy i charakterystycznego budynku także : logotyp, slogan(będący jednocześnie dewizą) sklepu oraz torby na zakupy ze znanym logo.Nie dziwi fakt,  że marka o tak długiej historii wykorzystywała wiele wariantów logotypu, zwłaszcza, że każdy z działów dysponował swoim odpowiednikiem. W 1967 roku za projektowanie logo odpowiedzialny był  Minale Tattersfield, który zaproponował logotyp w postacie kaligraficznego przedstawienia napisu „Harrods”. W ten sposób chciał zbudować  klimat oparty na bezpośredniości i z uwagi na krój liter wskazywać na luksus oraz status marki. Dodatkowo, co bardzo istotne  Tattersfield zunifikował  chaotyczny wizerunek Harrods'a dając wszystkim działom jeden logotyp. Zastosowanie stworzonego przez Tattersfield'a projektu kaligrafii  dodatkowo wzmocniło pozytywny odbiór marki  wśród konsumentów. Znak, o którym mowa przeszedł lekki restyling w 1986 roku.
 Kolejnym składnikiem identyfikacji wizualnej jest slogan całej marki : „Omnia Omnibus Ubique”, czyli „Wszystko Wszędzie dla Wszystkich.”. Slogan ten stał się dewizą sklepu. Jego treść zwraca uwagę,że Harrods posiada bardzo bogaty asortyment, który zadowoli nawet najbardziej kapryśnych klientów.
Następnym elementem składającym się na system identyfikacji wizualnej jest torba na zakupy z logo Harrodsa, która sama w sobie stała się synonimem luksusu.Dlatego też już sama torba na zakupy Harrodsa  wzbudza zainteresowanie na londyńskich ulicach.

 


Ciekawostki:

  1. Co roku w  Harrods'ie  zakupy  robi ok 15 mln konsumentów.
  2. W Harrods'ie obowiązuje nienaruszalna etykieta w stosunku do ubioru.  Klienci ubrani w kostiumy kąpielowe, szorty, spodenki kolarskie, sandały  na paski czy też  klapki nie zostają wpuszczeni do budynku.Portierzy zatrzymują także osoby w  brudnych czy  podartych strojach.
  3. Na półkach sklepowych ,czy wieszakach widnieją trzycyfrowe ceny.


Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook