Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

ABSOLUTny sukces marki!

Historie nazw

Absolut Vodka jest to szwedzka marka wódki produkowana niezmiennie od momentu jej powstania  w miejscowości Åhus (Skonia). Obecnie marka Absolut ma w swoim portfolio wiele odmian wódki, a mianowicie: czysta 40%, czysta 50%, cytrynowa, mandarynkowa, grapefruitowa, waniliowa, pieprzowa, gruszkowa, jabłkowa,  brzoskwiniowa, malinowa, czarna porzeczka, „New York”, „New Orleans”, „London”, „100” i „Level”.

Jak jednak powstała  jedna z czterech największych na świecie marek wódki?Historia marki Absolut jest związana z osobą Larsa Olssona Smitha, który w 1879 roku opracował proces destylacji nowego typu wódki. Należy podkreślić, że Lars już w dzieciństwie wyróżniał się   niesamowitym zmysłem kupieckim, gdyż mając zaledwie 14 lat stał się przedsiębiorcą zarządzającym jedną trzecią rynku wódki na terenie Szwecji. Niemalże przez połowę XIX wieku nazywano go mianem Król Wódki. Jak już było wspomniane Lars Olsson Smith opracował nowy typ czystej wódki o zdecydowanie lepszym smaku. Nazwa dla produktu brzmiała: „Absolut Rent Brännvin”, czyli po przetłumaczeniu z języka szwedzkiego „absolutnie czysta wódka”.

W latach 70. marka „Absolut Rent Brännvin” została przejęta przez Larsa Lindmarka, który uznawany jest za jednego z najlepszych następców Larsa Olssona Smitha. Przeprowadził on  modernizację znanej w całej Szwecji fabryki. Następnie, z okazji zbliżającej się 100 rocznicy marki, Lindmark zdecydował się na ekspansję zagraniczną. Pierwszym rynkiem zagranicznym, na który chciał on wyeksportować  Absolut Rent Brännvin był rynek amerykański. Aby zbadać rynek i znaleźć odpowiedniego importera na początku 1978 roku na podbój USA ruszyła szwedzka delegacja, na której czele stanął specjalista od reklamy - Gunnar Broman. By przygotować podbudowę marketingową w Stanach Zjednoczonych Szwedzi zatrudnili amerykańską agencję reklamową Ayer. By marka odniosła sukces należało stworzyć dla niej odpowiednią nazwę. Wśró nieudanych pomysłów wymienić można: „Wódka Szwedzka Blondynka” z propozycją wizerunku Wikingów na etykiecie, czy też „Wódka Dworska”. Próbowano też skorzystać z przetłumaczenia szwedzkiej nazwy na język angielski, lecz z powodów prawnych nie można było użyć nazwy  Absolute Pure Vodka. Problem polegał na tym, że w USA nie można było zarejestrować znaku handlowego określonego przymiotnikiem – mowa o słowie „absolute” i „pure”. Przeszkodę prawną ominięto poprzez usunięcie końcowego „e” ze słowa „absolute”. W ten sposób powstał naming: Absolut Vodka. Aby podkreślić kraj pochodzenia wódki dodano również hasło „Country of Sweden”.

Butelka również jest elementem systemu identyfikacji wizualnej marki.Projekt butelki marki ABSLUT.

 

Posiadając już nazwę pozostało jeszcze poopracować nad systemem identyfikacji wizualnej, w skład którego wchodził projekt kształtu butelki. Szwedzi poszukiwali pomysłu na oryginalną, charakterystyczną butelkę na promowany przez siebie alkohol. Problem ten rozwiązał się dzięki Gunnarowi Bromanowi, który spacerując po sztokholmskim starym mieście zobaczył na wystawie antykwariatu  starą butelkę apteczną. Co ciekawe, w XVI i XVII wieku wódka uważana była za lekarstwo na wiele dolegliwości, dlatego też w takich właśnie butelkach sprzedawano ją w aptekach. Gunnar Broman stwierdził, że mimo upływu czasu jest ona elegancka, skromna i jednocześnie odwołuje się do szwedzkiej tradycji. Dlatego też zatrudniono paru szwedzkich rysowników, których zadaniem było nadanie starej aptecznej butelce nowoczesnego sznytu. Wydłużono wówczas szyjkę butelki i zaproponowano, by zrezygnować z etykiety, która bez potrzeby  zasłaniałaby kryształowo czystą zawartość butelki. Ekipa projektowa doszła do wniosku, że bezpośrednio nadrukowana na butelce nazwa powinna być w niebieskim kolorze, czyli przeważającej barwie szwedzkiej flagi. Zdecydowano się także na użycie wyjątkowo przezroczystego szkła, które podkreśla zawartość butelki. Należy zaznaczyć, że szkło to jest otrzymywane z piasku o bardzo niskiej zawartości żelaza, a produkuje je huta szkła znajdująca się w szwedzkim Limmared. Ważnym składnikiem identyfikacji wizualnej marki Absolut jest także znajdujący się zaraz przy szyjce butelki medalion z podobizną twórcy marki - Larsa Olssona Smitha.
Mając już opracowany system identyfikacji należało podpisać umowę z  amerykańskimi sprzedawcami. Pierwszym zagranicznym kontrahentem szwedzkiej firmy był  usytuowanej na Manhattanie - Carillon Importers Ltd. Kierownikiem tej firmy był Al Singer, który zlecił jednemu sprzedawcy  - Michaelowi Rouxowi zadanie sprzedaży i rozpowszechnieniu Absolut Vodka. Dokładnie 17 kwietnia 1979 roku destylarnia z  Åhus wyprodukowała pierwszą  partię wódki o nazwie Absolut Vodka. Z kolei pierwszą butelkę sprzedano w USA w Bostonie w czerwcu 1979 roku.

 

Projekty na bazie formy butelki Absolut stworzyło wielu artystów.Źródło: Materiały reklamowe firmy ABSOLUT
Autorem kolorowego obrazu słynnej butelki powstałego w 1985 roku jest Andy Worhol.


Marka Absolut stała się kultowa, a jej butelką inspirowało się wielu artystów. Gdy Andy'emu Worhol'owi zaproponowano współpracę z firmą Absolut w 1985 roku powstał wręcz legendarny już dziś kolorowy obraz słynnej butelki. Projekty na bazie formy butelki Absolut stworzyli również modowi kreatorzy tacy jak : John Galliano, Gianni Versace, Jean Paul Gaultier,Tom Ford, David Cameron oraz  Polka- Joanna Klimas. 
Absolut należy do firm, które prowadzą bardzo pomysłowe kampanie reklamowe. Wśród nich można wymienić takie kampanie jak: Absolut Originals, Absolut Fashion, Absolut Generations, Absolut Cities i Absolut Art. Absolut prowadzi również bardzo kreatywne akcje z zakresu ambient marketingu jak np.  11-metrowa wyrzeźbiona w  lodzie szwajcarskich  Alpach butelka Absolut, czy obsianie w kształcie markowej butelki pole uprawne we wschodnim Kansas.

 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook