praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Czy pijąc napój orzeźwiający marki Pepsi zastanawiałeś się kiedyś skąd wzięła się jego nazwa i dlaczego w logotypie występują kolory: czerwony, niebieski i biały?
Twórcą napoju jest Caleb Bradham - farmaceuta z Karoliny Północnej (USA). To właśnie on w 1893 roku łącząc ze sobą wodę gazowaną, wanilię, cukier, olejek i orzeszki Coli stworzył farmaceutyk, który miał pomagać na niestrawność. Nazwano go Brad's Drink" (Napój Brada).
W 1898 roku, po udoskonaleniu składu specyfiku nastąpiła zmiana nazwy produktu na "Pepsi – Cola".
Pierwsze logo marki Pepsi, zaprojektowane w 1906 roku, składało się z czerwonej stylizowanej czcionki o charakterystycznych zdobieniach. W wyniku załamania rynku cukrowego obawiający się bankructwa Bradham sprzedał swoją firmę. Nowymi właścicielami byli Loft i Guth, którzy zainspirowani nazwą produktu Pepsi-Cola, nazwali swoją firmę Pepsi Cola Company.
Identyfikacja wizualna Pepsi przechodziła wielokrotne zmiany. Do czerwonej, ozdobnej, stylizowanej czcionki dołączono dwa falowane półkola. Kolorystyka logotypu związana jest chęcią demonstracji przez Pepsi Cola Company poparcia dla aliantów w okresie II wojny światowej. Dopasowano wówczas barwy logotypu do flagi amerykańskiej, czyli użyto kolorów: czerwonego, białego i niebieskiego.
Warto zaznaczyć, że kolory te nadal stanowią ważny składnik systemu identyfikacji wizualnej. Ostatni rebranding logo Pepsi odbył się w 2008 roku, gdy koncern zlecił projekt logo agencji reklamowej Arnell Group. Za nowy logotyp zapłacono wówczas milion dolarów.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.