praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Historia marki Lavazza rozpoczęła się w 1884 roku, kiedy to pomysłowy młodzieniec - Luigi Lavazza przyjechał do Turynu mając jedynie w kieszeni 50 włoskich lirów (było to wówczas mniej niż 20 USD). Aby móc sobie pozwolić na wieczorową naukę podstaw handlu i zarządzania Luigi – syn ubogiego rolnika- imał się wielu zajęć np. był robotnikiem, sprzedawcą. W końcu 24 marca 1895 roku otworzył w Turynie delikatesy na Via San Tommaso, które nosiły nazwę Lavazzo. Nazwa dla firmy pochodzi od nazwiska założyciela. W ofercie delikatesów były: mydła, przyprawy, kawa i wiele innych produktów. Warto także podkreślić, że w sklepie Lugiego można było nie tylko kupić kawę, ale także się jej napić. Z biegiem czasu sklep Włocha prosperował coraz lepiej. Przełomowym momentem jego funkcjonowania było wprowadzenie przez Lavazzę nietypowego i nie stosowanego wcześniej pomysłu biznesowego, a mianowicie parzenia kawy złożonej z różnorodnych gatunków ziaren. Ta idea zdecydowanie odróżniła go od innych włoskich sprzedawców kawy.
W 1922 roku Luigi Lavazza rozpoczął inwestycję w nowe technologie. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych maszyn mógł on znacząco zwiększyć swoją produkcję. Dzięki temu Lavazza znalazła się wśród dziesiątki czołowych włoskich importerów i producentów kawy. Kolejnym doskonałym posunięciem Lugiego okazało się wprowadzenie w 1925 roku szczelnych pergaminowych opakowań. Opakowania Lavazzy powodowały, że zawarta w nich kawa długo zachowywała aromat i smak. Ta cecha zapewniła Lavazzie wielką sympatię konsumentów i tym samym przewagę nad konkurencją. W 1933 roku Luigi przekazał firmę w ręce swoich trzech synów. Następnie Lavazza została przekształcona w spółkę akcyjną. Przez następne lata firma ugruntowała swoją pozycją lidera na włoskim rynku oraz stała się znaną i ceniona marką kawy na całym świecie.
Nad nowymi rozwiązaniami czuwa „laboratorium kawy” Training Centre, (TC) które zajmuje się badaniami dotyczącymi kawy, rozwojem produktów marki Lavazza oraz szkoleniami prowadzonymi dla ekspertów czy technologów. Podobno to właśnie dzięki przy pomocy TC powstała stworzona pod kierownictwem Ferrana Adrià (słynny mistrz kuchni z Katalonii) kawa èspesso marki Lavazza. TC opracowuje również smakowite receptury tworzone na bazie kawy. Nazwa produktowa brzmi: I Piaceri del Caffe („kawowe przyjemności”). Marka Lavazza zabiegała również by każdy konsument mógł codziennie wypić dobrze zaparzoną filiżankę kawy, dlatego też w TC opracowano koncept, któremu nadano nazwę LavazzaBLUE. Etymologia nazwy zawiązana jest z akronimem pierwszych słów od których powstał skrót BLUE: „Best Lavazza Ultimate Espresso. Produkt, o którym mowa, to relatywnie łatwy w obsłudze, nowoczesny ekspres do kawy oraz kapsuły zawierające dokładnie odmierzoną porcją kawy Lavazza. Efektem takiego rozwiązani jest idealnie zaparzone espresso.
Marka cieszy się ogromną sympatią odbiorców. Oprócz smaku oferowanej kawy konsumenci zwracają uwagę na takie wartości jak tradycję, otwartość na innowacje i kreatywność w organizowaniu kampanii reklamowych.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Lavazza
Przykładowe plakaty reklamowe marki Lavazza.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.