Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Historia triumfu marki Triumph

Historie nazw

Triumph jest firmą, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą bielizny, koszul nocnych, piżam oraz strojów kąpielowych. W oferowanych przez siebie produktach marka łączy  perfekcyjne wykonanie, wygodę oraz  najnowsze trendy mody. Aktualnie Triumph jest obecny na rynkach ponad 120 krajów świata, a w portfolio firmy znajdują się takie marki jak: Triumph, sloggi, Valisère i HOM. Jednak nie zawsze tak było.


Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

 

Historia omawianej marki związana jest z gorseciarzem Johann'em Gottfried'em Spiesshofer'em i kupcem Michael'em Braun'em. Obaj Niemcy w 1886 roku postanowili założyć manufakturę  produkującą  gorsety. Pierwotna nazwa firmy brzmiała:  „Spiesshofer & Braun”. Dysponując jedynie kilkoma maszynami do szycia sześcioosobowa załoga rozpoczęła produkcję w starej szopie w Heubach w Wirtembergii (południowe Niemcy). Modelujące sylwetkę gorsety cieszyły się dużym popytem, więc firma rozwijała się bardzo szybko. Korzystając z tak dużego zainteresowania założyciele planowali rozszerzenie działalności oraz ekspansję zagraniczną. Aby plany te mogły się udać Spiesshofer i Braun postanowili zmienić nazwę firmy. Szukali czegoś szybko zapadającą w pamięć a równocześnie powszechnie zrozumiałego. Inspiracją dla namingu stał się paryski Łuk Triumfalny.  Dlatego też w  1902 roku nastąpiła zmiana nazwy firmy na “Triumph”.

Plakaty są elementem systemu identyfikacji wizualnej marki.Niemalże po 50 latach rozwoju, przerwanego jedynie przez I wojnę światową, firma Triumph rozpoczęła międzynarodową ekspansję. Pierwsza filia zagraniczna pod szyldem Triumph założona została w  regionie Zurzach w Szwajcarii w 1933 roku.

W 1943 roku rewolucyjnym wydarzeniem na rynku bielizny było zaprojektowanie przez Howarda Hughesa specjalnego biustonosza dla Jane Russel. Gwiazda zaprezentowała go w filmie „The Outlaw". Na wzór tego modelu firma Triumph zaczęła produkować biustonosze o specjalnie wzmocnionych miseczkach, które podnosiły i rozdzielały piersi. Nowatorskim pomysłem marki była również produkcja biustonoszy rozpinanych z przodu lub z wymiennymi ramiączkami.

 

Plakat marki Triumph
Źródło: Materiały reklamowe marki Triumph


Śledząc dalej historię firmy dochodzimy do roku 1953, gdy ponownie zmieniono jej nazwę. Aby podkreślić pozycję Triumpha na rynku do poprzedniej nazwy dodano słowo „international”. W ten sposób od lat 50. obowiązującą nazwą firmy jest „Triumph International”. Zgodnie z nową nazwą marka rozpoczęła szybką ekspansję i już w 1959 roku rozszerzyła swoją działalność na większość krajów Europy. W omawianym okresie znaczącym sukcesem marki było także zorganizowanie największego do dnia dzisiejszego pokazu mody bieliźnianej w hotelu Berlin Hilton (1959 r.). Warto dodać, że w latach 50. podczas pokazu mody „Triumph International” modelki po raz pierwszy nie nosiły pod prezentowaną bielizną osłaniających ciało trykotów. W latach 60. Triumph International rozszerzył swoją działalność na rynki azjatyckie, a w roku 1965 sprzedawał  bieliznę już w 92 krajach świata. W 1972 r. Triumph przekroczył ocean i trafił na rynki Brazylii, Australii i RPA. Z kolei w roku 1989 firma dotarła na rynek Ameryki Północnej oraz do Nowej Zelandii i Korei Południowej. Lata dziewięćdziesiąte były natomiast okresem ekspansji na Europę Wschodnią.

Istotnym dla rozwoju firmy momentem było opracowanie przez Triumph bardzo cienkiej i lekkiej tkaniny z użyciem Lycry i nylonu. Ogromną popularność firma zyskała dzięki stanikom typu push-up, które uwypuklały piersi.

Plakaty są elementem systemu identyfikacji wizualnej marki.Przykładowy plakat bezszwowego biustonosza “Simply Soft” z 1998 roku.
Na plakacie umieszczono informację, że:
"Simply Soft to pierwszy biustonosz, ktory indywidualnie dopasowuje się do sylwetki"

 

Kolejnym ważnym momentem było wypuszczenie na rynek w 1998 roku rewolucyjnego bezszwowego biustonosza “Simply Soft”, który pod wpływem temperatury ciała adaptuje się do kobiecych kształtów. Wartościowym dla marki wydarzeniem było również wprowadzenie biustonosza typu “Minimizer”, czyli modelu optycznie zmniejszającego biust o jeden rozmiar. W 2001 r. Trimumh wypuścił model “Soft Secret”, czyli wykonany z nieprzezroczystej mikrofibry biustonosz z termicznie modelowanymi miseczkami, który doskonale przylega do ciała. Wymienione produkty ugruntowały pozycję marki jako lidera w swojej branży.

Firma Triumph sukcesywnie przejmowała takie renomowane marki jak: sloggi, HOM oraz Valisère dzięki czemu mogła rozszerzyć ofertę swoich produktów.
Aktualny projekt logo firmy, czyli typografia napisu  „Triumph” oraz koroną znajdującą się po jej prawej stronie,  powstał w 2008 roku.
Stwierdzenie: „Bielizna zgodna z nastrojem, okazją i potrzebami” jest dewizą marki, dlatego też z oferty Triump International konsument może wybrać produkt na każdą okazję. Odpowiedzią na oczekiwania klientów są zmieniające się co sezon kolekcje: Fashion, Miss Triumph, Modern Shape, Triaction (kolekcja skierowana dla kobiet uprawiających sport), Mamabel (kolekcja dla przyszłych i świeżo upieczonych mam).

 

Triumph jest fundatorem nagrody „Triumph Inspiration Award“Laureat „Triumph Inspiration Award“ w  2009 roku- 
James Nolan wraz z nagrodzonym projektem.



Warto dodać, że Triumph jest fundatorem nagrody „Triumph Inspiration Award“, która umożliwia utalentowanym młodym projektantom zaistnienie na światowym rynku mody. Dla przykładu w  2009 r. laureatem został James Nolan (student brytyjskiego Central Saint Martins College of Art and Design) za projekt „Odette i Odile“.

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook