praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Narodowy Instytut Kawy z Sao Paulo zwrócił się o pomoc do szwajcarskiej firmy Nestlé, która specjalizowała się w konserwowaniu produktów spożywczych. Po wielu badaniach chemikowi Maxowi Morgenthalerowi udało się uzyskać kawę w postaci proszku. Posiadała ona naturalny kawowy smak i aromat. Tak 1 kwietnia 1938 roku narodziła się marka Nescafé - pierwsza na świecie kawa rozpuszczalna.
Logotyp marki Nescafé.
Stworzenie nazwy produktu jest wynikiem połączenia dwóch wyrazów: akronimem od nazwy firmy "Nestlé" i słowa "café".
Źródło: Fotolia.com
Innowacyjny produkt skierowany był przede wszystkim do sportowców, studentów, singli, a także pań domu w wypadku pojawienia się niezapowiedzianych gości. W momencie powstania kawy rozpuszczalnej Nescafé wymieniano ją obok długopisu, teflonu i wózka na zakupy jako rewolucję XX wieku.
Podczas II wojny światowej kawa marki Nescafé znalazła się obok jajek w proszku, kruchych ciasteczek i gumy do żucia w składzie żołnierskich racji żywnościowych. Dlatego właśnie za pierwszych ambasadorów marki Nescafé uznaje się amerykańskich żołnierzy. Kawa ta stała się synonimem dobrego samopoczucia i nowoczesności w wojennej Europie. Czasami służyła one nawet za środek płatniczy. O randze tej marki świadczy fakt, iż Pablo Picasso za puszkę kawy Nescafé odwdzięczył się swoją rzeźbą.
Elementem systemu identyfikacji wizualnej marki Nescafé jest czerwony kubek o kwadratowej podstawie, który więszość konsumentów od razu kojarzy właśnie z tą marką.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Nescafé
Stworzony przez Nestlé system identyfikacji wizualnej pozostał niemalże niezmieniony - mam tu na myśli typografię napisu: „Nescafe”. Modyfikacji ulegało natomiast opakowanie. W 1962 roku firma Nestlé zastąpiła puszki, w które pakowana była kawa, na szklane słoiki. W 1965 roku opracowano proces technologiczny, pozwalający na uzyskanie granulek. Dlatego też od tego momentu rozpoczęto produkcję kawy liofilizowanej Nescafé Gold. Pierwszy czerwony kubek Nescafé pojawił się z kolei w 1967 roku. Był on jednak odmienny od znanego obecnie, gdyż przypominał raczej filiżankę. Dopiero kilka lat później zaprojektowano jego „kwadratowy” kształt.
Ciekawostki:
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.