praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Powstała w 1930 roku międzynarodowa firma Unilever zajmuje się głównie produkcją artykułów żywnościowych, środków czystości i kosmetyków. Obecnie w jej skład wchodzą: brytyjski Unilever PLC oraz holenderski Unilever NV. Koncern Unilever swój początek bierze od fuzji firmy Margarine Unie (holenderskiego producenta margaryny) oraz firmy Lever Brothers (brytyjskiego producenta mydła). Fuzja nastąpiła ze względu na używanie przez oba przedsiębiorstwa identycznego surowca, a mianowicie oleju palmowego. Połączenie dawało obu firmom możliwość bardziej ekonomicznego importu oleju palmowego.
Logotyp Unilever praktycznie od momentu powstania firmy opiera się na liternictwie. W skład pierwszego logotypu wchodziła: grafika litery „U” w niebieskim kolorze oraz umieszczony pod inicjałem napis „Unilever”. Po 11 września 2001 r., czyli czasie zamachu terrorystycznego na USA, zaostrzone końcówki litery „U” zaczęły być kojarzone z kształtem zburzonych wież WTC.
Chcąc to zmienić władze firmy zleciły projekt logo Milesowi Newlyn'owi. Newlyn podtrzymując tradycję firmy oparł swój projekt na liternictwie - zastosował oryginalne ujęcie inicjału „U”, który składał się z 26 elementów graficznych. Elementy te jako całość, wskazują, że firma posiada świeży wizerunek., bez zbędnego blichtru. Z kolei gdy rozpatrujemy każdy element graficzny oddzielnie, to reprezentuje on sobą poszczególny sektor działalności Unilever. Projekt logotypu wymyślony przez Milesa Newlyna złożony jest więc z niebieskigo inicjału „U” oraz umieszczonego pod nim napisu z nazwą koncernu - „Unilever”.
Obecnie w portfolio Unilever znajduje się ponad 400 rozpoznawalnych na całym świecie marek. Koncern zatrudnia ponad 2oo tys. pracowników w prawie 400 zakładach.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.