praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Nazwa dla firmy powstała od nazwiska jej załozyciela - Henry'ego Charls'a Harrod'a, który w 1849 roku otworzył pierwszy sklep, któremu nadał taką nazwę. Początkowo sklep składał się z jednej sali sklepowej, w której pracowało dwóch sprzedawców i goniec, którego zadaniem było roznoszenie zakupów do domów klientów. Pierwotnie Harrods prowadził sprzedaż jedynie artykułów spożywczych, jednak powoli rozszerzał portfolio proponowanych konsumentom dóbr. Biznes przynosił coraz większe zyski, więc Henry Charls Harrod przeniósł sklep do 7-piętrowego budynku pochodzącego z 1907 roku. Ekspansję na pewien okres zatrzymał pożar, który zniszczył wspomniany budynek. Odbudowano go jednak bardzo sprawnie dzięki projektowi architekta Charlesa Williama Stephensa. W formie zaproponowanej przez Stephensa budynek przetrwał do czasów obecnych. Ten najsłynniejszy sklep na świecie ma 330 działów i zajmuje powierzchnię 90 tys. metrów kwadratowych. Od 1959 roku, czyli czasu od którego Harrods był już firmą notowaną na giełdzie dom towarowy należał do spółki House of Fraser. W latach 1985-2010 Harrods przeszedł w ręce braci Al-Fayed - Aliego i Mohameda. Następnym właścicielem Harrods'a stała się spółka Qatar Investment Authority (powiązana z rodziną z Kataru).
Źródło: istockphoto.com/pl
System identyfikacji wizualnej zawiera w sobie oprócz wspomnianych nazwy firmy i charakterystycznego budynku także : logotyp, slogan(będący jednocześnie dewizą) sklepu oraz torby na zakupy ze znanym logo.Nie dziwi fakt, że marka o tak długiej historii wykorzystywała wiele wariantów logotypu, zwłaszcza, że każdy z działów dysponował swoim odpowiednikiem. W 1967 roku za projektowanie logo odpowiedzialny był Minale Tattersfield, który zaproponował logotyp w postacie kaligraficznego przedstawienia napisu „Harrods”. W ten sposób chciał zbudować klimat oparty na bezpośredniości i z uwagi na krój liter wskazywać na luksus oraz status marki. Dodatkowo, co bardzo istotne Tattersfield zunifikował chaotyczny wizerunek Harrods'a dając wszystkim działom jeden logotyp. Zastosowanie stworzonego przez Tattersfield'a projektu kaligrafii dodatkowo wzmocniło pozytywny odbiór marki wśród konsumentów. Znak, o którym mowa przeszedł lekki restyling w 1986 roku.
Kolejnym składnikiem identyfikacji wizualnej jest slogan całej marki : „Omnia Omnibus Ubique”, czyli „Wszystko Wszędzie dla Wszystkich.”. Slogan ten stał się dewizą sklepu. Jego treść zwraca uwagę,że Harrods posiada bardzo bogaty asortyment, który zadowoli nawet najbardziej kapryśnych klientów.
Następnym elementem składającym się na system identyfikacji wizualnej jest torba na zakupy z logo Harrodsa, która sama w sobie stała się synonimem luksusu.Dlatego też już sama torba na zakupy Harrodsa wzbudza zainteresowanie na londyńskich ulicach.
Ciekawostki:
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.