praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Należy zaznaczyć, że identyfikacja wizualna Pepsi wielokrotnie przechodziła metamorfozę. Jak już było wspomniane pierwsze logo firmy stanowiła ozdobna stylizowana czcionka w czerwonym kolorze. Następnie dołączone zostały elementy wspomagające, a mianowicie -dwa falowane półkola, które od tamtego czasu znajdują się w każdym projekcie logotypu Pepsi.
Etymologia kolorystyki jest powiązana z II wojną światową i faktem, że Pepsi Cola Company demonstrując poparcie dla aliantów zmieniła kolory swojej identyfikacji wizualnej projektując logo w kolorach: czerwonym, białym i niebieskim. Chodziło o to, by odpowiadały one barwom flagi amerykańskiej. Barwy te są częścią charakterystyczną znaku aż do chwili obecnej, ale należy zauważyć, że przeważają odcienie niebieskiego i granatu (zauważalne w kolorze puszki czy zakrętek butelki). Logo Pepsi ulegało zmianie jeszcze kilkakrotnie, a ostatni zmiana logotypu i rebranding Pepsi miały miejsce w 2008 roku. Do projektowania logo koncern zatrudnił agencję reklamy Arnell Group, co kosztowało PCC okrągły milion dolarów.
Oprócz niewątpliwie charakterystycznej identyfikacji wizualnej Pepsi swój sukces zawdzięcza także reklamom, w których występowało wiele sławnych osób, m.in.: Pelé, Lionel Messi, Andre Agassi, Fernando Torres, Frank Lampard,David Beckham, Euzebiusz Smolarek, Madonna, Raúl, Michael Jackson, Zinedine Zidane, Britney Spears, Thierry Henry, Ronaldinho, Beyoncé, Jennifer Lopez, Andrzej Piaseczny, Wojciech Szczęsny, Spice Girls, Kaká, Didier Drogba, Andriej Arszawin i inni.
Na popularność napoju wpływa także ciągły refresh wzorów na puszkach. Jedną z najbardziej spektakularnych form reklamy było jednak wykupienie promocji logo Pepsi przez linie Air France. Otóż w 1996 roku linie miały pomalować swój samolot Concorde, aby przez okres dwóch tygodni widniało na nim logo Pepsi.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.