Szukasz Nazwy dla Firmy? Takich Oznaczeń Unikaj
Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Szukasz nazwy dla firmy? Takich oznaczeń unikaj

Zagadnienia prawne

Nazwa firmy to podstawa biznesu i najważniejszy składnik Twojego wizerunku. Dzięki niej zwrócisz na siebie uwagę nowych klientów. Żeby być skutecznym przedsiębiorcą musisz przewidywać nadchodzące trendy i zagrożenia. Odpowiednim narzędziem dającym Ci bezpieczeństwo jest zastrzeżenie nazwy firmy. Dowiedz się jakie oznaczeń nie zarejestrujesz w urzędzie.

Korzyści płynące z rejestracji

Dobra i chwytliwa nazwa firmy może zapewnić Ci wiele korzyści. Zaistniejesz w świadomości większej liczby klientów, nowe produkty z Twoją marką będą miały większą szanse na dobrą sprzedaż, a dzięki zaufaniu, które zbudujesz przyciągniesz do siebie nowe możliwości. Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że najlepsze nazwy są już zajęte. Jeśli jednak uda Ci się znaleźć prawdziwą perełkę, sprawdź czy będziesz mógł korzystać z niej w sposób najpełniejszy i w sytuacjach zagrożenia bronić jej przed konkurencją.


Tych nazw unikaj

Sukces wymaga odwagi i przemyślanych inwestycji. Znalezienie odpowiedniego oznaczenia zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Nawet jeśli w twojej opinii nazwa jest idealna, może ona nie zostać zarejestrowana ze względu na uwarunkowania prawne. Poniżej prezentujemy przykłady nazw, które zostały przez urząd odrzucone.

Nie twórz nazwy firmy wskazując w niej wprost na to czym się zajmujesz

Bezpośrednia informacja o charakterze  Twojej działalności, nie będzie  dobrym wyborem. Nietrafione okaże się również opisanie w nazwie cech oferowanych przez Ciebie produktów.
Przykład: Jeśli chciałbyś zajmować się przeprowadzaniem ankiet, nie zarejestrujesz nazwy: Twoje Badania Opinii Publicznej.

Nie zarejestrujesz prostych neologizmów

Możesz postarać się o rejestrację nazwy będącej połączeniem kilku wyrazów, pamiętaj jednak, że jeśli nie będzie ona kreatywna, najpewniej zostanie uznana za zbyt opisową.
Przykład: Sąd uznał, że znak PsychoDietetyka( Z.325335) jest typowy, czytelny i nie ma znamion odróżniających.

Nie zarejestrujesz nazwy pochodzącej z języka obcego, która jest oczywista dla klienta

Nie zarejestrujesz oznaczenia składającego się z wyrazów obcych jeśli potencjalny klient bez większych kłopotów jest w stanie je odszyfrować.

Przykład: Fruity Tea (Z.308469) to nazwa pochodząca z języka obcego, jednak łatwo domyślić się do jakiego towaru lub usługi będzie się odnosić.

Nie zarejestrujesz domeny internetowej składającej się ze słów opisujących Twój rodzaj działalności

Rynek reklamowy w Internecie to dziś główne pole walki o klienta. Prostym i skutecznym rozwiązaniem jest zamieszczenie znaku towarowego w adresie strony internetowej. Zdecydowanie skraca on czas dotarcia do klienta zapewniając świetną promocje.

Przykład: Podstawowe nazwy rodzajowe takie jak: meble.pl. nie zostaną zarejestrowane ze względu na zakaz monopolizowania języka. Niektóre słowa muszą pozostać ogólnodostępne.

Nie zarejestrujesz nazwy zgłoszonej w złej wierze

Przykład: Konkurencja dowiaduje się o Twojej firmie. Odniosłeś  sukces ale zapomniałeś o rejestracji znaku towarowego. Do urzędu trafia wniosek o rejestracje Twojej marki. Problem w tym, że to nie Ty go składasz.

Zła wiara to chęć zaszkodzenia innym, wyeliminowania konkurenta, nieuczciwego przechwycenia jego klientów. Czasem jest to również manipulacja zgłoszeniem znaku po to żeby uniemożliwić jego korzystanie właścicielowi.

 

 

Nie zarejestrujesz nazwy jeśli wprowadza ona klienta w błąd

Przykład: Twoja firma zajmująca się remontami i drobnymi naprawami nie może zostać nazwana ,,Architekci wnętrz’’ Potencjalny klient zostałby wprowadzony w błąd co do charakteru prowadzonej przez Ciebie działalności.

Nie zarejestrujesz nazwy jeśli stworzyłeś ją z wyrażeń potocznych

Przykład: ,,Herbata po góralsku’’ jest tak popularną formą wzmocnienia organizmu, że przestała spełniać funkcje znaku towarowego.

Nie zarejestrujesz nazwy jeśli zawiera symbole państw i organizacji międzynarodowych

Gotowa i popularna symbolika z pewnością trafia do wyobraźni wielu osób. Prowadząc restaurację z zagraniczną kuchnią postaraj się, żeby twój znak towarowy nie wykorzystywał oznaczeń kraju, który tak Cię zainspirował. Orientalny klimat przemyć poprzez smak swoich dań.

Nie zarejestrujesz nazwy jeśli łamie ona prawo lub narusza uczucia innych

Kontrowersje i skandale mają się dobrze a przy tym generują pokaźne dochody. Czy każda droga do popularności jest dobra? Wśród zarejestrowanych nazw firm nie znajdziesz wulgaryzmów, agresji lub epatowania treściami obraźliwymi.

Pamiętaj, że w sytuacji kolizji znaku towarowego i prawa do firmy zwycięża prawo powstałe wcześniej.

Jaką nazwę firmy można zastrzec jako znak towarowy?

Często spotyka się sytuacje, w których przedsiębiorcy zainwestowali wiele czasu i pieniędzy w reklamę i promocję swojego oznaczenia. Okazuje się jednak, że nie odnoszą spektakularnego sukcesu. Dobra nazwa dla twojej firmy charakteryzuje się zwięzłością w przekazie. Powinna również wywoływać pozytywne emocje podczas pierwszego zetknięcia się z nią. Przewagę mają nazwy proste, łatwe w wymowie, bez niepotrzebnych skrótów. Najważniejszym atutem pozostaje jednak zdolność do zastrzeżenia jej w Urzędzie Patentowym.

Ciesz się wyborem

Nazwa firmy jest odpowiednikiem nazwiska. Nie pozwól, żeby jej dobre imię ucierpiało w przyszłości. Bądź oryginalny, daj sobie czas na dopracowanie pomysłu. Rejestracja znaku da Ci prestiż, ochronę i wpływ na poczynania konkurencji względem twojej marki. To także realny dochód w wypadku odsprzedaży znaku lub udzielenia licencji. Wiesz już jakich nazw unikać. Przeczytaj kolejne artykuły i dowiedz się więcej o wyborze nazwy i rejestracji znaku towarowego.

 

Często zadawane pytania

Dlaczego ważne jest zastrzeżenie znaku towarowego?

Zastrzegając nazwę firmy zyskujesz wyłączność używania znaku na rynku branżowym. Ale to nie wszystko, prawo ochronne, które zyskujesz w momencie publikacji znaku w Biuletynie Urzędu Patentowego daje Ci możliwość bezpiecznego funkcjonowania na rynku, a w razie potrzeby szybkiego wyegzekwowania swoich praw w stosunku do nieuczciwych podmiotów. Otrzymany certyfikat pozwoli Ci wstrzymać rejestrację podobnego lub identycznego znaku (jeżeli oczywiście funkcjonuję w tej klasie towarów Klasyfikacji Nicejskiej co Twoja firma). Jeżeli natomiast zauważysz, że konkurencja już zarejestrowała znak podobny do Twojego, nic straconego. Dzięki rejestracji znaku towarowego otrzymałeś szereg narzędzi, które możesz użyć, aby wyegzekwować swoje prawa na drodze sądowej lub komorniczej. Jest wiele korzyści, które przynosi zastrzeżenie znaku towarowego, zobacz co daje ochrona znaku towarowego dowiesz się o nich.

Jakich nazw najlepiej unikać?

Odpowiednio dobrana nazwa firmy może stać się kluczem do Twojego sukcesu. Ale czy każdą dobrze brzmiącą nazwę można używać? Czy każde oznaczenie można zastrzec w Urzędzie Patentowym? Niestety nie. Powodów może być wiele. Po pierwsze takie oznaczenie (o takiej samej klasie towarów) jest już zastrzeżone. Co prawda ekspert urzędu nie bada znaków pod kątem oznaczeń podobnych lub identycznych, ale taka rejestracja może przysporzyć Ci wiele kłopotów. Począwszy od wniesienia sprzeciwu przez konkurencję już na początku drogi rejestracyjnej, a skończywszy na wypłacie odszkodowań i zajęciu towarów przez komornika. To niestety nie wszystko. Tworząc nazwę należy unikać bezwzględnych przesłanek rejestracji znaku towarowego, których występowanie jest powodem do oddalenia wniosku o rejestrację nazwy czy logo firmy. Aby dokładnie sprawdzić czy wymyślona nazwa może zostać zastrzeżona, należy dokonać wstępnej weryfikacji znaku towarowego. Ekspercka analiza pozwoli Ci zbudować ciekawą, ale co ważne bezpieczną nazwę firmy, która zapewni stabilny rozwój Twojej marki. 

Jaką nazwę można zastrzec?

Już w momencie tworzenia nazwy firmy zbadaj Twoją konkurencję, otoczenie branżowe oraz potrzeby potencjalnego klienta. Wszystko to stanie się Twoją inspiracją do wyboru nazwy doskonałej. Unikaj oznaczeń, które jednoznacznie wskazują na rodzaj i przedmiot działalności. Stwórz nazwę chwytliwą i atrakcyjną dla odbiorcy. I co najważniejsze wybierz nazwę, która będzie Cię wyróżniać na rynku. Dowiesz się również więcej na temat jakie nazwy można zarejestrować w Urzędzie Patentowym.  

 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook