Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Ray-Ban – historia najpopularniejszej marki okularów na świecie

Historie nazw

Ray-Ban to jedna z najbardziej innowacyjnych i rozpoznawalnych marek okularów na świecie. Od momentu powstania marki w 1937 roku aż do roku 1999 produkowała je firma Bausch & Lomb. Później marka została przejęta przez włoską firmę Luxottica Group.

Kiedy pojawił się pierwszy model pod marką Ray-Ban i dlaczego?

Otóż wraz z rozwojem lotnictwa  powstały samoloty, które mogły wznieść się znacznie wyżej niż poprzednie modele. To z kolei  wywoływało problemy pilotów związane z osiąganą wysokością - cierpieli oni na bóle głowy i nudności z powodu rażącego blasku słońca podczas pokonywania dużych odległości. Z tego względu w 1929 roku generał MacCready zwrócił się do firmy Bausch&Lomb z prośbą o zaprojektowanie okularów dla sił powietrznych Stanów Zjednoczonych. Firma podjęła wyzwanie i stworzyła okulary, które przy jednoczesnym zapewnieniu wyraźnego obrazu, chronią pilotów przed odbiciami światła na dużych wysokościach. Te posiadające zielone soczewki Anti Glare i charakterystyczny kształt okulary nazwano Aviator. Pierwszy model ukazał się na publicznym rynku w 1936 roku. Zarząd firmy Bausch&Lomb stwierdził , że termin Anti Glare jest zbyt ogólny dlatego też  zdecydowała się na zarejestrowanie w 1937 roku nazwy Ray-Ban, która już od ponad 70 lat jest także znakiem towarowym. Wybrano naming Ray-Ban, by już sama nazwa wskazywała że te okulary blokując słoneczny blask skutecznie ochronią oczy użytkownika. Słowo „ray” w jez. ang. oznacza bowiem promień, a „ban” blokada, zakaz.

 

nazwa dla firmy produkcyjnej

Źródło: pl.fotolia.com/ 

  

W 1938 roku pod marką Ray-Ban wyprodukowano model Shooters z jasnożółtymi szkłami do użycia we mgle, które przeznaczone były dla użytkowników zajmujących się polowaniem czy wędkarstwem. Kolejnym słynnym modelem są wypuszczone na rynek w 1952 roku okulary Ray-Ban Wayfarer. Te okulary o prostej konstrukcji zyskały sukces i ogromną popularność dzięki obecności w Hollywood. Okulary marki Ray-Ban zostały wykorzystane w wielu filmach np. „Śniadanie u Tiffaniego” z Audrey Hepburn, „Blues Brothers” z Johnem Belushi'm i Danem Aykroydem, „Top Gun”z  Tomem Cruisem itd.

Właśnie wtedy konsumenci, zapewne pod wpływem przemysłu filmowego, zaczęli postrzegać okulary nie tylko jak praktyczny produkt, ale także jako modny dodatek. W latach 70, sektor okularów zaczął rozwijać się w dwóch różnych kierunkach: okulary  modne i sportowe, dlatego też marka Ray Ban wprowadziła na rynek nowe modele. Pojawiły się więc  przeznaczone dla wspinaczy okulary górskie, które posiadały na soczewkach lustrzaną powłokę oraz boczne osłony. Wymienione elementy zapewniały odpowiednio ochronę oczu przed światłem odbitym od śniegu oraz ochronę przed wiatrem i światłem słonecznym wpadającym z boku. 


Firma Luxottica Group w latach 70. oprócz produkcji okularów przeciwsłonecznych rozpoczęła także wytwarzanie okularów korekcyjnych. Chcąc jednak zachować utrwalony w świadomości konsumentów design zaproponowała im okulary korekcyjne w kształtach dostępnych modeli okularów przeciwsłonecznych. Okazało się to skutecznym posunięciem, gdyż zwłaszcza okulary korekcyjne w kształcie modelu  Aviator czy Wayfarer rozchodziły się bardzo szybko. W tym okresie do klasycznej barwy soczewek  dołączył intensywnie czarny kolor. Aby osiągnąć taki efekt użyło specjalnie skonstruowanego chromu. Stąd też pochodzi nazwa dla produktu, czyli Black Chrome.


Warto wiedzieć, że  2004 roku Ray-Ban rozpoczął współpracę z Formułą 1 jako partner zespołu Lucky Strike BAR Honda.
Z kolei w 2007 roku marka Ray-Ban zaprezentowała plan słynnej ogólnoświatowej kampanii: NEVER HIDE. Kampania ta miała odświeżyć i uatrakcyjnić okulary Ray-Ban zwłaszcza wśród ludzi młodych. NEVER HIDE stało się hasłem kampanii o tej samej nazwie, gdyż skutecznie przedstawia ono sedno okularów Ray-Ban, czyli bycie w centrum uwagi, a nie ukrywanie się pod nimi. Co ciekawe marka RayBan wykorzystała w niej człowieka, który zgodził się wytatuować sobie na twarzy model okularów Wayfarer. Choć było to dość szokujące, to wywołało zamierzony skutek, a więc zwiększyło zainteresowanie marką. Kolejnym działaniem w ramach kampanii NEVER HIDE był marketing partyzancki. Marka postanowiła wykorzystać istniejące w przestrzeni miejskiej reklamy i inne nośniki promocji. Polegało to na przylepianiu papierowych okularów z napisem „NEVER HIDE” na nośnikach reklamy zewnętrznej np. tablicach reklamowych, zakładano również papierowe modele okularów na  pomniki. Ważnym elementem guerilla było poczucie humoru. Zwłaszcza młodzi odbiorcy docenili akcje porównując ją do słynnej wąsatej Mony Lizy Duschampa.

jak nazwać firmę produkcyjnąŹródło: pl.fotolia.com/

 

Co wpłynęło na tak dużą popularność i sukces marki Ray-Ban?


Produkowane obecnie przez włoską firmę Luxottica Group okulary marki  Ray-Ban łączą w sobie  wysoką jakość z prostotą oraz ekstrawagancji z elegancją. W wypromowaniu marki bardzo pomógł jej pierwszemu właścicielowi- firmie  Bausch & Lomb przemysł filmowy. Nie można też zapominać, że wiele sławnych osób posiadało lub posiada okulary sygnowane na froncie soczewki czy na metalowych wykończeniach zauszników znakiem towarowym  Ray-Ban. Mam tu na myśli np. Boba Dylana , Marilyn Monroe, Andy'ego Warhola,  Johna F. Kennedy'ego,  Madonnę, Michaela Jacksona, Brada Pitta i wielu innych. Dodatkowym atutem marki są ciekawe kampanie reklamowe, które podtrzymują zainteresowanie odbiorców oferowanymi przez nią produktami.
Okulary Ray-Ban przekraczają granice czasu i niezmiennie pozostają modne i pożądane.

 

 

 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook