Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

„Przyszłość zmienia się z Orange”, czyli historia marki

Historie nazw

Orange to międzynarodowa marka telefonii komórkowej obecna w 35 krajach. Firma działa na rynku telefonii stacjonarnej, telefonii komórkowej, internetu, transmisji danych, dzierżawy łączy oraz transmisji satelitarnej.

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

 

Marka Orange powstała w 28 kwietniu 1994 roku w Wielkiej Brytanii. Ze względu na to, że rynek brytyjski jest bardzo konkurencyjnym rynkiem nowy operator mobilnych usług telekomunikacyjnych aby osiągnąć sukces musiał wyróżnić się spośród grona konkurentów. Marka rozpoczęła od obrania namingu Orange. Etymologia nazwy wiąże się z kolorem pomarańczowym (w jęz. ang orange oznacza pomarańczowy) oraz jego oddziaływaniem na odbiorców. Otóż pomarańczowy, który powstaje przez połączenie żółtego i czerwonego, oznacza radość, optymizm, energię, zabawę i ciepło. Kolor tan buduje skojarzenia z fizycznym komfortem, dobrą komunikacją międzyludzką, jedzeniem i obfitością. Jednak nie tylko nazwa marki wiąże się z pomarańczowym kolorem- użyto go również w projekcie logo. Znak firmowy marki Orange to pomarańczowy kwadrat z umieszczoną w jego wnętrzu nazwą firmy zlokalizowaną przy dolnej krawędzi figury. Warto dodać, że biała typografia złożona jest z małych liter. Symbol graficzny marki ma kształt kwadratu by nie kojarzył się z pomarańczą, która tak jak kolor pomarańczowym w jęz. ang. określana jest przez słowo „orange ”. 


Oprócz oddziaływania kolorem firma Orange zdecydowała się także na odróżniającą od konkurentów komunikację z klientem.  W swoich reklamach marka postanowiła nie skupiać się na technicznej specyfikacji produktu lecz na szeroko pojętej łączności. Dlatego też pierwszy spot marki z 1994 roku bazuje na scenach wywołujących emocje. Dlatego też w mgnieniu oka konsumentom przypadł do gustu komunikacji Orange i zainteresowali się usługami oferowanymi przez markę -  już w dwa tygodnie od debiutu świadomość marki wśród Brytyjczyków osiągnęła poziom 45 proc. Z biegiem lat marka osiągnęła mocną pozycję na brytyjskim rynku. Zachęcony tak dużym sukcesem zarząd firmy Orange w 1999 roku zdecydował się na ekspansję zagraniczną. W tym tez roku Orange została zakupiona przez niemiecką firmę Mannesmann, a w kilka miesięcy później stała się ona własnością grupy telekomunikacyjnej Vodafone, jednak ze względu na europejskie przepisy antymonopolowe  Vodafone zmuszony był odsprzedać w 2000 roku pomarańczowe logo firmie France Télécom. Właśnie wówczas Orange stała się oficjalną marką telefonii komórkowej francuskiej grupy na całym świecie. Warto wiedzieć, że Orange jako pierwsza firma telekomunikacyjna wprowadziła naliczanie sekundowe. 


Do Polaki marka Orange dotarła 19 września 2005 roku, a została wprowadzona przez  operatora PTK Centertel. Orange zastąpiła markę Idea. Zaledwie po roku od wprowadzenia marki Orange jej świadomość wśród plskich klientów osiągnęła poziom 70 proc. 
6 kwietnia 2012 roku marka „Telekomunikacja Polska” została zastąpiona marką „Orange”. O wydarzeniu TP poinformowała już 29 marca 2012 roku za pomocą swojego profilu  na portalu społecznościowym Facebook oraz na własnym kanale w serwisie YouTube. Należy jednak  zaznaczyć, iż rebranding ten nie wiązał się ze zmianą nazwy spółki ani z połączeniem z firmą PTK Centertel, która jak było wspomniane sprzedaje w Polsce  usługi pod marką Orange. Czyli od kwietnia 2012 roku TP stanowi główną spółkę grupy kapitałowej Orange Polska. 


Warto również dodać, że Orange jest jednym z najistotniejszych sponsorów sportu na terenie Polski np.  Orange jako sponsorem  Orange Ekstraklasy. Oprócz tego co roku marka współorganizuje europejskie turnieje tenisowe Orange Prokom Open. Nie można pominąć również informacji, że  od 2008 roku Orange jest głównym sponsorem odbywającego się w Polsce festiwalu muzycznego Orange Warsaw Festival.

 

 

Zdjęcie wraz z logiem festiwalu muzycznego organizowanego przez markę Orange.

 

Logo festiwalu muzycznego organizowanego przez markę Orange.

Elementy graficzne związne z festiwalem muzycznym organizowanym przez markę Orange.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Orange

 

Pierwszy spot reklamowy marki Orange z 1994 roku.


31 stycznia 2011 hasłem reklamowym marki Orange stało się „dziś zmienia się z Orange".  Jak twierdzi Paweł Patkowski - dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska :„Zmiana może dotyczyć rzeczy małych i dużych - może być nią wprowadzenie innowacyjnej usługi, szybka pomoc w rozwiązaniu problemu, nawet uśmiech. Jeden SMS może zmienić historię miłosną , zatem „relacja może zmienić się z Orange", przesłany MMS-em film może poprawić nastrój , więc „śmiech może zmienić się z Orange", nowo wprowadzona przez nas technologia przesyłu danych HSPA+DC sprawia, że „prędkość zmienia się z Orange", dzięki prowadzonemu przez Fundację Orange programowi Akademia Orange „edukacja kulturalna zmienia się z Orange."

 


Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook