Zapytaj o ofertę

Nazwa dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

„Prosto z plantacji do czajniczka”, czyli historia marki Lipton

Historie nazw

Lipton to znana na całym świecie marka herbaty, która oferuje zarówno herbatę  tradycyjną  jak i gotową do spożycia herbatę mrożoną. Obecnie Lipton  jest własnością koncernu UNILEVER. Produkty marki Lipton sprzedawane są  w ponad 150 krajach. Warto dodać, że biorąc pod uwagę handel detaliczny marka ta reprezentuje ok. 10 procent światowego rynku herbaty.

 

Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Lipton
Baner reklamowy marki Lipton

 

Jej historia bezpośrednio związana jest z osobą handlowca Sir Thomasa Johnstone’a Liptona. Otóż urodził się on 10 maja 1848 roku w Glasgow w Szkocji. Jego rodzice - Thomas senior i Frances Liptonowie prowadzili mały sklep spożywczy przy Crown Street w Glasgow. Thomas J. Lipton  był zafascynowany morzem oraz żeglugą, dlatego też w wieku 13 lat postanowił zakończyć swoją edukację i  zatrudnił się na parowcu płynącym z Glasgow do Belfastu. Przez kolejnych 5 lat odbywał wiele podróży, podczas których miał szansę nauczyć się jak organizować handel i zarządzać prowadzonym biznesem. W 1871 roku Thomas założył w Glasgow swój pierwszy sklep spożywczy. Biznes doskonale się rozwijał, dlatego też Thomas w dość krótkim czasie prowadził już kilka sklepów. Postanowił do  asortymentu swoich sklepów dodać produkt uważany wówczas za luksusowy, a mianowicie herbatę.  Poszukując najlepszej jakości herbaty Thomas Lipton wyruszył w 1890 roku do Cejlonu,  gdzie  rozpoczął działalność plantacyjną. Mieszając  wyhodowane na własnej plantacji gatunki herbat, stworzył recepturę o wyjątkowym smaku i aromacie. To właśnie ta mieszanka, której nadano nazwę Lipton przyniosła mu sławę i fortunę.

 

Opakowania są istotnym elementem systemu identyfikacji wizualnej marki.Nazwa dla firmy i produktu zaczerpnięta została oczywiście od nazwiska słynnego szkockiego handlowca. W prowadzonym przez siebie biznesie Thomas wykorzystywał zaobserwowane w USA chwyty marketingowe np. nieznane wówczas w Wielkiej Brytanii organizacje pokazów i promocji swoich produktów. Warto podkreślić, że to właśnie dzięki Thomasowi Liptonowi herbata stała się łatwo dostępnym, wysokojakościowym i relatywnie niedrogim napojem.  Doskonale prezentuje to ówczesne hasło reklamowe marki : „Prosto z plantacji do czajniczka”.  Za uczynienie z herbaty ogólnodostępnego produktu  Królowa Wiktoria w 1895 roku nadała firmie Thomasa Liptona  tytułu oficjalnego królewskiego Dostawcy Dworu. Jest to ogromnie ważne wyróżnienie dla firmy, gdyż potwierdza jakość  oferowanej przez nią herbaty.  Kolejnym wyróżnieniem dla  Thomasa Liptona  było przyznanie mu przez Królową Wiktorię w 1898 roku tytułu szlacheckiego. Jak widać-  okres lat 90. XIX wieku był dla Liptona bardzo udany, gdyż również wtedy  firma wypuściła akcje i stała się spółką z ograniczoną odpowiedzialnością – Lipton Ltd. Z kolei w  1920 roku Thomas Lipton podjął współpracę z brytyjską firmą Lever Brothers. Następnie Lever Brothers połączyło się Margarine Unie i powstał koncern Unilever.  W 1972 roku Unilever stał się wyłącznym właścicielem spółki Lipton.

 

Sir Thomas Johnstone Lipton - twórca marki Lipton.Sir Thomas Johnstone Lipton, rok 1909.

Źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Lipton#/media/File:Thomas_Johnstone_Lipton.jpg


Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.

Przykładowe plakaty marki Lipton.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Lipton

 

CIEKAWOSTKI


•    Początki najbardziej popularnej na terenie Europie czarnej herbaty Lipton Yellow Label sięgają 1890 roku. Napar tej marki charakteryzuje się bursztynowym kolorem i intensywnym smakiem.
•    Lipton Ice(d) Tea  - gotowa herbata mrożona weszła na rynek w 1972 roku.
•    Thomas Lipton jest bohaterem narodowym Serbów, gdyż pomimo zagrożenia pomagał temu narodowi podczas I wojny światowej. Użyczył wówczas swoich jachtów, by zapewnić Serbom transport personelu oraz sprzętu medycznego – chciał w ten sposób pomóc im przezwyciężyć epidemię tyfusu.  Ważne było także to, że pomagający słynny producent herbaty Lipton, zwrócił uwagę świata  na losy Serbii.
•    Thomas J. Lipton  został w 1924 roku uhonorowany okładką TIME’sa.
•    Pierwsza czworoboczna torebka herbaty na sznureczku marki Lipton została opatentowana w 1952 roku.

 

 

 

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook