Zapytaj o ofertę
źródłem marki jest dobra nazwa
Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Nazwa dla produktu

Gdyby Lexusa nazwano Smartem czy nadal byłby autem luksusowym? Dowiedz się więcej o tym jak dobra nazwa produktu wspiera rynkowy sukces.

Specjalizujemy się w projektach, których przedmiotem jest tworzenie nazw produktów oraz usług. Naszymi klientami są firmy produkcyjne, handlowe oraz usługowe, które dla efektywniejszego rozwoju swojej oferty dążą do wyodrębnienia marek. 

Każda stworzona przez nas nazwa dla produktu wpisuje się w cele marki. Dostosowana jest również do różnych rynków i odbiorców. Poznaj najważniejsze zasady.

Pozycjonowanie nazwy produktu

Marki produktowe o wiele częściej przechodzą repozycjonowanie niż marki firm. W odniesieniu do produktów konsumenckich, niezbędnym elementem projektu namingowego jest segmentacja produktu i planowanej marki. Segmentacja czyli pozycjonowanie produktu rozpoczyna się od idei - jaki ma on być na rynku. Niezbędne jest udzielenie sobie odpowiedzi na pytanie jaką marka powinna mieć osobowość, charakter, co stanowić ma jej główną cechę, do kogo ma być skierowana. Informacje te stanowią podstawę do rozpoczęcia poszukiwań nazwy, która spełniać będzie tak opracowane założenia.

Za przykład pozycjonowania możemy przyjąć wspomniane powyżej marki samochodów. LEXUS to marka należąca do koncernu TOYOTA, który wprowadził ją w celu konkurowania na zachodnich rynkach samochodów luksusowych. Nazwa ma sugerować synonim luksusu i elegacji. SMART z kolei to marka stworzona przez dwie firmy Swatch i Mercedes (Daimler-Benz), a nazwa powstała z pierwszych liter nazw obydwu firm oraz morfemu "ART" dla pokreślenia niezwykłego charakteru sprytnych, miejskich aut.

Perswazyjność nazwy

Tworzonie nazw produktów wymaga zdecydowanie większej perswazyjności oraz silniejszego powiązania ich z ofertą niż w przypadku nazw firmowych. Nazwy produktowe powinny być szczególnie łatwe do zapamiętania, a przy tym wpisywać się w strategię nazewnictwa produktów w firmie, o ile jest ona wprowadzona.

 

 

 

Obecność w internecie

Jeśli nazwy nie ma w internecie, to dla konsumenta nie istnieje. Dlatego też, każda tworzona przez nas nazwa dla produktu zawsze posiada domenę ze wskazanym rozszerzeniem. Standardowo jest to domena .pl lub .com.pl. Jeśli projekt ma dotyczyć marki o zasięgu międzynarodowym, wówczas poszukiwana jest nazwa z wolną domeną .eu oraz .com.

Badania konsumenckie

Dla zagwarantowania bezpieczeństwa wdrożenia na rynek nowej marki, przeprowadzamy badania na grupie docelowej. Badania realizowane są przez firmę zewnętrzną, która swoimi kompetencjami zapewnia poziom merytoryczny oraz sprawne zrealizowanie tego etapu.

Zależy Ci na czasie? 
Zobacz propozycje gotowych nazw dla produktów.
Wejdź na nasz portal Rmarket.pl.

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 3 dodać 6

Administratorem Państwa Danych Osobowych jest BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą w Lublinie (20-314) ul. Przyjaźni 9/80, NIP: 7381890884, REGON: 362446190, z którym możliwy jest kontakt pod tym adresem e-mail: biuro@brandelaw.pl.

Państwa dane osobowe będą wykorzystywane jedynie do celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pomocą formularza, a zatem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO, czyli realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora danych.

Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, choć konieczne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Państwa dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak do czasu udzielenia odpowiedzi na pytanie lub do czasu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu wobec ich przetwarzania albo żądania ich usunięcia, a po tym czasie w calach archiwalnych i statystycznych – w okresie przewidzianym w procedurach wewnętrznych administratora danych, a także w celu ustalenia i zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z tym procesem, aż do czasu ich wygaśnięcia, przez okres przewidziany przepisami prawa.

Podanie danych osobowych i wysłanie formularza jest dobrowolne. Mają Państwo prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, żądania ich usunięcia i zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego monitorującego przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom. Nie będą one również udostępniane odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państw trzecich, czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

powrót do góry
f