Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Odrobina luksusu z marką Hermes

Historie nazw

Hermes jest to francuska firma produkująca akcesoria skórzane, perfumy, zegarki i inne luksusowe dodatki. Historia marki zaczęła się jednak od siodeł i uprzęży.

 

Założycielem firmy był Thierry Hermès. Zajmijmy się więc przybliżeniem jego postaci. Otóż Thierry Hermès urodził się w 1801 roku w  Krefeld (Niemcy). Należał do francuskiej, protestanckiej rodziny, która trzy wieki wcześniej schroniła się w Niemczech przed prześladowaniami religijnymi. Mając 30 lat Thierry postanowił wyjechać do Paryża. Wychowany w duchu kalwinizmu wierzył w sens pracowitości, solidności jako drogi do bogactwa. We Francji Thierry Hermès zajął się produkcją i sprzedażą  siodeł, uprzęży i innych elementów wyposażenia związanego z jazdą konną czy też z zaprzęgami konnymi. Działalność tą wykonywał pod szyldem założonej przez siebie w 1837 roku w Paryżu firmy. Nazwa dla firmy zaczerpnięta została od nazwiska założyciela – Thierry' ego Hermès' a oraz od mitologicznego Hermesa. Jak wiadomo Thierry Hermès to posłaniec bogów, patron wędrowców, który dzięki czarodziejskim sandałom z łatwością mógł przemieszczać się po całym świecie. Stanowiło to doskonałą paralelę dla działalności firmy, która pośrednio związana była z przemieszczaniem się.

 

nazwa dla firmy odzieżowej Źródło: pl.fotolia.com/

W okresie założenia firmy przemieszczano się wierzchem,  karetami,  powozami. Dlatego też Thierry Hermès szybko znalazł nabywców na swoje towary. Produkty rzemieślnicze Hermesa wyróżniały się solidnością wykonania oraz innowacyjną myślą techniczną. Ogromną popularność firma Hermès zyskała wraz z otrzymaniem Medalu Pierwszej Klasy na Wystawie Światowej odbywającej się w 1867 roku. Wówczas właśnie klientami  Thierry' ego stali się powszechnie znane osobistości jak np. rosyjski car  Aleksandrem II, który nabywał u Hermesa siodła.
Po śmierci  Thierry' ego Hermès' a firmę przejął jego syn. Pod koniec XIX wieku konie zaczęto zastępować automobilami, dlatego też wnukowie założyciela zakładu Adolphe i Émile-Maurice Hermès postanowili przenieść atelier do budynku przy ulicy Faubourg Saint-Honoré, gdzie firma mieści się do tej pory. To właśnie  Adolphe i Émile-Maurice Hermès chcąc podtrzymać misję firmy związaną z przemieszczaniem stworzyli pierwszą skórzaną kolekcję kufrów, walizek, neseserów, torebek oraz teczek na  dokumenty i korespondencję. Następnie Émile-Maurice Hermès  do portfolio marki wprowadził również:  drobną galanterię skórzaną (tj. paski, rękawiczki), odzież do jazdy konnej, zegarki oraz biżuterię. 
Wnukowie założyciela firmy Hermes naśladując wytwórców amerykańskich jako pierwsi na europejskim rynku zaczęli wszywać zamki błyskawiczne do skórzanych rzeczy. Mechanizm ten zyskał nawet miano „fermature Hermès”. Pierwsza skórzana kurtka zapinana za pomocą zamka błyskawicznego powstała w 1918 roku. 
Émile-Maurice Hermès wylansował także kultowy dziś produkt Hermesa, a mianowicie jedwabną apaszkę. Pierwsza apaszka Hermesa powstała w wyniku gospodarności właścicieli, a mianowicie uszyto ją z resztek podszewki, którą stosowano do wykończenia czapek dla dżokejów. Warto wspomnieć, że zaprojektowano aż  2,5 tys. wzorów takich apaszek. Dużą popularność apaszki Hermesa zyskały w latach 30. gdy postępowe kobiety zaczęły zakładać je do garniturów. Znane wielbicielki apaszek i chust od Hermesa to: Audrey Hepburn, Jackie Kennedy, Catherine Deneuve, księżna Monako Grace oraz  Jej Wysokość Elżbieta II.

 

 

Z postacią księżny Monako - Grace związana jest też historia drugiego kultowego przedmiotu Hermesa, czyli skórzanej torebki w kształcie trapezu zaprojektowanej w latach 30. Gdy w 1956 roku świat obiegły zdjęcia księżny Monako z tą właśnie torebką (opublikował je amerykański magazyn "Life”) Hermes postanowił nazwać ją „Kelly bag”. Nazwa dla produktu pochodziła od panieńskiego nazwiska Grace, czyli Kelly. Warto odnotować, że każda torebka jest od początku do końca wykonywana przez jednego rzemieślnika - są to więc dzieła autorskie.
Kolejnym produktem będącym znakiem rozpoznawczym marki jest skromna, srebrna bransoletka w formie łańcuszka.
W latach 70. marka prowadziła intensywną ekspansję, dlatego też butiki Hermesa pojawiły się w wielu krajach Europy, w Stanach Zjednoczonych i w Japonii. W Polsce nie ma niestety butików Hermèsa - najbliższe znajdują się w Berlinie.
Dopiero po 169 latach władzę w firmie przejął człowiek spoza rodu Hermesów. Człowiekiem tym jest Patrick Thomas, który przejął markę po Jeanie-Louisie Robercie Frédérico Dumas-Hermèsie.

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

Logo marki Hermes.

 

Warto jeszcze wspomnieć o systemie identyfikacji wizualnej marki, w skład którego wchodzi projekt logo. W przypadku marki  Hermès logo stanowi zaprzężona w parę koni kareta przedstawiona z prawego boku oraz stojący naprzeciw nich mężczyzna. Pod grafiką znajdowała się również typografia z nazwą firmy. Wspomniane elementy grafiki mają pomarańczowy kolor i znajdują się na białym tle. Znak ten zainspirowany był grafiką autorstwa Alfreda de Dreux, którą w latach 20. XX w. Émile-Maurice zakupił i zawiesił w biurze Hermesa przy Faubourg st. Honoré. 

Aby podsumować niniejszy artykuł posłużę się słowami wnuka założyciela marki, czyli Émile-Maurice Hermèsa:  „Marka Hermès to synonim wyrafinowanej elegancji". Markę tą uznaje się za jedną z nielicznych naprawdę luksusowych marek na świecie.

 

Plakaty są elementem systemu identyfikacji wizualnej marki.

Przykładowy plakat reklamowe marki Hermes.
Źródło: Materiały reklamowe firmy HERMES

 


 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook