praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Historia marki związana jest z osobą Kinga Campa Gillette – pomysłodawcy bezpiecznej maszynki do golenia z wymiennymi dwustronnymi ostrzami i uchwytem. Pod koniec XIX wieku Amerykanin zatrudnił się jako sprzedawca w firmie produkującej korki do butelek. Podczas rozmyślania nad projektem jednorazowego korka do butelek King C. Gillette wpadł na pomysł wynalezienia maszynki do golenia, która byłaby dużo lżejsza i wygodniejsza w użyciu niż tradycyjna brzytwa. Aby spełnić swój plan King C. Gillette w 1901 roku założył firmę The Gillette Company, której siedziba znajdowała się w Bostonie w stanie Massachusetts (USA). Jak można się domyślić nazwa firmy pochodzi od nazwiska wynalazcy.
King Camp Gillette, rok 1906
pomysłodawca pierwszej maszynki do golenia z wymiennymi jednorazowymi ostrzami i uchwytem
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/King_Camp_Gillette#/media/File:King_Camp_Gillette.jpg
Po uprzednim przygotowaniu szkicu opracowanej maszynki King C. Gillette postanawia stworzyć próbne ostrza z zakupionego w sklepie żelaznym zwoju bardzo cienkiej blachy. Po wyliczeniach wynalazcy wyszło, że za kwotę 16 centów można przygotować 500 ostrzy. Gillette postanawia więc przez najbliższe lata rozwinąć i udoskonalić swój pomysł (m. in. przygotowuje projekt specjalistycznej maszyny do produkcji nożyków) oraz znaleźć fachowców, którzy potrafiliby profesjonalnie wyciąć i zaostrzyć blaszki do golenia z obu stron. Plany te mogły wejść w życie, gdy King zaczął współpracę z inżynierem Williamem Nickersonem, który pomógł mu w budowie maszyny służącej do produkcji ostrzy. W 1903 roku, po wielu latach zmagań i zainwestowaniu 25 tysięcy USD nareszcie ruszyła produkcja ostrzy. Ta jakże ciekawa nazwa firmy dla maszynek również zaczerpnięty został od nazwiska założyciela firmy - Kinga C. Gillette.
Pierwsze stalowo-węglowe ostrza z uchwytem starczały na około 20 goleń. Nożyki te były sprzedawane w opakowaniach po 12 sztuk, a kupić jeżyło można w perfumeriach, u jubilera czy w sklepach handlujących produktami żelaznymi. Niestety w pierwszym roku produkcji biznes nie szedł zbyt dobrze - sprzedano jedynie 168 sztuk nożyków. Jednak dzięki perswazyjnej reklamie w następnym roku The Gillette Company sprzedała aż 1,2 mln ostrzy. Kolejnym sukcesem w 1904 roku dla firmy było opatentowanie przez Gillette maszynki do golenia z wymiennym dwustronnym ostrzem. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że King C. Gillette jest często mylnie uważany za pierwszego twórcę maszynek do golenia. Działające na podobnej zasadzie urządzenia były produkowane w XIX wieku w USA czy w Niemczech. Jednak maszynki, o których mowa były zaostrzonej jednostronnie, a mocowanie żyletki w maszynce było dość skomplikowane. Gillette zaproponował maszynki o dwustronnym ostrzu, którego mocowanie ze względu na znajdujące się żyletce otwory było znacznie prostsze.
Okres wielkiego rozkwitu firmy zaczął się w 1915 roku, gdy Hollywood zaczęło promować modę na depilację nóg i brwi. Dzięki wizerunkom wydepilowanych gwiazd Hollywood The Gillette Company sprzedała w 1915 roku aż już 70 mln ostrzy.
Przykładowy plakat reklamowy marki Gillette.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Gillette
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.