Zapytaj o ofertę
źródłem marki jest dobra nazwa
Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Nazwa dla spółki a wybór domeny internetowej

Opinie i porady

W Polsce zarejestrowanych jest już ponad 2 miliony domen internetowych. Znalezienie dobrego adresu staje się więc coraz bardziej problematyczne

W Europie jesteśmy już jednym z większych rynków domenowych. Dla porównania, w mowie codziennej człowiek wykorzystuje maksymalnie 10 tysięcy słów. Znalezienie dobrego adresu z każdą chwilą staje się coraz trudniejsze.

jak nazwać domenę spółki

Domeny generyczne

W Internecie możemy spotkać się z adresami, które zawierają w sobie powszechnie używane słowa np. okna.pl, opony.pl, dachy.pl, sport.pl i wiele, wiele innych. Domeny te mają charakter generycznych. Znalezienie wolnej domeny z takim adresem jest bardzo trudne. Dlatego też, domeny generyczne są najczęściej przedmiotem obrotu na rynku wtórnym.

Domeny generyczne są bardzo łatwe do zapamiętania, ponieważ bazują na bezpośrednich skojarzeniach związanych ze znaczeniem przypisywanym danemu słowu.

Dodatkowo słowo w domenie jest traktowane przez wyszukiwarki jako fraza kluczowa, dzięki czemu strony z domenami generycznymi lepiej się indeksują.

Należy jednak pamiętać, że nazwy generyczne mogą funkcjonować pod różnymi dostępnymi rozszerzeniami domen np. optyk.pl, optyk.com.pl, optyk.info.pl itp. i nie jest możliwe zabezpieczenie się przed taką sytuacją. Wystarczy, że inny abonent zarejestrował domenę z odmiennym rozszerzeniem i ma pełne prawo ją stosować. Odrębną kwestią pozostaje możliwość zakupienia domeny z najpopularniejszymi rozszerzeniami, co jednak z perspektywy ekonomicznej stać się może kosztowną inwestycją.

Dodatkowo warto podkreślić, że Urząd Patentowy restrykcyjnie rozpatruje wnioski o zgłoszenie domen generycznych, Praktycznie nie jest bowiem możliwa rejestracja domeny generycznej jako słownego znaku towarowego.

Domeny oparte o neologizmy

Przeciwieństwo dla domen generycznych stanowią domeny zbudowane jako neologizmy. Zasadniczą różnicą w ich wypadku jest  unikalny i niepowtarzalny charakter, co pozwala budować strategię komunikacji w oparciu o elementy wyróżniające markę.

Neologizmy mają możliwość pełnej ochrony prawnej poprzez rejestrację jako znak towarowy.

W ich wypadku koszty promocji w Internecie z pewnością będą wyższe. W dłuższej perspektywie czasu budowa marki – domeny, łatwo odróżnialnej od innych, przyniesie jej właścicielowi więcej korzyści.

Planując model komunikacji w Internecie, należy dążyć do optymalizacji kanałów dotarcia do grupy docelowej. W naszej ocenie warto zadbać o to, by w swojej branży posiadać zarówno domenę zawierającą nazwę marki jak również domeny generyczne. Traktować je należy jako istotny element zaplecza ułatwiającego budowanie przewagi obecności w Internecie.

Zobacz również:

Nazwa dla firmy Nazwa dla produktu Grupy nazw Slogany i hasła reklamowe Renaming Jak zastrzec nazwę firmy Znaki towarowe - klasyfikacja towarów i usług Rozstrzyganie sporów o domeny internetowe Domena internetowa a znak towarowy Jak chronić własną markę - znaki towarowe

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 883 222 282
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 8 dodać 0

powrót do góry
f