Zapytaj o ofertę
źródłem marki jest dobra nazwa
Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Nazwa dla firmy spożywczej

Opinie i porady

Dobra nazwa dla firmy spożywczej to istotny element każdej komunikacji marketingowej. Obecnie mamy wiele możliwości na odnalezienie tej jedynej, właściwej nazwy, będącej dla nas gwarantem sukcesu na rynku. Poniższy artykuł przedstawia kilka uwag, które ułatwią nam realizację tego celu.

Cechy dobrej nazwy w branży spożywczej

Nazwa firmy spożywczej powinna charakteryzować się prostotą i chwytliwością. Im prościej, krócej, tym szybciej zapada w pamięć klientom. Przykładem jest firma Chaber – producent pieczywa chrupkiego, a także Koral – ogólnopolski producent lodów, wywodzący się z Nowego Sącza. Ale to nie jedyna droga do sukcesu w znalezieniu właściwej nazwy dla naszej działalności.

Zlepki słów, neologizmy, gry słowne – to wszystko może przyczynić się do tego, że nazwa dla firmy spożywczej, będzie oryginalna, a zarazem stanie się szybko rozpoznawalna dla potencjalnych klientów. Tak też było w przypadku firmy Mlekpol, której nazwa powstała ze zlepka pierwszych liter wyrazów: „mleko” oraz „Polska”.

Szukając nazwy dla firmy w branży spożywczej, nie można zapominać o podstawowych regułach, tj. poprawność gramatyczna oraz spójność logiczna. Przysłowiowe 'byki”, nawet jeśli są celowym zabiegiem marketingowym, mogą odstraszyć klientów i przypiąć firmie etykietę nieprofesjonalnej.

nazwa dla firmy spożywczej

Nazwa firmy a jej lokalizacja

Wśród firm spożywczych panuje trend, aby zapożyczać nazwę od miejsca, w jakim ma siedzibę przedsiębiorstwo. Tym sposobem powstały takie firmy jak: Krasnystaw, Muszynianka, Włoszczowa, Piątnica i Piwniczanka.

Czy taki wybór nazwy jest właściwy? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Czynnikiem mogącym decydować o takim wyborze nazwy, są zasoby z jakich słynie miejscowość. Tym też kierowali się założyciele wymienionych wyżej przedsiębiorstw.

Właściwa nazwa = przekonanie do zakupu

Odpowiednie określenie przedsiębiorstwa spożywczego jest bodźcem przyciągającym uwagę klientów. Ów wybór może zostać zrealizowany poprzez nawiązanie do tradycji, jak na przykład: Historyczne smaki oraz poprzez podkreślenie rodowodu, tj. Włoski aksamit. Ponadto, miano naszej firmy może mieć genezę z nazw produktów, a nawet sformułowań dotyczących opakowań wytworów spożywczych. W ten sposób możemy zaczerpnąć inspiracji z biedronkowej Owocowej rapsodii czy Klikających kapsli od firmy Frugo. 

Najczęstsze błędy przy tworzeniu nazwy

Pierwszym znaczącym błędem, jaki występuje w tworzeniu nazwy - jest jej długość. Nazwa firmy spożywczej nie może być zbyt długa, gdyż może uniemożliwić to jej łatwe zapamiętanie przez klientów.

jak stworzyć nazwe dla sklepu spożywczego

Kreując nazwę warto sprawdzić znaczenie słów, jakie chcemy użyć. Dzięki temu możemy uniknąć sytuacji niezrozumienia ze strony klientów, w przypadku poszerzenia działalności naszej firmy na inne regiony kraju lub poza granice państwa. I tym sposobem tworząc cukiernię o krótkiej i żartobliwej nazwie Oczęta, możemy być potraktowani z przymrużeniem oka przez hiszpańskiego klienta, dla którego wymienione „Oczęta” będą budziły zdziwienie, z racji podobieństwa w wymowie do hiszpańskiej liczby 80.

Błędem jest również użycie końcówki „ex” w nazwie. Stworzony przez nas Spożywczex, nie tylko brzmi nieatrakcyjnie, ale ponadto niczym nie wyróżnia się na tle konkurencji.

O czym jeszcze warto zapamiętać?

Nazwa firmy spożywczej powinna wywoływać pozytywne odczucia wśród grupy docelowej. Stworzona nazwa winna być unikalna, wyróżniająca się pośród już istniejących na rynku firm. Nazwa powinna być związana z przesłaniem, jakie w swojej działalności realizuje firma spożywcza. Zastrzeżenie nazwy jako znaku towarowego jest kolejnym aspektem, który może przyczynić się do jej upowszechniania.

Zobacz również:

Nazwa dla firmy Nazwa dla produktu Grupy nazw Slogany i hasła reklamowe Renaming Nazwa firmy a numerologia Nazwa dla firmy transportowej Nazwa dla firmy budowlanej Nazwa dla firmy fotograficznej Nazwa dla firmy odzieżowej

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 4 dodać 0

Administratorem Państwa Danych Osobowych jest BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą w Lublinie (20-314) ul. Przyjaźni 9/80, NIP: 7381890884, REGON: 362446190, z którym możliwy jest kontakt pod tym adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą wykorzystywane jedynie do celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pomocą formularza, a zatem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO, czyli realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora danych.

Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, choć konieczne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Państwa dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak do czasu udzielenia odpowiedzi na pytanie lub do czasu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu wobec ich przetwarzania albo żądania ich usunięcia, a po tym czasie w calach archiwalnych i statystycznych – w okresie przewidzianym w procedurach wewnętrznych administratora danych, a także w celu ustalenia i zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z tym procesem, aż do czasu ich wygaśnięcia, przez okres przewidziany przepisami prawa.

Podanie danych osobowych i wysłanie formularza jest dobrowolne. Mają Państwo prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, żądania ich usunięcia i zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego monitorującego przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom. Nie będą one również udostępniane odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państw trzecich, czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

powrót do góry
f
facebook