Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Mleko stało się cool!

Opinie i porady

Pij mleko! Będziesz wielki!” to jedna z najbardziej znanych i najdłużej trwających polskich kampanii społecznych. 

 

Kampania jest prowadzona cyklicznie od 2003 roku i jest częścią programu Marketing dla Przyszłości stworzonego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce. Program ten realizowany jest w takich obszarach jak: promocja zdrowia, przedsiębiorczość, edukacja w zakresie znajomości języków oraz ochrona środowiska. Zgodnie z pierwszym z wymienionych obszarów działania programu Marketing dla Przyszłości postanowiono przeciwdziałać spadkowi spożycia mleka przez dzieci, który w swej konsekwencji wywołuje u nich w późniejszym wieku osteoporozę. Akcję charytatywnie wspierają realizatorzy kampanii, domy mediowe, media oraz  znane dziecięce autorytety, które zgodziły się zostać ambasadorami kampanii.


Kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” powstała w odpowiedzi na badania , z których wynika, że dzieci w Polsce spożywają zaledwie połowę zalecanej dziennej normy wapnia niezbędnego w procesie prawidłowego budowania kości.  Ze względu na zawartość wapnia oraz powszechną dostępność zdecydowano się za produkt promujący akcję obrać właśnie mleko. Aby przekonać dzieci do picia mleka twórcy kampanii postanowili sprawić, aby mleko stało się modne oraz żeby kojarzyło się im z byciem sławnym. W tym celu kampanię oparto na prostym i chwytliwym pomyśle wykorzystania wizerunku gwiazd. Do picia mleka zachęcały takie polskie gwiazdy jak np.: Bogusław Linda, Kayah, Krzysztof Hołowczyc i Jagna Marczułajtis, Marcin Gortat, Agnieszka Radwańska itd. Oprócz osób realnie istniejących do ambasadorów marki dołączył również uwielbiany przez dzieci zielony ogr - Shrek czy bohater obdarzony nadprzyrodzonymi mocami-  Superman. 


Wykorzystanie sław i lubianych przez dzieci postaci okazał się zabiegiem bardzo skutecznym , gdyż dzieci  zazwyczaj przenoszą cechy swoich bohaterów czy autorytetów  na odbiór promowanego produktu. Co ważne, ambasadorów marki dobrano w taki sposób, aby kampania była przekonująca również dla rodziców, gdyż to zazwyczaj oni przygotowują pociechom posiłki. 
Hasło kampanii również miało się pozytywnie kojarzyć i zapadać w pamięć dzięki krótkiemu, jasnemu oraz przekonującemu komunikatowi – „Pij mleko! Będziesz wielki”. Przymiotnik wielki ma tu oczywiście znaczenie dwojakie – WIELKI- oznacza wielki (spełniony życiowo/zawodowo) i zdrowy, czyli tak jak sławne osoby biorące udział w kampanii.

 

 

Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.

Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.

Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.

Plakaty reklamowe kampanii „Pij mleko! Będziesz wielki!” z udziałem:
Bogusława Liny, Marcina Gortata i Agnieszki Radwańskiej.

Źródło: Materiały reklamowe agencji reklamowej Communication Unlimited

 

Za kreację i realizację działań komunikacyjnych odpowiedzialna jest agencja reklamowa Communication Unlimited. (Warto dodać, że agencja działała charytatywnie.) Co więcej, Communication Unlimited pozyskała bezpłatny udział sławnych osób oraz możliwość skorzystania z wizerunku znanych bohaterów amerykańskich produkcji filmowych czyli  Shreka i Supermana*. Kolejnym realizatorem kampanii jest dom mediowy Media Group oraz dom produkcyjny Film IT, które odpowiadają za  produkcję spotów reklamowych i ich emisję. Kolejnymi osobami, które społecznie przysłużyły się kampanii są  znani w branży artyści: Paweł Edelman i Grzegorz Kuczeriszka (odpowiedzialni za zdjęcia filmowe),  Marek Kościkiewicz (przygotowujący muzykę),  oraz Tomasz Drzewiński i Andrzej Świetlik (fotografowie).Z kolei aktor - Zbigniew Zamachowski udzielił głosu Shrekowi, a Bogusław Linda podjął się reżyserii dwóch pierwszych edycji spotów reklamowych.


Dział sław polskiego show biznesu spowodowała, że media uczestniczące w kampanii bezpłatnie udostępniły powierzchnię i czas. 
Ponadto sponsorem wszystkich zewnętrznych niezbędnych kosztów od samego początku jest firma Ferrero. Mało osób wie, że producent słynnej Kinder Niespodzianki, czyli właśnie firma Ferrero jest sponsorem kampanii, gdyż nie oczekiwała ona żadnych profitów w zamian za wsparcie. Ferrero nie zażądała nawet umieszczenia jej logo na materiałach promujących akcję. 
Dzięki wsparciu bezpłatnej pracy partnerów kampania miała wielki zasięg. Ogólnopolska kampania została poprzedzona programem pilotażowym, przeprowadzonym we wrześniu i październiku 2002 roku na terenie Górnego Śląska. Wspomniany test „Pij mleko! Będziesz wielki!”obejmował spoty  wyświetlono w TVP3, w lokalnych stacjach radiowych oraz informacje i reklamy w prasie regionalnej.  Później akcja nabrała charakteru ogólnokrajowego.


Biorąc pod uwagę etapy ogólnopolskiej kampanii w latach 2003 – 2006 można powiedzieć, że pozyskała ona aż stu dwudziestu partnerów medialnych. Spoty radiowe kampanii „Pij mleko! Będziesz wielki!” wyemitowane były niemalże przez wszystkie polskie stacje telewizyjne i radiowe (mam tu na myśli stacje publiczne oraz prywatne). Spoty były wyświetlane również w kinach, gdzie mogło je zobaczyć aż  3 974 640 osób. Organizatorzy nie zapomnieli również o  reklamie outdoorowej- w większości polskich miast zobaczyć można było aż  2 350 citylightów  i 4700 billboardów. Oprócz tego  reklamy znalazły się również na 630 autobusach i tramwajach,


Warto dodać, że polska kampania społeczna pt.„Pij mleko! Będziesz wielki” została doceniona przez Międzynarodową Fundację Osteoporozy – International Osteoporosis Foundation (IOF). Otóż Międzynarodową Fundację Osteoporozyuznała ją za wzorcowy przykład  społecznej kampanii, ponieważ kampania  promuje zdrowy styl życia w nienachalny i przekonujący sposób. 
Koszt kampanii do końca 2006 roku wynosił  1 100 000 złotych. Jeśli sądzisz, że to dużo przedstawię Ci teraz realny koszt całej realizacji jaki musiałaby ponieść kampania bez  darmowego wsparcia wielu osób, otóż ta kwota to aż 25 316 000 złotych.

Ważny jest także fakt , że  Instytut MillwardBrown SMG/KRC (również partner kampanii) co roku bada skuteczność i odbiór kampanii przez grupę docelową.

 

Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook