Zapytaj o ofertę
źródłem marki jest dobra nazwa
Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Masz jeszcze jedną Pepsi? Historia nazwy produktu

Historie nazw

Czerwony, niebieski i biały. Trzy kolory. Jedno Pepsi.

Czy pijąc  napój orzeźwiający marki Pepsi zastanawiałeś się kiedyś skąd wzięła się jego nazwa i dlaczego w logotypie występują kolory: czerwony, niebieski i biały?

Twórcą napoju jest Caleb Bradham - farmaceuta z Karoliny Północnej (USA). To właśnie on w 1893 roku łącząc ze sobą wodę gazowaną, wanilię, cukier, olejek i orzeszki Coli stworzył farmaceutyk, który miał pomagać na niestrawność. Nazwano go Brad's Drink" (Napój Brada).

W 1898 roku, po udoskonaleniu składu specyfiku nastąpiła zmiana nazwy produktu na "Pepsi – Cola".

Etymologia tej nazwy wywodzi się od akronimu złożonego z połączenia angielskiego słowa pepsine (pepsyna) - składnika receptury wspomagającego trawienie oraz od zawierających kofeinę orzeszków Coli.

Pepsi - logo i nazwa dla firmy

Pierwsze logo marki Pepsi, zaprojektowane w 1906 roku, składało się z czerwonej stylizowanej czcionki o charakterystycznych zdobieniach. W wyniku załamania rynku cukrowego obawiający się bankructwa Bradham sprzedał swoją firmę. Nowymi właścicielami byli Loft i Guth, którzy zainspirowani nazwą produktu Pepsi-Cola, nazwali swoją  firmę Pepsi Cola Company.

Identyfikacja wizualna Pepsi przechodziła wielokrotne zmiany. Do czerwonej, ozdobnej, stylizowanej czcionki dołączono dwa falowane półkola. Kolorystyka logotypu związana jest chęcią demonstracji przez Pepsi Cola Company poparcia dla aliantów w okresie II wojny światowej. Dopasowano wówczas barwy logotypu do flagi  amerykańskiej, czyli użyto kolorów:  czerwonego, białego i niebieskiego.

Warto zaznaczyć, że kolory te nadal stanowią ważny składnik systemu identyfikacji wizualnej. Ostatni rebranding logo Pepsi odbył się w 2008 roku, gdy koncern zlecił projekt logo  agencji reklamowej Arnell Group. Za nowy logotyp zapłacono wówczas  milion dolarów.

Zobacz również:

Nazwa dla firmy Nazwa dla produktu Grupy nazw Slogany i hasła reklamowe Renaming MARS. Poznaj historię słodkiej marki z USA M&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni KNORR - Smakuje każdemu. Pikantna nazwa firmy IKEA. Od marzeń chłopaka do globalnej marki

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 4 dodać 3

Administratorem Państwa Danych Osobowych jest BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą w Lublinie (20-314) ul. Przyjaźni 9/80, NIP: 7381890884, REGON: 362446190, z którym możliwy jest kontakt pod tym adresem e-mail: biuro@brandelaw.pl.

Państwa dane osobowe będą wykorzystywane jedynie do celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pomocą formularza, a zatem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO, czyli realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora danych.

Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, choć konieczne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Państwa dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak do czasu udzielenia odpowiedzi na pytanie lub do czasu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu wobec ich przetwarzania albo żądania ich usunięcia, a po tym czasie w calach archiwalnych i statystycznych – w okresie przewidzianym w procedurach wewnętrznych administratora danych, a także w celu ustalenia i zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z tym procesem, aż do czasu ich wygaśnięcia, przez okres przewidziany przepisami prawa.

Podanie danych osobowych i wysłanie formularza jest dobrowolne. Mają Państwo prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, żądania ich usunięcia i zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego monitorującego przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom. Nie będą one również udostępniane odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państw trzecich, czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

powrót do góry
f